KONKURS! Bezpieczeństwo z Volvo. Zobacz relację z wręczenia nagrody

Artykuł sponsorowany
VOLVO – SAMOCHÓD POWINIEN CHRONIĆ WSZYSTKICH. Bezpieczeństwo na drodze jest bardzo ważne. Każdy z nas chciałby żeby na drogach było mniej wypadków, a każda podróż kończyła się spokojnym dotarciem do celu. Weź udział w konkursie i zapewnij sobie jeszcze większe bezpieczeństwo za kółkiem. Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj fotelik dziecięcy od Salonu Samochodowego Volvo INTER-CAR OPOLE.

PYTANIE KONKURSOWE - 25 CZERWCA


Dlaczego kobiety są dobrymi kierowcami?

W środę, 10 lipca Pani Marcelina odebrała nagrodę w salonie Salonie Volvo INTER-CAR OPOLE. Gratulujemy!

KONKURS! Bezpieczeństwo z Volvo. Pani Marcelina odebrała nagrodę!

Ważne terminy

  • Konkurs rozpocznie się we wtorek, 25 czerwca
  • Na odpowiedzi czekamy do poniedziałku, 1 lipca do końca dnia
  • W środę, 3 lipca komisja konkursowa wybierze najciekawszą odpowiedź i poinformuje zwycięską osobę telefonicznie
  • odbiór nagrody odbędzie się w Salonie Volvo INTER-CAR OPOLE w Opolu

Nagroda w konkursie

Osoba, która odpowie na pytanie w najciekawszy sposób otrzyma fotelik z podwyższanym siedziskiem od Salonu Samochodowego Volvo INTER-CAR OPOLE, który znajduje się na terenie CH Karolinka.

Dla dzieci od 15 kg do 36 kg, około 3-10 lat. Razem z obszernym zabezpieczeniem wokół ramion i po bokach powierzchnia siedziska zapewnia, że biodrowy i ukośny odcinek pasa bezpieczeństwa układają się prawidłowo i blisko ciała dziecka.

Inicjatywa E.V.A. – z myślą o kobietach

Kiedy kobieta wsiada do samochodu zakłada, że jest bezpieczna. Jednak w 2019 roku większość producentów samochodów wytwarza pojazdy skonstruowane na podstawie danych opartych o badania wyłącznie męskich manekinów testowych. Dlatego kobiety są bardziej niż mężczyźni narażone na odniesienie obrażeń w wypadku. Ale nie w Volvo…

W 1970 roku powstał w Volvo zespół badania wypadków drogowych. Do tej pory zebrał on i przeanalizował dane z wypadków, w których wzięło udział ponad 40 tysięcy samochodów i 70 tysięcy pasażerów. Według badań kobiety i mężczyźni pojawiają się w tych zdarzeniach jednakowo często. Dlatego obie grupy powinny być równo reprezentowane.

Volvo Cars uruchomiło Projekt E.V.A. (EQUAL VEHICLES FOR ALL) aby na podstawie własnych badań oraz innych testów zilustrować problem oraz zakomunikować całej branży samochodowej luki w zakresie rozwijania projektów motoryzacyjnych. Auta powinny chronić ludzi niezależnie od płci, wieku, wzrostu czy figury, wszystkich, nie tylko tzw. przeciętne osoby. Wykazano, że kobiety są bardziej narażone na niektóre obrażenia w wypadkach samochodowych. Na przykład różnice w anatomii i sile mięśni karku między przeciętną kobietą a mężczyzną sprawiają, że kobiety są bardziej narażone na urazy szyjnego odcinka kręgosłupa, często pojawiające się, gdy w tył auta z dużą prędkością wjeżdża inny pojazd. W oparciu o te badania i własne dane z wypadków Volvo stworzyło wirtualne manekiny do testów zderzeniowych aby lepiej rozumieć te wypadki i opracować technologie bezpieczeństwa, które pomogą chronić w równym stopniu mężczyzn jak i kobiety.

Od 1995 roku Volvo korzysta z żeńskich manekinów testowych. Pierwszy był manekin średniego rozmiaru do zderzeń czołowych. W 2001 roku dodano model małego rozmiaru do badania zderzeń bocznych. Na początku wieku opracowano pierwszy na świecie manekin żeński średniego rozmiaru – był to wirtualny model kobiety w ciąży. Dziesięć lat później Volvo powiększyło rodzinę manekinów o podobnej wielkości model żeński do badania obrażeń odcinka szyjnego kręgosłupa przy uderzeniach w tył pojazdu – jako jedyny producent samochodów w ramach opracowania konstrukcji EvaRID.

Bezpieczna szyja.

Pierwszą technologią opracowaną w wyniku tego programu był WHIPS zabezpieczający przed obrażeniami odcinka szyjnego kręgosłupa wprowadzony w roku 1998. Dzięki zastosowaniu systemu WHIPS, który łączy sztywny zagłówek ze specjalną konstrukcją fotela chroniącą głowę i kręgosłup, nie obserwujemy już różnic we wskaźniku ryzyka obrażeń u kobiet i mężczyzn.

Głowa pod ochroną.

Kobiety wymagają specjalnej ochrony także podczas zderzeń bocznych. Im osoba jest niższa tym niżej siedzi i znajduje się bliżej kierownicy – dlatego tak istotną rolę w systemie ochrony pełnią boczne kurtyny w całości pokrywające okna.
Będąca uzupełnieniem systemu SIPS kurtyna boczna zmniejsza ryzyko obrażeń głowy o około 75%. Napełnia się w czasie 1/25 sekundy chroniąc głowę między innymi przed uderzeniem przedmiotem spoza kabiny samochodu. Była to pierwsza poduszka powietrzna stworzona z myślą o osobach zajmujących przednie i tylne miejsca w samochodzie – a tym samym kolejny krok w kwestii ochrony przed skutkami zderzeń bocznych. Innowacje te, bazujące na danych badawczych Volvo, są dziś standardem w branży.

Inteligentna, bezpieczna bariera

Z uwagi na inną budowę anatomiczną kobiety częściej niż mężczyźni ulegają obrażeniom w obrębie klatki piersiowej. Dla zapewnienia optymalnej ochrony konstrukcję nadwozia, pasa bezpieczeństwa i bocznych poduszek powietrznych opracowano tak by zminimalizować wpływ siły zderzenia na podróżujących. Innowacyjny system Volvo chroniący przed skutkami zderzeń bocznych (SIPS) opiera się o inteligentną strukturę zwiększającą ogólne bezpieczeństwo jazdy. SIPS wraz z poduszkami bocznymi u wszystkich pasażerów obniża ryzyko wystąpienia poważnych obrażeń klatki piersiowej o 50 %.

W ramach programu E.V.A. Volvo po raz pierwszy udostępni swoje wyniki badań z 40 lat w centralnej cyfrowej bibliotece zachęcając do wykorzystania przez całą branżę motoryzacyjną. Volvo podzieli się tą widzą całkowicie za darmo. Umożliwi to producentom tworzenie bardziej bezpiecznych samochodów.

Tradycja dzielenia się Volvo technologiami bezpieczeństwa sięga już 60 lat.
Wprowadzony przez Volvo w roku 1959 trzypunktowy pas bezpieczeństwa uratował, według szacunków, ponad milion ludzi na całym świecie. Pasy chronią każdego – bez względu na wzrost, płeć, budowę ciała. Jedna grupa jest jednak narażona na szczególne ryzyko: kobiety w ciąży. Ocaleni to nie tylko kierowcy Volvo, ale także kierowcy i pasażerowie aut innych marek, które za zgodą Volvo skopiowały to rozwiązanie. Obwieszczenie tego faktu jest symboliczne dla filozofii marki, która nie skorzystała ze sposobności, aby zbić fortunę na patencie trzypunktowego pasa bezpieczeństwa. Zamiast na nim zarabiać i ograniczyć jego stosowanie, Volvo udostępniło bezpłatnie swoje rozwiązanie całej branży motoryzacyjnej.

Informacji o akcji udziela Remigiusz Zubek
tel.512 106 578 (pon. - pt. w godz. 9-17),
e-mail: [email protected]

Regulamin plebiscytu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska