Łatwiej dojedziemy na Zaodrze

Sławomir Mielnik/ArchiwumZaktualizowano 
Korki na Niemodlińskiej
Korki na Niemodlińskiej Sławomir Mielnik/Archiwum
Miejski Zarząd Dróg w Opolu chce poszerzyć do czterech pasów ruchu odcinek ulicy Niemodlińskiej pomiędzy placem Kazimierza a skrzyżowaniem ze Spychalskiego.

Wreszcie ktoś wpadł na ten pomysł - cieszy się Andrzej Smoliński, mieszkaniec ul. Dambonia w Opolu. - Przecież rano przejechać z Zaodrza do centrum, a po południu w drugą stronę to jakiś obłęd. Korki na Niemodlińskiej są nie do wytrzymania.

Spora część odpowiedzialności za utrudnienia w ruchu w tej części miasta spada na wąskie gardło znajdujące się na ul. Niemodlińskiej, na odcinku od placu Kazimierza do skrzyżowania z ul. Spychalskiego.

Jadąc od strony ronda, kierowcy mogą korzystać z dwóch, a miejscami nawet trzech pasów w jedną stronę. W okolicach placu Kazimierza droga zwęża się do jednego pasa w każdą stronę, podobnie jest na moście na Kanale Ulgi. Kolejne zwężenie jest kilkadziesiąt metrów dalej.

Powoduje je wysepka dla pieszych obok posterunku straży miejskiej na ul. Niemodlińskiej. Wszystko to sprawia, że przy większym ruchu ta część miasta jest wiecznie zakorkowana.
- Teraz chcemy to zmienić - mówi Mirosław Pietrucha, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.

MZD pracuje nad tym, by ul. Niemodlińska na odcinku od pl. Kazimierza do skrzyżowania z ul. Prószkowską i Koszyka była czteropasmowa.

- Po pierwsze chcemy zlikwidować "zebrę" i wysepkę dla pieszych w okolicach straży miejskiej - mówi Mirosław Pietrucha. - Kilkanaście metrów dalej, przy skrzyżowaniu z ul. Spychalskiego jest bowiem przejście z sygnalizacją świetlną, więc z tego pierwszego można zrezygnować.

Cztery pasy ruchu mają pojawić się również na moście na Kanale Ulgi (tam wystarczy zmienić oznaczenie poziome), a także zaraz za nim w stronę skrzyżowania z ul. Wrocławską.

- Problem może być w tym ostatnim miejscu, bo droga może być zbyt wąska - mówi Mirosław Pietrucha. - Ale mamy na to rozwiązanie. Szersze byłyby skrajne prawe pasy i to po nich jeździłyby ciężarówki czy autobusy. Natomiast lewe pasy byłyby przeznaczone dla osobówek, busów czy motorów.

Teraz pomysł musi zostać jeszcze zatwierdzony przez komisję bezpieczeństwa ruchu drogowego przy prezydencie Opola oraz wydział ruchu drogowego opolskiej policji.
- Wszystko powinno być jasne w ciągu miesiąca - mówi Mirosław Pietrucha. - W budżecie mamy pieniądze na ewentualne zmiany ruchu.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
AZ

Ta wyspa została zbudowana jak nie było jeszcze sygnalizacji świetlnej, teraz jest niepotrzebna.

d
dd

Na rowery i na riksze i po problemie !!

z
zmotoryzowany

Przypomnę, iż została wybudowana, gdyż notorycznie dochodziło tam do potrąceń pieszych i to często śmiertelnych.
Rozumiem, iż natężenia ruch samochodów uległo znacznemu zmniejszeniu i już nie ma racji bytu azyl dla pieszych???
Widać, iż w Opolu inżynierią ruchu zajmują się specjaliści kształceni w tym kierunku:)))

Kolejny mądry argument. Taka jest niestety prawda. Na miejscu NTO przyjrzałbym się "szanownej" komisji bezpieczeństwa i jej "ekspertom". A jeszcze lepiej, gdzie jak ich decyzje i sugestie "poprawy" bezpieczeństwa wpływają na ich interesy i ich znajomych. Wiem co mówię, bo za Głębockiego było to normą a i za pani Konopki też podejrzewam jest tak samo. Mówiąc wprost "ktoś" forsuje beznadziejny projekt a wszyscy mu przyklaskują. Może ten "ktoś" się notorycznie spóźnia dojeżdżając do ratusza z podopolskich miejscowości.

Dla przpomnienia:
po to powstało przejście podziemne na Niemodlińskiej, bo dochodziło do wypadków i śmiertelnych potrąceń;
po to powstały światła przy pl. Kazimierza, bo j/w ;
po to powstały wysepki - azyle na Niemodlińskiej, bo j/w:

g
gosc

Super:)
Wracamy do tego co było pare lat temu.
Przecież tej wyspy nie wybudowano po to by spowodować korki.
Prosze aby Pan Pietrucha zajrzał o archiwum w jakim celu była ona budowana.
Obawiam sie, że gdy zostanie zliwkodowana to za parę lat znowu ją będziemy odbudowywać i tak w około:)

PS.
Przypomnę, iż została wybudowana, gdyż notorycznie dochodziło tam do potrąceń pieszych i to często śmiertelnych.
Rozumiem, iż natężenia ruch samochodów uległo znacznemu zmniejszeniu i już nie ma racji bytu azyl dla pieszych???
Widać, iż w Opolu inżynierią ruchu zajmują się specjaliści kształceni w tym kierunku:)))

C
Comrade

Pomysł dobry pod warunkiem, że nie będzie lewoskrętu z Niemodlińskiej (z mostu od strony centrum) w Krapkowicką.
W Spychalskiego też nie powinno być, tylko niech ludzie jeżdżą Prószkowską, bo tam są 3 pasy ruchu i można wydzielić osobny lewoskręt. Wtedy korków nie będzie.

Obecna władza MZD chyba już zapomniała ile było wypadków, gdy ten odcinek był 4-pasowy. Ile pieszych zostało potrąconych. Mam nadzieję, że tym razem pomyślą o bezpieczeństwie, nas mieszkańców.

j
jbravo

Czyli zasadniczo wracamy jedynie do tego co już było kilka lat temu... Faktycznie należałoby pomyśleć nad dwoma pasami w każdym kierunku aż do wiaduktu na Dambonia. Miejsce jest.

z
zaodrzanin

Dwa pasy musza byc od Koszyka do Dambonia, jest na tyle miejsca i zostanie jeszce na chodnik i scieżką rowerową.
No i oczywiście prawoskręt, o którym pisze mieszkaniac Dambonia. Panie Pietrucha do roboty to nie przekracza mozliwości finansowych miasta

P
PlayOp

No fajnie że ktoś coś kombinuje w temacie korków. Lecz liczba samochodów poruszająca sie po mieście jest poprostu za duża w stosunku do szerokości i możliwości przepustowych ulic w centrum. To są rozwiązania "krótkowzroczne" biorąc pod uwagę przyrost samochodów.

p
pimp

czyli co ??? nie bedzie lewoskretu zjezdzajac z mostu nad k. Ulgi w ul Krapkowicka ??? tylko dalej w lewo na Spychalskiego zawracajac i potem w prawo na krapkowicka ??
Niby dobre tylko auta i tak beda stawac zaraz za mostem, co niektorzy jeszcze nie nauczyli sie ze nie ma lewoskretu z Nysy Łuzyckiej we Wroclawska ....

A
Ania

Zgadzam się w 100% - lewy pas nie jest wyłączony z ruchu, korzystajmy niego, ale z rozwagą. Praktycznie co dzień zdarza mi się sytuacja, że ktoś z lewego pasa zaraz za światłami zatrzymuje się w celu zjechania na prawy (bo lewy skończy się za kilkaset metrów)... Ludzie przez takie "cioty" inni stoją na zielonym!!!

m
mieszkaniec Dambonia

Jak już w tym rejonie pojawią się odpowiednie służby (pracownicy drogowi) to może warto przy okazji pomyślec o często na tym forum cytowanym pomyśle prawoskrętu z ul. Niemodlińskiej w ul. Spychalskiego przy sklepie Carrefour. To niewątpliwie poprawiłoby płynnośc ruchu w kierunku centrum.

G
Gość

Może jeszcze kierowcy nauczyliby się, że jak się kończy lewy pas, to dojeżdża się do jego końca i dopiero wjeżdża na prawy, a nie jak niektórzy jadący w stronę miasta - na początku mostu na prawy próbują zjeżdżąć i lewy pas jest niewykorzystany...
A co to za ulica "Nie modlińska"?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3