Linia kolejowa Krapkowice - Prudnik wyremontowana. Ale...

    Linia kolejowa Krapkowice - Prudnik wyremontowana. Ale pociągi pasażerskie tędy nie pojadą

    Radosław Dimitrow

    Nowa Trybuna Opolska

    Generalne prace na linii kolejowej nr 306 Krapkowice-Prudnik zostały już zakończone.

    Generalne prace na linii kolejowej nr 306 Krapkowice-Prudnik zostały już zakończone. ©Radosław Dimitrow

    Niepocieszeni są mieszkańcy Krapkowic i Prudnika. Odbudowano wprawdzie torowisko, ale dla wojska, a nie dla ruchu pasażerskiego.
    Generalne prace na linii kolejowej nr 306 Krapkowice-Prudnik zostały już zakończone.

    Generalne prace na linii kolejowej nr 306 Krapkowice-Prudnik zostały już zakończone. ©Radosław Dimitrow


    Chodzi o linię kolejową nr 306, która w 2005 r. została zamknięta, a o której kilka lat później przypomniało sobie Ministerstwo Obrony Narodowej. Resort zauważył, że torowisko ma strategiczne znacznie dla obronności kraju, bo prowadzi do Centralnej Składnicy Materiałów Wybuchowych pod Krapkowicami. Wojskowi mieli własną bocznicę, wagony i lokomotywę, ale nie mogli się wydostać z jednostki, bo linia była zamknięta, tory rozkradli złomiarze. Zapadła więc decyzja o odbudowaniu linii.

    Zakres prac był spory. Firma odpowiedzialna za remont wymieniła szyny, rozjazdy, podtorza i przejazdy, a także odbudowała obiekty inżynieryjne. Zamontowała też nową sygnalizację, która steruje ruchem.

    Miłośnicy kolei z Prudnika, Białej i Krapkowic liczyli, że przy okazji remontu torów uda się wznowić ruch pasażerski między miejscowościami. PLK poinformowały jednak, że nie będą oferować linii przewoźnikom pasażerskim, bo na trasie nie ma infrastruktury, która umożliwiałaby bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

    - Prace nie obejmowały przygotowania infrastruktury do obsługi pasażerskiej, czyli nie ma właściwie miejsc do obsługi podróżnych - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK S.A. - Z takich tras przewoźnicy pasażerscy zwykle nie korzystają.

    Z linii będą za to mogli korzystać wojskowi, a także prywatne firmy, by wozić np. swoje towary. Na wyremontowanym torowisku składy mogą się poruszać z prędkością 40 km/h. Inwestycja kosztowała 35 mln zł.

    Czytaj treści premium w Nowej Trybunie Opolskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Forum tylko dla zalogowanych.

    Załóż konto / Zaloguj się

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Warto zobaczyć

    Walentynki w rytmie DISCO POLO

    Walentynki w rytmie DISCO POLO

    Koncert niezwykłej Anny Marii Jopek w Filharmonii Opolskiej

    Koncert niezwykłej Anny Marii Jopek w Filharmonii Opolskiej

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    Poznaj laureatów plebiscytu Nauczyciel na Medal

    Poznaj laureatów plebiscytu Nauczyciel na Medal