Odcinek pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem to część międzynarodowej trasy E30 z Niemiec na Ukrainę. Torowisko jest jednak od wielu lat w złym stanie technicznym, a pociągi jeżdżą po nim z prędkością 60-80 km na godzinę.
Tory z Opola do Kędzierzyna-Koźla będą remontowane. Koszt: 620 milionów złotych
Pełni możliwości nie mogą też pokazać nowoczesne Newag Impuls, czyli pociągi, które niedawno kupił urząd marszałkowski.
- Zapowiadana wcześniej inwestycja nie tylko spadła na listę rezerwową, ale jej koszt dwukrotnie się zwiększył, a mimo to nie przewidziano tam budowy wiaduktów m.in. w Gogolinie - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego (PO), który odpowiedzialny jest m.in. za komunikację.
Urząd marszałkowski wciąż prowadzi rozmowy z PKP na temat inwestycji, ale na razie nic nie wskazuje na to, aby prace miały ruszyć choćby w 2017 roku.
W sprawę remontu linii zaangażował się Grzegorz Peczkis, senator PiS z Kędzierzyna-Koźla, który przekonuje, że do remontu dojdzie.
Według senatora Peczkisa być może już w listopadzie zapadnie decyzja, czy pieniądze zostaną przyznane.
CZYTAJ Senator PiS: Linia kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle będzie wyremontowana
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?