Korzystasz z Plusa? Nie w każdym miejscu doładujesz telefon!

Piotr Walczak [email protected]
Doładowanie z terminala? Tak, ale nie dla Plusa. (fot. Bogumiła Maleszewska)
Doładowanie z terminala? Tak, ale nie dla Plusa. (fot. Bogumiła Maleszewska)
Kilka milionów abonentów telefonów komórkowych, korzystających z usług pre-paid w sieciach Plus, Simplus, Sami Swoi oraz 36i6 nie może doładować swoich kont.

Dotyczy to m.in. salonów prasowych, kiosków Kolportera i Ruchu czy za pośrednictwem stron internetowych niektórych banków, np. BZ WBK czy Pekao SA. Problem zaczął się na początku września.

Zobacz: Skype na oddziale położniczym w Opolu

– Dotyczy to nie tylko naszych salonów, ale też sklepów czy stacji benzynowych, gdzie Kolporter jest dostawcą terminali – mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera. – Chyba, że w punktach sprzedaży są dostępne jeszcze karty-zdrapki. Dzięki nim można jeszcze dokonać doładowań.

Dystrybutorzy twierdzą, że obecna sytuacja jest wynikiem tego, że Polkomtel, z którym są powiązane wspomniane na początku marki, chciał obniżyć marże o około 25 proc. Oznaczałoby to, że dystrybutorzy straciliby zysk z doładowań.

Dotychczas wyglądało to tak: z doładowania za 10 zł, 30 gr szło do kasy dystrybutora, 70 gr – do właściciela punktu sprzedaży, a reszta do Polkomtela. Gdyby zaś np. Kolporter zgodził się na nową propozycję operatora sieci, musiałby przenieść swoje koszty koszty na sprzedawców, czyli np. właścicieli kiosków.

Właściciele niektórych sklepów otrzymali od dystrybutorów oświadczenia, iż nowe propozycje ze strony Polkomtela oznaczają drastyczne pogorszenie warunków dla sprzedawców, stąd więc brak możliwości sprzedaży doładowań elektronicznych.

Zobacz: Operatorzy walczą już nie tylko o klientów na abonament

W oświadczeniu przesłanym nam przez Adam Suchenka, rzecznika sieci Plus czytamy, że doładowania usług pre-paid oferowanych przez spółkę realizowane są jak zawsze. Polkomtel negocjuje warunki z dystrybutorami doładowań pre-paid. Z niektórymi już je ustalił.

– Obecnie zasileń elektronicznych można dokonać m.in. w PKO BP, Inteligo, na Poczcie Polskiej, stacjach Orlenu, bankomatach Euronetu i sieci sprzedaży Plus – uspokaja Suchenek. – Klienci mogą też korzystać ze zdrapek.

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, możliwość doładowania konta abonenta nie została obecnie ograniczona. Jednak osoba, która ma problem z operatorem telekomunikacyjnym, może liczyć na poradę Urzędu Komunikacji Elektronicznej i działającego przy prezesie UKE Centrum Informacji Konsumenckiej pod nr. tel. 0801-900-853 lub 022-534-91-74.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska