Koronawirus w Opolu. "Odmrażanie" ratusza. Urząd zmienia zasady obsługi mieszańców

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Wideo
od 16 lat
Z powodu epidemii koronawirusa, w ostatnich tygodniach urząd miasta w Opolu był praktycznie niedostępny dla interesantów. W środę (22 kwietnia) w życie weszły jednak nowe, nieco luźniejsze zasady obsługi klientów.

Od wprowadzenia stanu epidemii w pierwszej połowie marca ratusz w Opolu wprowadzał kolejne ograniczenia w bezpośredniej obsłudze. 26 marca budynki urzędu całkowicie zamknięto. Osobiście można było załatwić tylko rejestrację zgonu. Chodziło o wyeliminowanie ryzyka, że ktoś zakazi koronawirusem się od innej osoby stojącej w kolejce, bądź że zachoruje któryś z urzędników.

W miesiąc po wprowadzeniu tych ograniczeń rozpoczyna się "odmrażanie" urzędu miasta w Opolu.

Urząd Stanu Cywilnego w Opolu - nowe zasady obsługi

Od 22 kwietnia w Urzędzie Stanu Cywilnego do odwołania obowiązuje system indywidualnej obsługi klienta, wyłącznie na podstawie zapisów telefonicznych pod numerami telefonu:

  • 77 45-11-854
  • 77 45-11-855
  • 77 45-11-856
  • 77 54-11-396

Samo przyjmowanie klientów w USC odbywa się od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00.

Rejestracji noworodków można dokonać za pośrednictwem platformy ePUAP lub z urzędu przez USC Opole (bez obecności rodzica) po upływie 21 dni od wystawienia karty urodzenia.

Wnioski o wydanie odpisów z aktów stanu cywilnego można składać za pośrednictwem platformy ePUAP korespondencyjnie.

Wydział Spraw Obywatelskich w Opolu - nowe zasady obsługi

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu wprowadził do odwołania system indywidualnej obsługi klienta, także na bazie zapisów telefonicznych. Numery telefonów:

  • prawa jazdy - 77 45 11 942
  • rejestracja pojazdów - 77 45 11 848, 77 45 11 864
  • ewidencja ludności, sprawy meldunkowe - 77 54 11 351, 77 54 11 361
  • dowody osobiste - 77 54 11 354
  • działalność gospodarcza - 77 45 11 835
  • sprawy wyborcze, rejestr wyborców - 77 54 11 350

Przyjmowanie klientów do poszczególnych komórek odbywa się od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00.

Ratusz informuje, że wnioski o wydanie dowodu osobistego, wnioski o zameldowanie/wymeldowanie, zaświadczenia, wpis do rejestru wyborców, można przesyłać za pomocą ePuap.

- W sprawach pilnych dotyczących pracy wydziałów prosimy o kontakt za pośrednictwem platformy ePUAP. Punkt kancelaryjny dla klientów znajduje się w budynku ratusza - mówi Katarzyna Oborska-Marciniak, rzecznik urzędu miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska