Cenną wskazówką są tu komentarze wystawione przez internautów, którzy już mieli kontakt z interesującym nas sklepem lub sprzedawcą. Zwracajmy uwagę na ilość i treść negatywnych opinii.
Zobacz: Nie będzie już bonów na święta?
Nie wahajmy się otworzyć przesyłkę w obecności kuriera. Jeśli towar okaże się uszkodzony w transporcie albo - co niestety może się zdarzyć - w paczce zamiast np. odtwarzacza DVD będzie plik makulatury, musimy sporządzić potwierdzony przez niego protokół.
To jedyny sposób na uniknięcie strat. Otwierając taką przesyłkę bez świadka, w domowym zaciszu, sami pozbawiamy się możliwości dochodzenia czegokolwiek.
Warto też pamiętać, że tanio nie zawsze znaczy dobrze. Są granice, poniżej których nie zejdzie żaden sprzedawca.
Zobacz: Właśnie się zaczął szczyt przedświątecznych zakupów w internecie
Nadzwyczajna okazja oznacza zazwyczaj, że ktoś wciska nam podróbkę.
Kupując w necie, pamiętaj, że:
- Na stronie sklepu powinna widnieć dokładna informacja o sprzedawcy, towarze, jego cenie i kosztach dostarczenia przesyłki.
- Towar możesz zwrócić w terminie do 10 dni. W tym czasie musisz powiadomić sprzedawcę na piśmie (mailem) o rezygnacji z zakupu.
- Zwracany towar musi być oryginalnie zapakowany i nie może nosić śladów użytkowania. Zwracany sprzęt elektroniczny mogł być uruchamiany, ale wyłącznie w celu sprawdzenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?