Łódź ze stoczni Damen w Koźlu dotrze do Sierra Leone

Edyta Hanszke
Szybki termin dostawy oraz brak możliwości transportu Odrą wymusił przewiezieni łodzi w częściach samochodami.
Szybki termin dostawy oraz brak możliwości transportu Odrą wymusił przewiezieni łodzi w częściach samochodami. archiwum firmy
21 marca Damen Shipyards Koźle) zwodowała kadłub jednostki typu STe 2306. To szybka łódź, która może pracować między innymi służbach celnych, ochronie wód terytorialnych itp.

W tym przypadku będzie użyta jako FISHERY INSPECTION BOAT. W Holandii zostanie wyposażona i wysłana do Sierra Leone.  - Jednostka będzie posiadała dwa silniki o łącznej mocy 2.400 kM i będzie rozwijać prędkość do 50 km/h - informuje Janusz Bialic, prezes kozielskiej stoczni.

Wymiary nowej łodzi wyprodukowanej w Kędzierzynie-Koźlu to: długość - 23,20 m, szerokość - 5,70 m, wysokość - 5,40 m.

- Szybki termin dostawy oraz brak możliwości transportu Odrą wymusił zastosowanie transportu samochodowego - dodaje Janusz Bialic. - Wobec tego kadłub przetransportowano do portu w Choruli. Tam załadowano na dwa samochody. Na pierwszy kadłub, a na drugi aluminiową nadbudówkę.

statek

I tak konwój ten wyruszył w niedzielę o 22.00 do Holandii. Transport będzie się odbywać nocami z pilotami a na terenie Niemiec w asyście policji.

W wysokorozwiniętych krajach dba się o rozwój żeglugi śródlądowej, która w znacznym stopniu odciąża nieekonomiczny i wysokoemisyjny transport drogowy.

- W tym przypadku mamy odwrotną sytuację. Mamy nadzieję, że nie będzie to trwało długo i nasza Odra wróci do swojej dawnej świetności - kończy prezes Bialic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska