Takie podnośniki automatycznie przenoszą do wnętrza samolotu kontenery transportowe.
Urządzenie wraz z osprzętem kosztowało ponad 1 mln zł.
Daniel Frejk, wiceprezes WRO-LOT Usługi Lotniskowe mówi, że dotychczasowa ręczna metoda załadunku samolotów szerokokadłubowych (mają między siedzeniami dwa korytarze) umożliwiała jedynie sporadyczne przyjmowanie na lotnisku we Wrocławiu dużych maszyn.
Nowy sprzęt umożliwia automatyczny załadunek i rozładunek nawet największych samolotów typu Boeing 747 Jumbo Jet.
Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego we Wrocławiu podkreśla, że nowy sprzęt ma duże znaczenie dla przygotowań miasta do organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.
Jesienią 2011 r. ma być odddany nowy terminal na wrocławskim lotnisku.
Władze portu liczą na to, że korzystać z niego bedą nie tylko indywidualni pasazerowie ale i firmy ulokowane w pobliżu - japońskie fabryki motoryzacyjne, czy koreańskie zakłady produkujące sprzęt RTV i AGD.
Przy porcie budowana jest Autostradowa Obwodnicy Wrocławia, którą będzie można się dostać na lotnisko m.in. z A4.
W ciągu pięciu ostatnich lat liczba pasażerów we Wrocławiu wzrosła pięciokrotnie. Na terenie portu funkcjonuje baza operacyjna tanich linii lotniczych Wizz Air. Port oferuje regularne połączenia lotnicze, m.in. z Paryżem, Mediolanem, Brukselą i Oslo.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?