Kampanię przygotował Krajowy Ośrodek Duszpasterstwa Rodzin. Chce w ten sposób zwrócić uwagę na fakt, że coraz większa liczba Polaków żyje w konkubinacie, czyli na tzw. kocią łapę.
Billboardy są częścią akcji, która ma zachęcać nas do zawierania związków małżeńskich. Pełna kampania wystartuje już 25 marca.
KODR podaje na swojej stronie, że w konkubinatach żyje 643 tysięcy Polaków, a liczba osób praktykujących tę formę związku wzrosła dwukrotnie w ciągu zaledwie dziesięciu ostatnich lat.
Konkubinaty wybierają głównie ludzie młodzi. Z czasem decydują się na usankcjonowanie swego związku w świetle prawa lub rozchodzą się.
W 2013 roku zawarto najmniej małżeństw od 1945 roku. Rośnie natomiast liczba związków nieformalnych.
- Ich liczba budzi niepokój wielu rodziców i duszpasterzy. Wiele tych związków opiera się na założeniu, że dopóki jest nam ze sobą dobrze to możemy razem żyć i korzystać z przyjemności. Wraz z rosnącym stale zjawiskiem konkubinatów pojawia się negatywna konsekwencja w postaci lęku przed odpowiedzialnością za drugą osobę, lęku przed posiadaniem dzieci, przed zaangażowaniem się na poważnie w życie społeczne - tłumaczy na stronie ośrodka ks. dr Przemysław Drąg, dyrektor KODR.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?