Makabryczne odkrycie w Śmiczu pod Białą. Zwierzęta żywiły się zwłokami kobiety

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
Psy są zamknięte w stodole.
Psy są zamknięte w stodole.
78-letnia kobieta zmarła samotnie w swoim domu. Przez pięć dni jej psy i kot żywiły się zwłokami. O wstrząsającym odkryciu zawiadomił policję znajomy kobiety, który co jakiś czas przynosił jej węgiel.

Tego dnia nikt mu nie otworzył.

Kiedy policjanci wyłamali drzwi wejściowe, ukazał im się szokujący widok. Trzy małe czarne psy oraz kot, które przez 5 dni przebywały w mieszkaniu, nadgryzły odsłonięte części ciała - uszy i szyję do kości.

Jak mówi rzecznik prudnickiej policji, sierżant Piotr Pogoda, kobieta zmarła śmiercią naturalną.

Zdaniem sąsiadów kobieta nie chciała przyjąć pomocy, wolała mieszkać sama. W maju 2009 roku zrezygnowała nawet z codziennych odwiedzin opiekunki z Ośrodka Pomocy Społecznej. Gmina przekazała jej tylko węgiel.

Trzy małe psy są teraz zamknięte w stodole gospodarstwa. Jeden z mieszkańców wioski przynosi im jedzenie.

Policja twierdzi, że przekazała psy rodzinie zmarłej. Zdaniem powiatowego lekarza weterynarii Franciszka Kobylańskiego, zwierzęta powinny być uśpione, choć weterynaryjne procedury nie przewidziały takiego wypadku, jak ten w Śmiczu.

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
A-K
W dniu 07.01.2010 o 10:22, Gość napisał:

Nie rozumiecie pewnych spraw i nie umiecie ich od siebie rozdzielić. To, że babcia mieszkała sama to jedna sprawa. ...


Czy mogę prosic o podanie podstaw prawnychy procedury?
g
gringo

Jedna uwaga do singli : łączcie się w pary bo inaczej was na starość psy zjedzą.

k
kotsssss

kobieta nie chciała przyjąć opieki a na siłe nic nie mozna zrobić, zwierzaczki mieszkały z nią, nie miejcie pretensji do ludzi którzy sie nia nie opiekowali a mieszkaja tam, bo jak mozna sie kims opiekowac skoro ktoś niech z własnej woli niechce!!!!

~abecadlo~
W dniu 07.01.2010 o 13:31, nekbro napisał:

Kobieta nie miała bliskiej rodziny, w sensie brat, siostra, syn, córka...


Ta kobieta ODMAWIAŁA przyjęcia pomocy - ze strony jakiejkolwiek instytucji, a wbrew jej woli nie można jej było jej umieścić w domu opieki społecznej... Nie znasz do końca tematu.
~abecadlo~
W dniu 07.01.2010 o 13:31, nekbro napisał:

Kobieta nie miała bliskiej rodziny, w sensie brat, siostra, syn, córka...


Ta kobieta ODMAWIAŁA przyjęcia pomocy - ze strony jakiejkolwiek instytucji, a wbrew jej woli nie można jej było jej umieścić w domu opieki społecznej... Nie znasz do końca tematu.
k
knt77
W dniu 07.01.2010 o 11:46, mona napisał:

xxxx Twój komentarz jest super napisany i popieram go z całą stanowczością. I tak trzymac ! A co odnosnie tego cytatu " won psy z bloków " to pisała zapewnie Osoba która niie posiada zapewnie Duszy .. I takich Osob powinno sie omijac dlugim łukiem.. Wróciłam wczoraj z Holandii i tam też ludzie maja pieski,i jakie bylo moje zdziwienie ,że rowniez leżą psie odchody na chodnikach,jak i rowniez pety ,papiery i td.. Ale powiedziano mi ze od tego sa sluzby sprzatajace i po to Holendrzy odprowadzaja podatki zeby bylo posprzatane. I faktycznie zdziwienie moje bylo niesamowite,jak w niedziele zobaczylam sprzatajacych sprzataczy zatrudnionych z ich podatkow .. i tyle mam do powiedzenia na ten temat..



ja może jestem jakiś nie normalny , ale nie mam dość wiecznego ujadania psa piętro niżej to nie Holandia , psy won z bloków i tyle w domku jednorodzinnym niech sobie trzyma ile chce , pomieszkaj trochę to zobaczymy co powiesz w tym temacie ***
n
nekbro

Kobieta nie miała bliskiej rodziny, w sensie brat, siostra, syn, córka.Tylko kuzyn, mieszkający dwie wioski dalej, który sam już ma 80 lat i też wymaga opieki osób trzecich.TO że zaglądał tam co najmniej raz w tygodniu, to chwała mu za to wielka.Gdzie są takie instytucje jak MOPS .
Robi się schroniska dla bezdomnych psów,które mają schronienie ciepłą strawę i opiekę weterynaryjną.W gazetach w radiu w TV, robi się wielkie apele reklamy i Bóg wie co jeszcze, bo bezpańskim pieską trzeba pomagać.A o ludziach samotnych, schorowanych, wymagających opieki się zapomina.Teraz media (NTO) pewnie za chwile regionalna TV: wielkie zainteresowanie.Gdzie byliście wcześniej,dlaczego nie szukacie sensacji w śród ludzi żyjących.Gdybyście wcześniej zainteresowali się tą sprawą być może ta kobieta żyła by w jakimś domu opieki społecznej.A teraz zachowujecie się jak hieny cmentarne, aby sobie zwiększyć poczytalność.

G
Gość

" śmiczanin", na pogrzebie byłes chyba tylko by zaspokoiś swą ciekawość. Nie znasz sprawy i dlatego piszesz bzdury. Skoro, jak piszesz, mieszkasz w tej miejscowości, to sam z własnej woli i za własne pieniądze mogłeś wspomagac zmarłą. Jeżeli tego nie czyniłeś to o czym tu dyskutujesz?

Ś
Śmiczanin

Byłem na pogrzebie tej zmarłej kobiety. Na kazaniu ksiądz miał pretensje, że parafianie mieli moralny obowiązek opiekować się tą tragicznie zmarłą kobietą, bo zmarła kiedyś pracowała na parafii jako gospodyni księdza.Dziwi mnie tylko fakt, że ksiądz proboszcz, który sam najlepiej wiedział jak tam sytuacja wygląda bo chodził tam z posługą kapłańską co najmniej raz w miesiącu. Sam nie zainteresował się i nie wspomógł jakąś choćby zbiórką żywności.Ksiądz ma większe możliwości przebicia się w tych tak trudnych sprawach jak np. załatwić jakiś przytułek dla ludzi biednych schorowanych i samotnych.Jestem ciekaw czy chociaż pogrzeb jej zrobił bezpłatnie?.

m
mona
W dniu 07.01.2010 o 08:21, xxxx napisał:

A czemu sa winne te zwierzęta? Pewnie były po prostu głodne. Dlaczego maja zostac uspione? Jakby ktos zainteresował sie ta kobietą to by nie było takiej tragedi...


xxxx Twój komentarz jest super napisany i popieram go z całą stanowczością. I tak trzymac ! A co odnosnie tego cytatu " won psy z bloków " to pisała zapewnie Osoba która niie posiada zapewnie Duszy .. I takich Osob powinno sie omijac dlugim łukiem.. Wróciłam wczoraj z Holandii i tam też ludzie maja pieski,i jakie bylo moje zdziwienie ,że rowniez leżą psie odchody na chodnikach,jak i rowniez pety ,papiery i td.. Ale powiedziano mi ze od tego sa sluzby sprzatajace i po to Holendrzy odprowadzaja podatki zeby bylo posprzatane. I faktycznie zdziwienie moje bylo niesamowite,jak w niedziele zobaczylam sprzatajacych sprzataczy zatrudnionych z ich podatkow .. i tyle mam do powiedzenia na ten temat..
G
Gość

Prawda jest taka, że pomoc starym ludziom nie jest za friko, jeżeli mają rentę czy emeryturę. Niestety " za opiekę" trzeba płacić nawet całkiem sporo i dlatego tacy samotni nie chcą " płatnej" pomocy- wychodzi im za drogo. Kobiecina karmiła te zwierzaki a to też kosztuje. Ja nie uwierzę, że ktoś się tą osobą interesował. Głodne zwierzęta i zestresowane WYJĄ i to musiał ktoś w ciągu 5 dni usłyszeć. Cudów nie ma -ale amnezja już tak.

G
Gość

Nie rozumiecie pewnych spraw i nie umiecie ich od siebie rozdzielić. To, że babcia mieszkała sama to jedna sprawa. Nie chciała pomocy, nie miała rodziny, więc nie dziwcie się, że alarm został podniesiony po iluś dniach jej nie widzenia czy nie otwierania przez nią drzwi. Inna sprawa jest co z takimi osobami robić, skoro mają spory wiek, nie mają rodziny, a pomocy nie chcą. To już do osób zajmujących się takimi sprawami na co dzień. Inna kwestia zupełnie to zwierzęta. Skoro były głodne, to niestety taka prawda, zaczęły się żywić zwłokami. Naturalny odruch, także i u ludzi jak poczytacie sobie pewne publikacje. To, że chcą je uśpić nie wynika z tego, że nie ma chętnych przygarnąć te zwierzaki, tylko dlatego, że skosztowały krwi ludzkiej. Taka jest procedura. Jak pies zagryzie kogoś albo dotkliwie pogryzie, to także się go usypia. Radzę na drugi raz trochę zdobyć wiedzy, a potem pisać farmazony na forach.

G
Gość

A w tym wszyatkim zapominamy o istocie sprawy: ludziach starszych, mieszkających samotnie i niechetnie przyjmujących jakąkolwiek pomoc. Takie przypadki sie zdarzały i zdarzać będą.
Jest też druga strona tego wydarzenia: nto. Wstyd mi za was, że nawet normalnej śmierci, która każdego z nas wczesniej czy później czeka, nie potraficie uszanować. I równacie do najgorszych "brukowców". Więcej szacunku wobec czytelników!

M
Miauczyński

Jak człowiek je psa to oszołomy podnoszą alarm. A jak psy zjadły człowieka to niby są takie biedne ?

x
xxxx

A czemu sa winne te zwierzęta? Pewnie były po prostu głodne. Dlaczego maja zostac uspione? Jakby ktos zainteresował sie ta kobietą to by nie było takiej tragedi. Ale niestety u nas w Polsce. Skoro odmówiła pomocy to uznano, ze wszystko jest w porządku i poradzi sobie sama, ponad 70 letnia kobieta. Nie skupiajmy się na zwierzętach skupmy się na tym dlaczego ta kobieta umarła w samotności i nie miała pomocy.
A co do komentarza w sprawie tego:" won psy z bloków" to radzę temu komus zamieszkac na pustyni skoro nie jest zdolny zaklimatyzowac się w naszym społeczeństwie i życ w symbiozie z naturą nas otaczajacą. Przeciez nikt nikogo nie zmusza do mieszkania w otoczeniu zwierząt więc jak komus przeszakadzają to niech zmieni miejsce zamieszkania na takie gdzie ich nie ma. I się nie osmiesza tego typu komentarzami.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3