Ktoś pomazał sprayem pomnik żołnierzy radzieckich w Głubczycach

fot. Szymon Popczyk
fot. Szymon Popczyk
Na budowli pojawiły się namalowane czerwoną farbą napisy Murder Putin.

Zgłoszenie o napisie otrzymaliśmy dziś rano - mówi Piotr Smoleń, naczelnik wydziału kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Głubczycach. - Cały czas szukamy sprawców.

Jeśli wpadną w ręce policji grozi im do 1500 zł grzywny. Natomiast gmina, która opiekuje się pomnikiem, będzie mogła żądać od nich zwrotu kosztów usunięcia napisu.

To nie pierwszy akt wandalizmu w tym miejscu. Jakiś czas temu ktoś zniszczył stojącą na cokole figurę żołnierza.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Towarzysz_Rzemieślnik
Wogóle dziwię się, że te ścierwo jeszcze tam stoi. No cóż, może i dobrze bo przypomina o ciągle fukncjonujących na terenie OGL czerwonych.
Powtórzę się i wam napiszę krewcy młodzianowie skrzywdzeni przez PiSowską propagandę i niezapoznani z terenami Głubczyc na naszej ziemi stoją jeszcze pomniki ku pamięci poległych i walczących żołnierzy III Rzeszy i Prus ale jakoś ten baran pomalował ten bo ten jest trendy i na topie i mógł swoje dzieło w gazecie zobaczyć ale nazistowskich pomników baran nie pomalował.
t
talib
W dniu 06.06.2010 o 12:32, MaRaSsupremacy napisał:

No i dobrze napisał. Dalej dygacie się ruskich jak nie wiem co służalcy starego systemu. Wogóle dziwię się, że te ścierwo jeszcze tam stoi. No cóż, może i dobrze bo przypomina o ciągle fukncjonujących na terenie OGL czerwonych. Ale oby już nie długo.



Smyku jesteś poza tematem nie łapiesz klimatu , o Rosjanach biorących udział w wojnie na Śląsku, i po prostu , umierających tak sobie dla przyjemności i w ogóle, ale to kwestia edukacji. A malowanie , szpecenie lub inna forma dewastacji czemu ma służyć mój drogi co , dziś pomnik , jutro kościół a potem co
N
New Generation
W dniu 06.06.2010 o 19:21, MaRaSsupremacy napisał:

Zgodzę się z Tobą, że cierpi na tym estetyka, bo gdyby wszyscy należycie dbali o naszą małą mieścinę byłoby tu o wiele ładniej. Też nienawidzę buraczanki co swą siłę pokazuje przez rozwalony śmietnik czy kwiaty w parku, ale nad tym pomnikiem specjalnie nie ubolewam. A chyba dla tego, że dla mnie szpeci on nasz park, bo ni to ważne z perspektywy historycznej, kulturowej czy duchowej. Nie przyrównuj jednak miejsc użyteczności publicznej, jak dworce itd., do radzieckiego pomnika. Masz rację jednak co do tej estetyki i do tego, że ktoś będzie musiał za wandalem sprzątnąć. Przekonałeś mnie na wpoły, jednak jak sowieci grabili w Polsce wracając z frontu co się tylko da, mogli sobie również zabrać ten daremny pomnik Choć wtedy on pewnie jeszcze nie stał



Park czy skwer, w którym znajdują się takie pomniki, i do którego przychodzą mieszkańcy całymi rodzinami, to również obiekt użyteczności publicznej.

Przejmujecie się malunkami na postsowieckim pomniku. a co powiecie o zamalowywaniu polskich tablic(nie tylko Głogówek)?
Właśnie wróciłem z terenu pow.Strzeleckiego. Tam było już kilkanaście takich przypadków.


Uważam, że pomysłodawcy dwujezycznych tablic sami skręcili na siebie bata działając wbrew opinii i woli społeczeństwa, które takich dwujęzycznych tablic sobie nie życzy. Ich zamalowywanie to tylko wyraz sprzeciwu, który jednak mieści się w ogólnym pojęciu wandalizmu i również powinnien być surowo karany.
1stary2
W dniu 06.06.2010 o 19:53, Kaziuk napisał:

Oczywiście ponieważ takich przypadków tutaj mieliśmy od metra .Rozumiem Twoja wrażliwość na ten temat, jednak fakt pozostaje faktem. Mleko zostało wylane i nie ma co dywagować nad pojedynczym zdarzeniem kiedy wokół podobnych zdarzeń mamy multum.


Obawiam sie, ze mnie nie zrozumiales! Powiem wiec w miare wprost: Tobie podobni wzorzec ten wykonaliby z bardzo plastycznego materialu i przechowywali go najchetniej we wlasnym domu.
K
Kaziuk
W dniu 06.06.2010 o 19:43, 1stary2 napisał:

No, no. Zaczynam powolutku, pomalutku kojarzyc dlaczego ten wzor metra znalazl sie w Sevres.



Oczywiście ponieważ takich przypadków tutaj mieliśmy od metra .

Rozumiem Twoja wrażliwość na ten temat, jednak fakt pozostaje faktem.
Mleko zostało wylane i nie ma co dywagować nad pojedynczym zdarzeniem kiedy wokół podobnych zdarzeń mamy multum.
1stary2
W dniu 06.06.2010 o 19:31, Kaziuk napisał:

Przejmujecie się malunkami na postsowieckim pomniku. a co powiecie o zamalowywaniu polskich tablic(nie tylko Głogówek)?Właśnie wróciłem z terenu pow.Strzeleckiego. Tam było już kilkanaście takich przypadków.


No, no. Zaczynam powolutku, pomalutku kojarzyc dlaczego ten wzor metra znalazl sie w Sevres.
K
Kaziuk
W dniu 06.06.2010 o 19:21, MaRaSsupremacy napisał:

Zgodzę się z Tobą, że cierpi na tym estetyka, bo gdyby wszyscy należycie dbali o naszą małą mieścinę byłoby tu o wiele ładniej. Też nienawidzę buraczanki co swą siłę pokazuje przez rozwalony śmietnik czy kwiaty w parku, ale nad tym pomnikiem specjalnie nie ubolewam. A chyba dla tego, że dla mnie szpeci on nasz park, bo ni to ważne z perspektywy historycznej, kulturowej czy duchowej. Nie przyrównuj jednak miejsc użyteczności publicznej, jak dworce itd., do radzieckiego pomnika. Masz rację jednak co do tej estetyki i do tego, że ktoś będzie musiał za wandalem sprzątnąć. Przekonałeś mnie na wpoły, jednak jak sowieci grabili w Polsce wracając z frontu co się tylko da, mogli sobie również zabrać ten daremny pomnik Choć wtedy on pewnie jeszcze nie stał



Przejmujecie się malunkami na postsowieckim pomniku. a co powiecie o zamalowywaniu polskich tablic(nie tylko Głogówek)?
Właśnie wróciłem z terenu pow.Strzeleckiego. Tam było już kilkanaście takich przypadków.
M
MaRaSsupremacy
Jakby naruszyli Twoją własność to bym Cię nawet bronił, ale nad czym się rozczulać, nad sowieckim pomnikiem? Po co to komu w dzisiejszej Polsce. Pobazgrany czy nie, żadna różnica, lepiej żeby go wogóle nie było.
N
New Generation
W dniu 06.06.2010 o 12:32, MaRaSsupremacy napisał:

No i dobrze napisał. Dalej dygacie się ruskich jak nie wiem co służalcy starego systemu. Wogóle dziwię się, że te ścierwo jeszcze tam stoi. No cóż, może i dobrze bo przypomina o ciągle fukncjonujących na terenie OGL czerwonych. Ale oby już nie długo.



Co ma "dyganie się ruskich" do niszczenia cudzej własności?
To był zwykły przejew deb.ilizmu.
Już dawno mówiłem że pomniki w Polsce powinny miec odkręcane głowy. Pewnie już dawno stałby tam zimny lech
M
MaRaSsupremacy
No i dobrze napisał. Dalej dygacie się ruskich jak nie wiem co służalcy starego systemu. Wogóle dziwię się, że te ścierwo jeszcze tam stoi. No cóż, może i dobrze bo przypomina o ciągle fukncjonujących na terenie OGL czerwonych. Ale oby już nie długo.
N
New Generation
Nie będę się wgłębiał w to że te napisy zrobił jakiś pospolity de.bil. Natomiast chcialem zapytać czy to prawda, że jest podobno osoba, która dysponuje zdjęciami sprawcy w czasie roboty?
M
Monopolowy
Po domie tez mi maluja i nikogo to nie interesuje...
Dodaj ogłoszenie