Koniec przebudowy węzła PKP w Brzegu. Pociągi mają jeździć szybciej

fot. Tomasz Dragan
- Świetnie, że przebudowano dworzec w Brzeg. Przy schodach prowadzących na perony są windy dla niepełnosprawnych, a pasażerowie mają na peronach nowy dach nad głową - oceniają Waldemar Matkowski i Robert Wyszyński.
- Świetnie, że przebudowano dworzec w Brzeg. Przy schodach prowadzących na perony są windy dla niepełnosprawnych, a pasażerowie mają na peronach nowy dach nad głową - oceniają Waldemar Matkowski i Robert Wyszyński. fot. Tomasz Dragan
Nawet o kwadrans szybciej pociągi pośpieszne i ekspresy mają pokonywać trasę z Opola przez Brzeg do Wrocławia.

Wszystko dzięki skończonej przebudowie stacji kolejowej w Brzegu. Natomiast na całej trasie od Opola aż do granicy z Niemcami pociągi mogą również rozwijać prędkość do 160 km na godzinę.

- Świetnie, że przebudowano dworzec w Brzeg. Przy schodach prowadzących na perony są windy dla niepełnosprawnych, a pasażerowie mają na peronach nowy dach nad głową - oceniają Waldemar Matkowski i Robert Wyszyński.
- Przebudowa stacji w Brzegu była ostatnim elementem trasy Opole-Wrocław. O tyle ważnym, że to węzeł przeładunkowy i manewrowy dla pociągów - mówi Paweł Dziwisz, członek zarządu Polskich Linii Kolejowych. - Teraz kolejnym etapem jest przebudowa trasy Opole-Katowice. Ma być realizowana z pieniędzy budżetu państwa. Chcemy zakończyć ją do 2014 roku. W przyszłości pociągi z prędkością 160 km na godzinę mają jeździć od zachodniej do wschodniej granicy.
Efektem przebudowy są też ekrany wygłuszające jakie stoją przy torach.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
oki
Odnowiony ale jak długo, jechałem 16.01.2011 i już pojawiły się BAZGROŁY w tunelu i na peronach.
s
swąd
Wolę co dziennie płacić 50 zł na paliwo niż jeździć Polskimi "POCIĄGAMI" za 7,50 zł. Żenada.
L
Lokführer
Nie zle prognozy na przyszlosc..Na tej trasie w roku 1936 `Pieron`,kursujacy miedzy Beuthen(Bytom)-Berlin,osiagal swoj cel w ciagu 4h30min.

ALE TO BOLO ZA NIEMCA.
U NOS W NIEMCACH JEZDZYMY 320 KMH A 260-300 KMH TO PREDKOSC SPACEROWA !!!!!!!!!!!!!!!!
H
Honza
Nie zle prognozy na przyszlosc..Na tej trasie w roku 1936 `Pieron`,kursujacy miedzy Beuthen(Bytom)-Berlin,osiagal swoj cel w ciagu 4h30min.
Dodaj ogłoszenie