acji płacowej.
Jak informowaliśmy w nto 27 września br., powiat przejął blisko 39 tys. akt pracowniczych do biura rzeczy znalezionych i od tego czasu trwało ich porządkowanie i katalogowanie w celu wydawania zaświadczeń potrzebnych do naliczania wypłat emertur.
Zobacz: Krapkowice. Uwolnili 7 ton akt „Otmętu”
Pracownicy upadłego zakładu od lat nie mieli dostępu do dokumentacji, a wszelkie instytucje były wobec tego stanu rzeczy bezradne.
Teraz urzędnicy opracowali specjalną ankietę, która jest podstawą do udzielania informacji z akt.
Zainteresowani we wniosku oprócz podstawowych danych (pesel, numer dowodu) muszą sprecyzować, kiedy pracowali w Otmęcie i za jaki okres potrzebują danych oraz czy przeszli już na emeryturę.
Zobacz: Krapkowice. Firma windykacyjna zlicytuje hale Otmętu
Już od przyszłego tygodnia urząd będzie imiennie wzywał poszczególne osoby po odbiór dokumentów, a pierwszeństwo będą mieli ci, którzy już uzyskały prawo do świadczeń.
Do końca 2011 roku cała akcja kosztować będzie budżet powiatu tylko kilkanaście tysięcy złotych, wydane na dodatkowe etaty urzędników.
Handlowcy w galeriach rezygnują z pozwu