- Choć nie udało się wykupić gruntów, by poprowadzić drugą parę torów, to parowozy pośpieszne pędzące z Brzegu do Nysy potrafiły przebyć tę trasę w godzinę. Tak jak obecnie - przypomina Waldemar Matkowski, brzeski miłośnik kolejnictwa.
Ta jedna z najstarszych linii kolejowych na terenie dzisiejszej Polski. Równie dobrze miała się po wojnie, służąc mieszkańcom dziesiątek miejscowości leżących w pobliżu kolejowych stacji.
Najtrudniejszy okres przeżywała natomiast w ostatnich dwóch dekadach.
Najpierw w 2000 roku została zamknięta dla ruchu pasażerskiego i groziło jej to, co spotkało inne linie, np. Brzeg-Strzelin, czyli kompletna rozbiórka.
Na szczęście po pięciu latach udało się doprowadzić do reaktywacji połączeń i choć między 2006 a 2008 rokiem nastąpiła kolejna przerwa, to dzięki staraniom samorządowców, a także pasażerów i miłośników kolei, 14 grudnia 2008 roku szynobusy ponownie zaczęły kursować między Brzegiem a Nysą.
Dziś w dni powszednie trasę obsługują cztery pary pociągów (zwykle szynobusów), a z przejazdów korzysta jednorazowo nawet ponad 100 pasażerów, którzy z Nysy przez Brzeg mogą dojechać m.in. do Wrocławia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?