Kończy się remont obwodnicy Opola od skrzyżowania z ul. Luboszycką w stronę węzła na Budowlanych. Kiedy pojedziemy odnowionym odcinkiem?

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Remont obwodnicy Opola już na finiszu.
Remont obwodnicy Opola już na finiszu. Czas na Opole
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i dopisze pogoda, wyremontowanym odcinkiem obwodnicy północnej Opola pojedziemy w sobotę, 20 listopada.

Właśnie trwa układanie ostatniej warstwy masy bitumicznej na obwodnicy Opola od skrzyżowania z ulicą Luboszycką w stronę węzła na Budowlanych.

- We wtorek robotnicy zakończyli prace na pasie w kierunku Wrocławia, a do końca tygodnia, oczywiście o ile pozwoli na to pogoda, gotowy będzie pas w kierunku Strzelec Opolskich - informuje Adam Leszczyński, rzecznik prasowy prezydenta Opola.

Jeśli warunki atmosferyczne nie popsują się, to najpóźniej w sobotę, 20 listopada pojedziemy wyremontowanym odcinkiem tej ważnej dla miasta drogi.

Przypomnijmy. Prace remontowe, które ruszyły na początku września dotyczą najbardziej zniszczonego odcinka obwodnicy. Wcześniej Miejski Zarząd dróg w Opolu planował tylko załatać jezdnię, ale krótko przed rozpoczęciem prac zrezygnował z napraw cząstkowych na rzecz gruntownej modernizacji.

- W związku z tym sfrezowany został stary asfalt na całej szerokości jezdni, wymieniona jej podbudowa oraz ułożone nowe warstwy bitumiczne - wylicza Adam Leszczyński.

Radni Opola zabezpieczyli na ten cel 6 milionów złotych przy okazji głosowania nad korektą budżetu Opola.

Tak szeroki zakres prac wiąże się z częściowym wyłączeniem z ruchu remontowanego odcinka i wyznaczeniem objazdów. To z kolei powoduje spore korki, bo w tym samym czasie w mieście, prowadzonych jest kilka drogowych inwestycji.

- Ale na szczęście sytuacja wraca powoli do normy. Zakończyliśmy już budowę węzła przesiadkowego Opole Zachodnie wraz z przebudową okolicznych dróg, kierowcy korzystają już także praktycznie z całego skrzyżowania ul. Ozimskiej z Katowicką, natomiast do końca roku gotowe będzie skrzyżowanie w rejonie Opola Wschodniego - zapewnia Adam Leszczyński.

Czy technologie niszczą psychikę dzieci?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Należy przy tym pomyśleć o parkingach - park - ride -zlokalizowane tuż przy dużych przystankach lub węzłach przesiadkowych MZK lub PKP przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum

Większa byłaby efektywność z dwupasmowej obwodnicy - wokół Opola .

Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski.
G
Gość
Obwodnicę kompletną – wokół Opola – należy zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie się drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego dojazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa. 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

 Należy przy tym pomyśleć o parkingach " park
G
Gość
Katedra Dróg i Mostów w Politechnice Opolskiej. Czy Ratusz zlecił im opracowanie remontu?

Wszystkie budowy mostów, dróg realizowane są w Opolu bez wybitnych fachowców i naukowców.
G
Gość
Remont nie został wykonany zgodnie z procedurami bodowlanymi..

Za kilka lat podłoże się rozjedzie, wcześniej nawierzchnia będzie pękała. Skoro nie ma kompletnej obwodnicy , ten odcinek będzie niszczony przez TIRy
G
Gość
Sukces! Prawdziwy sukces! muszą się w MZD posypać sute nagrody. Wszak ponad 2 miesiące na remont kilkuset metrów nawierzchni, to prawdziwy sukces. Zatem zakrzyknijmy wszyscy gromko: Brawo prezydencie Wiśniewski, brawo MZD!
G
Gość
Jakies 45 lat temu siedzialem sobie na lawce (po prawej do gory)...

... i obserwowalem. Z teamtej perspektywy, dokladnie (!) ten widok, a ... jak inny :-| Inny swiat ...
G
Gnido
Opolska korkownica jest tak za je bi sta że mniejsze korki są na objeździe przez Kępską z przejazdem po środku niż na samej obwodnicy gdy jeszcze była przejezdna. :)
J
JaM
Opolska obwodnica swoje początki zaliczyła w II połowie lat 70-tych XX wieku za czasów I sekretarza KW PZPR A.Żabińskiego.

Czas najwyższy, aby wybitni przedstawiciele narodu w XXI wieku (m.in. pp. Porowska, Kowalski, Jaki, Kostuś, W. Zembaczyński, Kukiz, Kosowski, Buła, Wiśniewski itd.) w ramach współpracy ponad podziałami załatwili finansowanie II nitki.

Jestem pewien, że są patriotami małej ojczyzny, nie gorszymi od tych np. z Podkarpacia
Q
Obwodnicy powinno być w cudzysłowie. Obwodnicę to ma Nysa albo niedługo będzie miało Olesno.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie