Man czy Solaris. Rywalizacja o autobusy dla Opola

Artur  Janowski
Artur Janowski
Opole ma już dwa długie, 15-metrowe autobusy firmy Man. W sumie w latach 2011-2014 - głównie dzięki unijnemu wsparciu - kupiono aż 30 pojazdów Man Lion's City.
Opole ma już dwa długie, 15-metrowe autobusy firmy Man. W sumie w latach 2011-2014 - głównie dzięki unijnemu wsparciu - kupiono aż 30 pojazdów Man Lion's City. Archiwum
Ponad 3,4 miliona złotych zapłaci miasto za trzy długie autobusy. Znów może dostarczyć je niemiecka firma, która od kilku lat wygrywa przetargi w Opolu.

Autobusy będą dłuższe od tradycyjnych, ale nieco krótsze od przegubowców, od których są tańsze w eksploatacji. Oferty na ich dostarczenie złożyły miastu niemiecka firma Man i polska Solaris.

Obie spółki chcą ponad 3,4 mln zł, ale propozycja Solarisa jest tańsza o niewiele ponad 3,3 tys. zł. Wiele wskazuje jednak na to, że przetarg znów może wygrać Man, który od kilku lat dostarcza miastu autobusy.

- Cena nie była jedynym warunkiem oceny oferty - tłumaczy Tomasz Zawadzki, naczelnik biura organizacji transportu zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola.

Pod uwagę brano także warunki techniczne, eksploatacyjne czy gwarancję. Po podliczeniu punktów wychodzi na to, że Solaris złożył gorszą propozycję.

- Ale na razie przetarg nie jest rozstrzygnięty, oferty trzeba dokładnie sprawdzić, a firmy mogą złożyć odwołania - zastrzega Zawadzki.

Opole ma już dwa długie, 15-metrowe autobusy firmy Man. W sumie w latach 2011-2014 - głównie dzięki unijnemu wsparciu - kupiono aż 30 pojazdów Man Lion's City.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska