Książęce Miasto Brzeg. W mieście powstanie park kulturowy

    Książęce Miasto Brzeg. W mieście powstanie park kulturowy

    Zdjęcie autora materiału
    Jarosław Staśkiewicz

    Aktualizacja:

    Nowa Trybuna Opolska

    Na ul. Długiej i w całym centrum Brzegu umieszczanie reklam będzie podlegało ścisłym regułom.

    Na ul. Długiej i w całym centrum Brzegu umieszczanie reklam będzie podlegało ścisłym regułom. ©Jarosław Staśkiewicz

    Podjęta przez radnych uchwała oznacza, że wkrótce mieszkańcy i przedsiębiorcy wieszający reklamy będą musieli stosować się do reguł określonych w szczegółowych przepisach.
    Na ul. Długiej i w całym centrum Brzegu umieszczanie reklam będzie podlegało ścisłym regułom.

    Na ul. Długiej i w całym centrum Brzegu umieszczanie reklam będzie podlegało ścisłym regułom. ©Jarosław Staśkiewicz


    Uchwała o ustanowieniu parku pod nazwą "Książęce Miasto Brzeg" jest długa i pełna technicznych zwrotów, ale większość regulacji dotyczy reklam, szyldów, elewacji budynków czy kiosków i ogródków gastronomicznych, których wygląd przestanie zależeć wyłącznie od wyobraźni właścicieli. Brzeski park kulturowy jest największy z ustanowionych dotąd w Polsce.

    Przepisy zabraniają np. zaklejania całych szklanych witryn reklamami, ograniczają możliwość wieszania reklam na rusztowaniach remontowanych budynków i elewacjach, wreszcie dość precyzyjnie regulują wielkość i kolorystykę szyldów. Te ostatnie powinny mieć kolor biały, srebrny czy mleczny z grafitowymi, czarnymi, brązowymi lub bordowymi literami.

    Lista dozwolonych kolorów dotyczy też markiz i rolet sklepowych czy parasoli w ogródkach gastronomicznych. Po centrum nie będą mogły też krążyć auta z reklamami emitowanymi przez głośniki.

    Nie będzie również dowolności w wieszaniu anten satelitarnych: będą one dozwolone jedynie na elewacjach od podwórek, ale również nie na wszystkich budynkach.

    - Przedsiębiorcy byli już informowani o planowanych zmianach, ale też praktyka innych miast pokazuje, że te zapisy tak naprawdę ułatwiają prowadzenie działalności reklamowej, bo wprowadzają reguły fair play - zapewnia dr Artur Kwaśniewski z Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej, który jest współautorem projektu parku.

    1 »

    Czytaj treści premium w Nowej Trybunie Opolskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (15)

    Forum tylko dla zalogowanych.

    Załóż konto / Zaloguj się
    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (15) forum.nto.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Warto zobaczyć

    Walentynki w rytmie DISCO POLO

    Walentynki w rytmie DISCO POLO

    Koncert niezwykłej Anny Marii Jopek w Filharmonii Opolskiej

    Koncert niezwykłej Anny Marii Jopek w Filharmonii Opolskiej

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    Poznaj laureatów plebiscytu Nauczyciel na Medal

    Poznaj laureatów plebiscytu Nauczyciel na Medal