Konsument, który z wakacji wrócił z problemem, pomocy może szukać na stronie www.konsument.gov.pl.
Eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego odpowiedzą na pytania i pomogą w dochodzeniu swoich praw oraz polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcą.
W przypadku gdy reklamacja nie przyniosła rezultatów, poszkodowany może zgłosić się ze swoim problemem do ECK osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza na stronie www.konsument.gov.pl.
Również na startowej stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl udostępniona jest interaktywna aplikacja „Konsument po wakacjach”.
W zależności od przedmiotu problemu, poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu czytelnych opcji:
- podróże samolotem,
- transakcje on-line,
- usługi turystyczne,
- wynajem auta,
- zakupy towarów i usług,
- zniszczony bagaż.
Po wybraniu jeden z ikon konsument „przechodzi” do konkretnej sekcji, w której znajdzie przystępne informacje dotyczące jego praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki odnośnie składania reklamacji.
ECK prowadzi działalność informacyjno-doradczą dla konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej. Centrum jest łącznikiem pomiędzy indywidualnymi konsumentami mieszkającymi w krajach UE, a różnymi organizacjami i instytucjami rozwiązującymi poszczególne problemy konsumentów.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?