Które serwisy społecznościowe wybierają Polki

Redakcja
Polki już jakiś czas temu wybrały Facebooka i uczucie to nie traci na sile. Ponad 70 proc. użytkowniczek internetu korzysta z Fb codziennie, a 6 na 10 ankietowanych robi to częściej niż rok temu. Dużą popularnością wśród kobiet w Polsce cieszą się również dwa inne serwisy – Youtube i Instagram. Pozostałe popularne na świecie platformy społecznościowe nie przyjęły się w naszym kraju.

Firma Westwing Home & Living przeprowadziła badanie, w którym postanowiła sprawdzić, jak Polki korzystają z serwisów społecznościowych. Niekwestionowanym liderem zestawienia okazał się Facebook. Wyniki sondażu pokazują, że 7 na 10 użytkowniczek internetu korzysta z niego każdego dnia. Największą popularność serwis zyskał wśród młodych Polek, gdzie 82 proc. ankietowanych w wieku 18-24 lat zagląda do niego codziennie, a 93 proc. co najmniej raz w tygodniu. Mimo przepowiadanego zmierzchu Fb, wśród rodaczek cieszy się on niesłabnącą popularnością. Sześć na dziesięć użytkowniczek zadeklarowało, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Co ciekawe, największy wzrost zainteresowania Fb widoczny jest wśród najstarszych ankietowanych – 72 proc. użytkowniczek powyżej 55. roku życia przyznało, że obecnie częściej korzysta z platformy. Mimo powszechnym opiniom, Polki zaglądają na Facebooka nie tylko po to, by sprawdzić, co słychać u znajomych, przeczytać ich posty i komentarze, ale również same chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i doświadczeniami. Jak dowodzą wyniki badania, sześć na dziesięć użytkowniczek serwisu zamieszcza posty przynajmniej raz w tygodniu, a co piąta robi to codziennie.

– Facebook stał się nieocenionym narzędziem komunikacji. Dzięki niemu możemy utrzymywać nieprzerwany kontakt ze znajomymi, wiemy gdzie są, co robią, z kim się spotykają. To daje poczucie zacieśniania relacji. Kobiety, bardziej niż mężczyźni, lubią dzielić się wrażeniami, opowiadać o swoich przeżyciach, po prostu porozmawiać. Dzięki możliwościom, jakie oferuje Facebook, mogą to robić w każdym momencie, dlatego jest im tak bliski – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Jak pokazują wyniki badania, Polki coraz chętniej korzystają także z serwisu YouTube. 29 proc. badanych zagląda do niego codziennie, a 73 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jednocześnie 58 proc. użytkowniczek deklaruje, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku Instagrama. Mimo że w Polsce serwis ten nadal nie cieszy się ogromną popularnością, z roku na rok zdobywa coraz większą grupę wiernych użytkowników. Wyniki sondażu dowodzą, że regularnie korzysta z niego już niemal co trzecia internautka. Co więcej, niemal 70 proc. użytkowniczek serwisu deklaruje, że zagląda do niego częściej niż rok temu, a 6 na 10 badanych przyznaje, że zamieszcza w nim posty regularnie.

– Instagram z roku na rok cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Wynikać to może z faktu, że korzystając z serwisu operujemy nie słowem, a obrazem. Zamieszczenie obrazu jest znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu niż sformułowanie ciekawego i angażującego posta. Jednocześnie taki wpis nie traci na wartości, wręcz przeciwnie obraz może nieraz powiedzieć znacznie więcej niż słowa – mówi Marcin Rzepka, partner PMR.

Wyniki badania pokazują, że pozostałe popularne na świecie serwisy społecznościowe – Twitter, Pinterest, Snapchat, WhatsApp – nie zyskały w Polsce dużej popularności. Do codziennego używania Snapchata przyznaje się zaledwie 9 proc. ankietowanych Polek, WhatsAppa – 8 proc., Twittera – 5 proc., a Pinteresta – 2 proc. Jednocześnie użytkowniczki tych serwisów, doceniając ich funkcjonalność, korzystają z nich częściej niż rok temu – częstsze korzystanie deklaruje 65 proc. użytkowniczek Snapchata, 63 proc., WhatsAppa, 59 proc. Twittera oraz 53 proc. użytkowniczek Pinteresta.

p

p

fot. Westwing Home & Living

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Materiał oryginalny: Które serwisy społecznościowe wybierają Polki - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
papaszy

To już wiadomo, któe serwisy powinni wybierać Polacy :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3