Marne szanse na pociąg pasażerski dla Głubczyc

Sławomir DragułaZaktualizowano 
Dworzec w Głubczycach.
Dworzec w Głubczycach.
Przewozy Regionalne zastanawiają się raczej nad cięciem kursów, niż wznawianiem nowych połączeń.

Nic już nie wskazuje na to, że pociągi pasażerskie kiedykolwiek przyjadą do
Głubczyc. Urząd Marszałkowski, który zamawia takie połączenia w Przewozach Regionalnych, nie ma na to pieniędzy.

Z czerwcowego rozkładu jazdy Przewozów Regionalnych może wypaść nawet 40 pociągów. Brakuje bowiem na nie około 5 mln złotych. Tak ciężko jeszcze na kolei nie było.

To pokazuje, że na wznowienie ruchu pociągów na trasie Racibórz - Racławice Śl. nie ma na razie szans.

Przypomnijmy.

Ruch pasażerski na tej linii zamarł 3 kwietnia 2000 roku. Właśnie wtedy z głubczyckiej stacji odjechał ostatni pociąg osobowy. Od dłuższego czasu mówi się, że PKP chce zlikwidować nieczynną linię kolejową. Na takie rozwiązanie nie chcą się jednak zgodzić władze oraz miłośnicy kolei, których w Głubczycach i okolicy nie brakuje.

- Mamy problem z wożeniem płodów rolnych z naszych kombinatów, a robienie tego pociągami to byłaby kapitalna rzecz - mówi Józef Kozina, starosta głubczycki. - Zrobimy wszystko, by linia nie została zlikwidowana. Zresztą na ostatnim spotkaniu z marszałkiem w sprawie strategii dla Opolszczyzny na lata 2014 - 2020 wskazywaliśmy na potrzebę utrzymywania linii kolejowych.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Posiadasz Arturze obszerną wiedzę techniczno-logistyczną dot. eksploatacji taboru kolejowego.Chwała Tobie za to,tylko szkopuł w tym,że na dzień dzisiejszy jest brak zainteresowania oraz lobbingu na rzecz rozwoju ,wykorzystania i reaktywowania powyższego taboru.Nawet nasz były lokalny poseł mimo dużego zaangażowania nie był w stanie przełamać lodów u decydentów z PKP.Widać nie zależy im na temacie.Władze samorządowe bez pomocy i wsparcia z zewnątrz nie są w stanie same reaktywować zdewastowanej linii kolejowej Racibórz-Baborów-Głubczyce-Racławice Śl.

Kolego Kamil mógłbyś rozwinąć temat Duże Zaangazowanie Posła w odtworzenie ruchu kolejowego , wszysc pieknie piszą ale konkretów nie ma. Co rozumiesz przez duże zaangażowanie.
K
Kamil

Posiadasz Arturze obszerną wiedzę techniczno-logistyczną dot. eksploatacji taboru kolejowego.Chwała Tobie za to,tylko szkopuł w tym,że na dzień dzisiejszy jest brak zainteresowania oraz lobbingu na rzecz rozwoju ,wykorzystania i reaktywowania powyższego taboru.Nawet nasz były lokalny poseł mimo dużego zaangażowania nie był w stanie przełamać lodów u decydentów z PKP.Widać nie zależy im na temacie.Władze samorządowe bez pomocy i wsparcia z zewnątrz nie są w stanie same reaktywować zdewastowanej linii kolejowej Racibórz-Baborów-Głubczyce-Racławice Śl.

*ARTUR*

Pytał ktoś czy przewóz towarów koleją się opłaca? Powiatową na pewno bo taka SM30 z pełną prędkością trakcyjną 60km/h spokojnie cioągnie skład o masie 400ton policzcie sobie proszę ile to ciężarówek lub "tirów" a SM30 spala mniej niż niejeden ciągnik siodłowy do tak zwanego "tira" moc też ma trochę większą.

*ARTUR*

Za kolej w węźle Głubczyckim powinny się wziąć gminy i powiaty. Faktyczne utrzymanie przewozów kolejowych nie jest aż takie drogie. Np. przejazd jednego składu np. SM30 plus 43A lub 94A albo bardzej znany wam 120A na trasie Racławice - Głubczyce - Racławice to wydatek rzędu 300zł - 400zł A już przejazd takiej SM03 z wyżej wspomnianym wagonem to koszt 120 - 200zł (oczywiście nie doliczyłem opłaty torowej ale przy przejęciu linii kolejowej przez samorząd opłata za używanie linii nie jest wliczana do kosztów urzymania połączeń kolejowych. Co do przejazdów turystycznych też można pomyśleć NG (naprawa główna) małego parowozu np. TKp50 "śląsk" lub jeszcze mniejszej TKh47 "Ferrum" to wydatek około 100tyś.zł utrzymanie takiego parowozika też nie jest aż takie drogie TKp50 z piętruskiem (Bhp) dwuczłonowym na haku spaliłby na tej trasie 60kg - 100kg węgla (nie liczą rozpalania parowozu) i około 3tyś. litrów wody plus parę litrów smarów i olei razem wziętych. TKh47 spala jeszcze mniej a wspomniane 70ton spokojnie pociągnie.

b
bolek
Rebeliant należy jak najbardziej odbudować najbardziej znany dworzec kolejowy – drugi taki sam jak w Salonikach. Z naszego dworca odjeżdżały do Niemiec „transporty śmierci”. Wszyscy o nim pamiętają.
Na pierwszym piętrze dworca zorganizować muzeum kresowe. Wiadomo, co trzeba zrobić dalej no, no rebeliant.
Oczywiście zatrudnić dyrektora muzeum no, no, żeby nie był pokrzywdzony 7000 brutto.
No i jeszcze obsługę zatrudnić, bo ktoś na tym musi się znać.
No i wycieczki ze wszystkich szkół, bo to przecież muzeum kresowe.
Na parterze muzeum chleba – przecie my ponoć płaskowyż dobrej ziemi. No i no i dyrektora zatrudnić. Pokrzywdzony być nie może powiedzmy 6950 brutto.
A kolej to dzieci przyjdą oglądać jak wyjdą z któregoś muzeum.

ZDECYDOWANY ZA DLA KOLEI W OGL !!!

W Salonikach ? , tak mawiają jakoś nie trafiłem , aby wyremontować dworzec za friko należy zrobić tak:

Powołać stowarzyszenie społeczne pod nazwą np . Nigdy więcej , wywózek do obozów , deportacji ze wschodu , wypędzania na zachód , jazdy do wojska i na front no i pamięci C .K Kolei , o środki starać się w instytucjach zainteresowanych a jest tego pełno . Należy też zaprzyjażnić się z Grekami może odkupią , ale w ich sytuacji może wezmą w ramach pomocy Unijnej , a my otrzymamy , ojro i postawimy coś bardziej na czasie . Jak zostanę wybrany na co najmniej radnego to mam jeszcze więcej pomysłów , nawet Synagogę odrestaurujemy albo mały Meczecik pod Gadzowicami się postawi co kto sobie zażyczy . Wystarczy chcieć a się da .
G
Gość

Dobrzy gospodarze tylko gadaja a efektów nie widać i nie bedzie widać, moge sie założyć. Bajki przed wyborami to kazdy umie opowiadać

k
k
taniej było by dojechać do pracy i z pracy do Raciborza pociągiem a do tego jeszcze wypić sobie piwko...

Ilu takich by było? 5-ciu? 10-ciu? reszta pojedzie samochodem bo wygodniej i szybciej... kto chce marznąć na dworcu czekając na opóźniający się pociąg?
k
kierowca

taniej było by dojechać do pracy i z pracy do Raciborza pociągiem a do tego jeszcze wypić sobie piwko...

G
Gość
płody rolne pociągiem.....

Bosz... a ten jak zwykle... a czym? na taczce???
M
Mordimer

płody rolne pociągiem.....

o
obserwator

Rebeliant należy jak najbardziej odbudować najbardziej znany dworzec kolejowy – drugi taki sam jak w Salonikach. Z naszego dworca odjeżdżały do Niemiec „transporty śmierci”. Wszyscy o nim pamiętają.
Na pierwszym piętrze dworca zorganizować muzeum kresowe. Wiadomo, co trzeba zrobić dalej no, no rebeliant.
Oczywiście zatrudnić dyrektora muzeum no, no, żeby nie był pokrzywdzony 7000 brutto.
No i jeszcze obsługę zatrudnić, bo ktoś na tym musi się znać.
No i wycieczki ze wszystkich szkół, bo to przecież muzeum kresowe.
Na parterze muzeum chleba – przecie my ponoć płaskowyż dobrej ziemi. No i no i dyrektora zatrudnić. Pokrzywdzony być nie może powiedzmy 6950 brutto.
A kolej to dzieci przyjdą oglądać jak wyjdą z któregoś muzeum.

ZDECYDOWANY ZA DLA KOLEI W OGL !!!

R
Rebeliant

Proszę administratora o poprawienie błędu w moim poście . Proszę zmienić cyfrę 1 (przed datą 2000) na literę w. Z góry dzięki pozdrawiam

R
Rebeliant

Jestem przeciw uruchamianiu kolei w Głubczycach. Nie ma na to pieniędzy. Połączenia na trasie Racibórz-Racławice ,,zmarły" w sposób naturalny 1 2000 roku. Pociągi woziły powietrze zamiast pasażerów. Gro osób posiada własne środki lokomocji, a kto takiego nie ma niech wspomoże Pks, który też już ledwie zipie, bo nie ma kogo wozić. Można ewentualnie pomyśleć nad koleją jako atrakcją turystyczną na takich zasadach jak mają nasi sąsiedzi Czesi w Teremesnie/ Innego wyjścia nie widzę, kochani sentymenty na bok!!! Już mamy ratusz do utrzymania i spłacania, dobijmy się jeszcze koleją.

ZDECYDOWANY SPRZECIW DLA KOLEI W OGL !!!

d
dkfdl

Z którego roku to zdjęcie?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3