Kończy się remont obwodnicy Opola od skrzyżowania z ul. Luboszycką w stronę węzła na Budowlanych. Kiedy pojedziemy odnowionym odcinkiem?

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Remont obwodnicy Opola już na finiszu.
Remont obwodnicy Opola już na finiszu. Czas na Opole
Udostępnij:
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i dopisze pogoda, wyremontowanym odcinkiem obwodnicy północnej Opola pojedziemy w sobotę, 20 listopada.

Właśnie trwa układanie ostatniej warstwy masy bitumicznej na obwodnicy Opola od skrzyżowania z ulicą Luboszycką w stronę węzła na Budowlanych.

- We wtorek robotnicy zakończyli prace na pasie w kierunku Wrocławia, a do końca tygodnia, oczywiście o ile pozwoli na to pogoda, gotowy będzie pas w kierunku Strzelec Opolskich - informuje Adam Leszczyński, rzecznik prasowy prezydenta Opola.

Jeśli warunki atmosferyczne nie popsują się, to najpóźniej w sobotę, 20 listopada pojedziemy wyremontowanym odcinkiem tej ważnej dla miasta drogi.

Przypomnijmy. Prace remontowe, które ruszyły na początku września dotyczą najbardziej zniszczonego odcinka obwodnicy. Wcześniej Miejski Zarząd dróg w Opolu planował tylko załatać jezdnię, ale krótko przed rozpoczęciem prac zrezygnował z napraw cząstkowych na rzecz gruntownej modernizacji.

- W związku z tym sfrezowany został stary asfalt na całej szerokości jezdni, wymieniona jej podbudowa oraz ułożone nowe warstwy bitumiczne - wylicza Adam Leszczyński.

Radni Opola zabezpieczyli na ten cel 6 milionów złotych przy okazji głosowania nad korektą budżetu Opola.

Tak szeroki zakres prac wiąże się z częściowym wyłączeniem z ruchu remontowanego odcinka i wyznaczeniem objazdów. To z kolei powoduje spore korki, bo w tym samym czasie w mieście, prowadzonych jest kilka drogowych inwestycji.

- Ale na szczęście sytuacja wraca powoli do normy. Zakończyliśmy już budowę węzła przesiadkowego Opole Zachodnie wraz z przebudową okolicznych dróg, kierowcy korzystają już także praktycznie z całego skrzyżowania ul. Ozimskiej z Katowicką, natomiast do końca roku gotowe będzie skrzyżowanie w rejonie Opola Wschodniego - zapewnia Adam Leszczyński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jakie znaczenie ma wejście Finlandii i Szwecji do NATO

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Należy przy tym pomyśleć o parkingach - park - ride -zlokalizowane tuż przy dużych przystankach lub węzłach przesiadkowych MZK lub PKP przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum

Większa byłaby efektywność z dwupasmowej obwodnicy - wokół Opola .

Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski.
G
Gość
Obwodnicę kompletną – wokół Opola – należy zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie się drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego dojazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa. 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

 Należy przy tym pomyśleć o parkingach " park
G
Gość
Katedra Dróg i Mostów w Politechnice Opolskiej. Czy Ratusz zlecił im opracowanie remontu?

Wszystkie budowy mostów, dróg realizowane są w Opolu bez wybitnych fachowców i naukowców.
G
Gość
Remont nie został wykonany zgodnie z procedurami bodowlanymi..

Za kilka lat podłoże się rozjedzie, wcześniej nawierzchnia będzie pękała. Skoro nie ma kompletnej obwodnicy , ten odcinek będzie niszczony przez TIRy
G
Gość
Sukces! Prawdziwy sukces! muszą się w MZD posypać sute nagrody. Wszak ponad 2 miesiące na remont kilkuset metrów nawierzchni, to prawdziwy sukces. Zatem zakrzyknijmy wszyscy gromko: Brawo prezydencie Wiśniewski, brawo MZD!
G
Gość
Jakies 45 lat temu siedzialem sobie na lawce (po prawej do gory)...

... i obserwowalem. Z teamtej perspektywy, dokladnie (!) ten widok, a ... jak inny :-| Inny swiat ...
G
Gnido
Opolska korkownica jest tak za je bi sta że mniejsze korki są na objeździe przez Kępską z przejazdem po środku niż na samej obwodnicy gdy jeszcze była przejezdna. :)
J
JaM
Opolska obwodnica swoje początki zaliczyła w II połowie lat 70-tych XX wieku za czasów I sekretarza KW PZPR A.Żabińskiego.

Czas najwyższy, aby wybitni przedstawiciele narodu w XXI wieku (m.in. pp. Porowska, Kowalski, Jaki, Kostuś, W. Zembaczyński, Kukiz, Kosowski, Buła, Wiśniewski itd.) w ramach współpracy ponad podziałami załatwili finansowanie II nitki.

Jestem pewien, że są patriotami małej ojczyzny, nie gorszymi od tych np. z Podkarpacia
Q
Obwodnicy powinno być w cudzysłowie. Obwodnicę to ma Nysa albo niedługo będzie miało Olesno.
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie