Licealiści z opolskiej "piątki" mają swój sposób na biznes

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Zwycięski zespół z liceum nr 5 z wykładowcą dr inż. Małgorzatą Adamską i Markiem Kubilasem, studentem V roku.
Zwycięski zespół z liceum nr 5 z wykładowcą dr inż. Małgorzatą Adamską i Markiem Kubilasem, studentem V roku. Archiwum po
Zespół z opolskiego liceum nr 5 z projektem Paper Leaf zwyciężył w konkursie „Licencja na biznes”. Tutorami uczniów byli wykładowcy i studenci.

Cztery ekipy ze szkół średnich z Opola i Namysłowa wystartowały w tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Opole działający w Opolskim Centrum Rozwoju Gospodarki w partnerstwie z Wydziałem Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej.

- W czasie zajęć prowadzonych w Centrum Nauka -Biznes pod okiem wykładowców i studentów uczniowie opracowywali koncepcję produktu, usługi lub profilu działania firmy, a później prezentowali przed jury swój pomysł na biznes - relacjonuje dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień, prodziekan wydziału i jedna z tutorek.

Efekt prac szkolnych zespołów oceniali jurorzy (menedżerowie, właściciele firm).
Uczniowie z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Opolu przedstawili projekt aplikacji osobistego przewodnika turystycznego „Book of Legends”.

Ekipa z II LO zapronowała stworzenie bransoletki/zegarka bezpieczeństwa ZOOM4YOU wraz z usługą abonamentową stałego monitowania dedykowanego samotnym seniorom.

Pomysł grupy z Zespołu Szkół Rolniczych w Namysłowie dotyczył uruchomienia Pozytywki – pubu dla złamanych serc z ofertą kursów tańca czy spotkań tematycznych.

Grupa z V LO zaproponowała wprowadzenie na rynek ekologicznych, biodegrado­walnych opakowań dla gastronomii, wytwarzanych z surowców wtórnych na nazwą Paper Leaf i to właśnie ta koncepcja została uznana przez jurorów za najlepszą.Doceniono pomysł działań proekologicznych, rzeczowe przygotowanie biznes planu i profesjonalną prezentację.

- Zespół był zróżnicowany, bo składał się z uczniów klas 1-3, co okazało się jego siłą. Uczniowie umieli ze sobą rozmawiać, przekonać się do swoich racji, a co najważniejsze w tym konkursie, troszczyli się o aspekty ekonomiczne planowanego przedsięwzięcia - komentuje dr inż. Małgorzata Adamska, wykładowca WEiZ PO, która wspierała prace tego zespołu przy pomocy studenta Marka Kubilasa. - Jeśli ci młodzi będą chcieli prowadzić w przyszłości własne firmy, to możemy być spokojni o kondycję polskiej gospodarki - oceniła.

Co ciekawe, w VLO działa klasa patronacka WEiZ. Jurorzy tego nie wiedzieli.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska