Kolejne sieci handlowe, firmy gastronomiczne, producenci żywności i hotele rezygnują z jaj od kur hodowanych w klatkach. Oto lista

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Przeciwnicy hodowli kur w klatkach organizują pikiety i zachęcają sieci handlowe i firmy do rezygnacji z takich jaj, co ma skłonić producentów do zmiany sposobu hodowli.
Przeciwnicy hodowli kur w klatkach organizują pikiety i zachęcają sieci handlowe i firmy do rezygnacji z takich jaj, co ma skłonić producentów do zmiany sposobu hodowli. Lucyna Nenow
Od stycznia br. deklarację rezygnacji z jaj klatkowych złożyły m.in. sieci handlowe Żabka, Fresh Market, Eurocash oraz globalni producenci żywności: Kraft Heinz, Unilever. Do tej grupy dołączył również największy producent makaronów jajecznych w Polsce - Czanieckie Makarony.

Kolejne firmy ogłaszają rezygnację w swoich łańcuchach dostaw z jaj pochodzących z chowu klatkowego. Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Od stycznia 2018 roku deklarację rezygnacji z jaj klatkowych złożyły m.in. sieci handlowe Arhelan, Topaz, Żabka, Fresh Market, Eurocash, restauracje i kawiarnie duty free Grupy Baltona, oraz globalni producenci żywności: Kraft Heinz, Unilever oraz Lantmännen. Do tej grupy dołączył również największy producent makaronów jajecznych w Polsce - Czanieckie Makarony, wyznaczając trend pozytywnej zmiany w sektorze makaronów.

- Decyzje te są wynikiem rozmów z organizacjami działającymi na rzecz poprawy losu zwierząt hodowlanych, m.in. z Fundacją Alberta Schweitzera - mówi Karolina Skowron, dyrektorka Corporate Relations z fundacji.

- W ramach naszej inicjatywy Polska bez klatek, rozmawiamy z najważniejszymi markami na rynku, pomagając im w tworzeniu oficjalnych deklaracji rezygnacji z jaj z chowu klatkowego najpóźniej do roku 2025. Bardzo cieszymy się z faktu, że już w pierwszych dwóch miesiącach tego roku tyle firm zdecydowało się wziąć odpowiedzialność za pochodzenie swoich produktów. To kolejni wielcy gracze, którzy postanowili nie wspierać okrutnego procederu chowu klatkowego kur. Biorąc pod uwagę szybkość rozwoju tego trendu w branży spożywczej, wierzymy, że w ciągu kilku lat zakończymy erę klatkowych jaj w Polsce, a najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia tego celu jest dialog z biznesem” – komentuje Karolina Skowron.

Do tej pory zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali:

Sieci handlowe: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka, Mila

Gastronomia: Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, McDonald’s, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway

Producenci żywności: Bahlsen, Ferrero, Frosta, Grycan, Kraft Heinz, Lantmannen, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever

Hotele: Accor Hotels, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska