Konsument po wakacjach...gdzie się zgłosić z wakacyjnym problemem?

Izabela Sobek
Koniec sezonu wakacyjnego to często dopiero początek problemów. (fot. sxc)
Koniec sezonu wakacyjnego to często dopiero początek problemów. (fot. sxc)
Jeśli tania linia lotnicza zniszczyła bagaż, kupiony produkt okazał się wadliwy, czy też wbrew umowie w hotelu nie było posiłków, zgodnie z przepisami prawa konsumenckiego można dochodzić swoich roszczeń.

Konsument, który z wakacji wrócił z problemem, pomocy może szukać na stronie www.konsument.gov.pl.

Eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego odpowiedzą na pytania i pomogą w dochodzeniu swoich praw oraz polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcą.

W przypadku gdy reklamacja nie przyniosła rezultatów, poszkodowany może zgłosić się ze swoim problemem do ECK osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza na stronie www.konsument.gov.pl.

Również na startowej stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl udostępniona jest interaktywna aplikacja „Konsument po wakacjach”.

W zależności od przedmiotu problemu, poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu czytelnych opcji:

  • podróże samolotem,
  • transakcje on-line,
  • usługi turystyczne,
  • wynajem auta,
  • zakupy towarów i usług,
  • zniszczony bagaż.

Po wybraniu jeden z ikon konsument „przechodzi” do konkretnej sekcji, w której znajdzie przystępne informacje dotyczące jego praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki odnośnie składania reklamacji.

ECK prowadzi działalność informacyjno-doradczą dla konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej. Centrum jest łącznikiem pomiędzy indywidualnymi konsumentami mieszkającymi w krajach UE, a różnymi organizacjami i instytucjami rozwiązującymi poszczególne problemy konsumentów.

 

Pobierałeś zasiłki w czasie epidemii? To musisz wiedzieć

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3