Do dyspozycji są numery telefonów poszczególnych jednostek dostępne na naszych stronach internetowych, Centralnej Książce Telefonicznej oraz w przypadku zgłoszeń alarmowych numery 112 i 997 - informuje Marzena Grzegorczyk, rzecznik prasowy komendanta wojewódzkiego policji w Opolu.
Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie, np. mailem (nie dotyczy sytuacji nagłych) oraz kontakt z jednostkami policji i dzielnicowym za pomocą aplikacji mobilnej "Moja Komenda".
Formacja uruchomiła równie portal policja e-usługi, który dzięki Centralnej Książce Telefonicznej ułatwia komunikację z jednostkami w całym kraju.
Dodatkowo dla osób głuchych i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) lub system językowo-migowy (SJM), istnieje możliwość połączenia z dowolnego miejsca z wykorzystaniem komputera lub telefonu z funkcją wideo z dostępem do internetu z jednostką z bezpośrednim dołączeniem tłumacza języka migowego. Usługa dostępna jest w dni robocze w godz. 8:00 – 20:00.
Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia, osoba otrzyma instrukcje, co do dalszego postępowania.
Pamiętajmy jednak, że w niektórych przypadkach, np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej - przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka, niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki - mówi Marzena Grzegorczyk.

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?