"Marzenia uczniów legły w gruzach". Koalicja Obywatelska o rekrutacji do szkół

Miłosz BogdanowiczZaktualizowano 
Monika Jurek (z lewej) oraz Barbara Kamińska przekonują, że mają własny pomysł na "uzdrowienie" polskiej edukacji.
Monika Jurek (z lewej) oraz Barbara Kamińska przekonują, że mają własny pomysł na "uzdrowienie" polskiej edukacji. Miłosz Bogdanowicz
Opolskie przedstawicielki Koalicji Obywatelskiej skrytykowały w środę skutki reformy szkolnictwa wprowadzonej przez rząd Prawa i Sprawiedliwości. - Wiele marzeń legło w gruzach przez tę "deformę" - argumentują.

Na konferencji prasowej zorganizowanej pod II Liceum Ogólnokształcącym w Opolu, Barbara Kamińska - była kandydatka na prezydenta Opola z ramienia Koalicji Obywatelskiej oraz Monika Jurek - członek zarządu powiatu brzeskiego, krytykowały między innymi przebieg tegorocznej rekrutacji do szkół średnich.

- Mimo, że Opole całkiem dobrze sobie z nią poradziło, to tak u nas, jak w reszcie kraju wiele marzeń młodych ludzi legło w gruzach. W wielu przypadkach - przez podwójny rocznik - uczniowie nie mogli wybrać takich szkół, czy takich klas, jakie ułatwiłyby im start w dorosłość. To wszystko jest efektem tragicznej reformy edukacji, której sprawczyni - była minister Anna Zalewska - uciekła do Brukseli - argumentowały.

Zdaniem działaczek KO nowy rok szkolny będzie bardzo trudny zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów. - Pojawią się problemy z logistyką, z organizacją pracy szkół, z wydłużonym dniem lekcyjnym. Nic więc dziwnego, że rodzice zamiast korzystać spokojnie z urlopów, martwią się o los swoich dzieci - dodaje Monika Jurek.

Czytaj także

Inaczej sprawę widzi opolskie kuratorium oświaty. Jak zapewnia rzecznik Robert Socha, 1 września większych problemów w szkołach na Opolszczyźnie nie będzie.

- Cała rekrutacja odbywa się podobnie, jak w latach ubiegłych, z tym, że w tym roku przygotowano klasy zarówno dla absolwentów podstawówek, jak i gimnazjów. Mówienie, że dla kogoś zabraknie miejsca to szerzenie dezinformacji. Tak samo, jak straszenie siedzeniem na lekcjach wieczorami . Nie przemawia do mnie również argument mówiący o tym, że złem wynikającym z reformy jest to, iż nie każdy dostanie się do wymarzonej klasy. Przecież takie właśnie jest prawo rekrutacji - na dane miejsce jest często wielu chętnych, zwłaszcza w najlepszych szkołach i do poszczególnych klas dostają się najlepsi. Raz próg kwalifikacyjny jest niższy, raz wyższy, ale to przecież naturalne - uważa Robert Socha.

Czytaj także

Barbara Kamińska i Monika Jurek nie ograniczyły się do krytyki, przedstawiły również swoje pomysły na uzdrowienie polskiej edukacji:

- Chcemy takiej reformy, która będzie przygotowana przez praktyków - nauczycieli, uczniów, rodziców, czyli osoby najbardziej tym tematem zainteresowane, a nie przez polityków. Uważamy również, że uczniowie nie muszą robić zadań domowych, nosić ciężkich tornistrów, ale mogą za to uczyć się z pasją, bez przymusu, w dobrze wyposażonych klasach i laboratoriach. To wszystko będzie możliwe, jeśli w jesiennych wyborach wygra Koalicja Obywatelska - podsumowały działaczki.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-19T09:37:48 02:00, Gość:

Zalewska zrobiła bajzel w oświacie i zwiała do Brukseli. Pytana o skutki swojej nieudolności, które dotkną przede wszystkim dzieci i młodzież, udaje głupią zaś winę zwala na opozycję.

W wielu innych sektorach działalności państwa jest identycznie po 4 letnich rządach PIS.

Ale co tam. Ważne że jest 500 plus.

2019-07-19T15:14:50 02:00, Gość:

https://poznan.onet.pl/byly-posel-pis-otworzyl-prywatne-liceum/8vk96zp

No i o to chodzi w kolejnych "reformach". Sprywatyzować oświatę. Nie myślcie jednak, że będzie tanio. Jako, że konstytucja (póki co jeszcze w RP obowiązuje) zapewnia darmową oświatę, to (a jakże) będzie taka. Jej poziom? Podpisz się pod umową kredytową (ale nie zrozum co tam napisane). A szkoły prywatne? 5, 10 czy 15 tysięcy za miesiąc to będzie NORMA - tylko kogo będzie na to stać? Nawet 500 nie pomoże...

G
Gość
2019-07-19T09:37:48 02:00, Gość:

Zalewska zrobiła bajzel w oświacie i zwiała do Brukseli. Pytana o skutki swojej nieudolności, które dotkną przede wszystkim dzieci i młodzież, udaje głupią zaś winę zwala na opozycję.

W wielu innych sektorach działalności państwa jest identycznie po 4 letnich rządach PIS.

Ale co tam. Ważne że jest 500 plus.

https://poznan.onet.pl/byly-posel-pis-otworzyl-prywatne-liceum/8vk96zp

G
Gość
2019-07-19T07:25:29 02:00, Sprycha:

Zajmijcie się prawdziwymi problemami które są w szkołach, nie szukajcie dziury w całym. Ja też w życiu nie dostałam się do szkoły i nie robiłam z tego afery, jak się chce coś w życiu osiągnąć zawsze znajdzie się sposób. Teraz wszyscy chcieliby mieć wszystko i natychmiast bez przeszkód. A potem byle problem jest tragedią. Zajmijcie się przemocą, narkotykami w szkole, to są ogromne problemy którymi należy się zająć.

2019-07-19T07:41:20 02:00, Gość:

Zgadzam się

2019-07-19T11:29:15 02:00, Gość:

jak dziecko będzie się chciało uczyć to nie ma znaczenia jaka to będzie szkoła a politycy koalicji jak nie mają pomysłu na wygranie wyborów to zaczynają robić wodę z mózgu

Ma znaczenie jaka szkoła, bo jak bedziesz jedynym dobrym i ambitnym uczniem w klasie pełnej słabeuszy, to nie rozwiniesz swojego potencjału, gdyż poziom nauczania dostosowuje się do większości. Za 4 lata też będzie problem, bo do szkół średnich pójdą dzieci, które zaczęły szkołę obowiązkowo w wieku 6 lat, jest ich więcej niż w kolejnym roczniku

G
Gość
2019-07-19T07:25:29 02:00, Sprycha:

Zajmijcie się prawdziwymi problemami które są w szkołach, nie szukajcie dziury w całym. Ja też w życiu nie dostałam się do szkoły i nie robiłam z tego afery, jak się chce coś w życiu osiągnąć zawsze znajdzie się sposób. Teraz wszyscy chcieliby mieć wszystko i natychmiast bez przeszkód. A potem byle problem jest tragedią. Zajmijcie się przemocą, narkotykami w szkole, to są ogromne problemy którymi należy się zająć.

2019-07-19T07:41:20 02:00, Gość:

Zgadzam się

jak dziecko będzie się chciało uczyć to nie ma znaczenia jaka to będzie szkoła a politycy koalicji jak nie mają pomysłu na wygranie wyborów to zaczynają robić wodę z mózgu

G
Gość
2019-07-19T11:03:58 02:00, Rico:

To ciekawe. Cyt.: „- Chcemy takiej reformy, która będzie przygotowana przez praktyków - nauczycieli, uczniów, rodziców, czyli osoby najbardziej tym tematem zainteresowane, a nie przez polityków.” Jak Premier Morawiecki zapraszał do wspólnego stołu wszystkich - nauczycieli, rodziców, związkowców, nawet polityków wszystkich opcji to się wypieliście. Teraz nagle mają ochotę się spotykać. Przyjdzie wrzesień i znowu nie przyjmą zaproszenia, bo będzie po wyborach i nie trzeba będzie podlizywać się wyborcom. Problem próbują stworzyć politycy opozycji, bo nie mają kompletnie argumentów by nawiązać walkę o mandaty w sejmie i senacie. „Drogie panie” problemu nie ma to wy próbujecie coś spłodzić żeby można było wyjąć szabelkę.

Te "konsultacje" to była kpina. Oglądałeś? Głos mieli tylko klakierzy oraz Korwin-Mikke ze swoimi chłoptasiami.

W tej całej czczej gadaninie były może tylko 2 rozsądne głosy.

Z PiSiorami nie ma co gadać. Udają życzliwych, wrażliwych, rozumiejacych... A kto narobił tego bałaganu? Nauczyciele mówili o konsekwencjach likwidacji gimnazjów już kilka lat temu - ale wtedy nikt nie był w stanie sobie tego wyobrazić.

A najlepsze jest zarzucanie odpowiedzialności na samorządy. Kwintesencja pisowskiego myślenia. Napsują, rozwalą, zadłużą - a następcy będą się musieli z tym uporać. Już tak było za poprzednich rządów tych szkodników.

S
Stanisław
2019-07-19T07:25:29 02:00, Sprycha:

Zajmijcie się prawdziwymi problemami które są w szkołach, nie szukajcie dziury w całym. Ja też w życiu nie dostałam się do szkoły i nie robiłam z tego afery, jak się chce coś w życiu osiągnąć zawsze znajdzie się sposób. Teraz wszyscy chcieliby mieć wszystko i natychmiast bez przeszkód. A potem byle problem jest tragedią. Zajmijcie się przemocą, narkotykami w szkole, to są ogromne problemy którymi należy się zająć.

Moja córka parę lat temu nie dostała się do II LO bo konkurencja była ogromna. Nie poddała się, przypilnowała okazji i jak zwolniło się miejsce na jej wymarzonym profilu to podjęła próbę przejścia do tej klasy.

Wymagało to wiele odwagi, samozaparcia i determinacji. Udało się i to bez żadnych znajomości.

Dzisiaj jest na wymarzonych studiach bo cały czas była zdeterminowana i bardzo pracowita. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

R
Rico

To ciekawe. Cyt.: „- Chcemy takiej reformy, która będzie przygotowana przez praktyków - nauczycieli, uczniów, rodziców, czyli osoby najbardziej tym tematem zainteresowane, a nie przez polityków.” Jak Premier Morawiecki zapraszał do wspólnego stołu wszystkich - nauczycieli, rodziców, związkowców, nawet polityków wszystkich opcji to się wypieliście. Teraz nagle mają ochotę się spotykać. Przyjdzie wrzesień i znowu nie przyjmą zaproszenia, bo będzie po wyborach i nie trzeba będzie podlizywać się wyborcom. Problem próbują stworzyć politycy opozycji, bo nie mają kompletnie argumentów by nawiązać walkę o mandaty w sejmie i senacie. „Drogie panie” problemu nie ma to wy próbujecie coś spłodzić żeby można było wyjąć szabelkę.

S
Senek
2019-07-19T09:37:48 02:00, Gość:

Zalewska zrobiła bajzel w oświacie i zwiała do Brukseli. Pytana o skutki swojej nieudolności, które dotkną przede wszystkim dzieci i młodzież, udaje głupią zaś winę zwala na opozycję.

W wielu innych sektorach działalności państwa jest identycznie po 4 letnich rządach PIS.

Ale co tam. Ważne że jest 500 plus.

2019-07-19T10:25:12 02:00, Darek:

Pani/Pan żyje chyba w jakiejś wirtualnej rzeczywistości wykreowanej przez Gazetę Wyborczą i TVN. Zawsze było tak, że jaka część młodzieży nie dostawała się do klas pierwszego wyboru, bo zwyczajnie miała za mało punktów. Robienie z tego tematu sporu politycznego pokazuje po raz kolejny, że opozycja nie jest opozycją merytoryczną, tylko totalną. 500 przyczyniło się m.in. do likwidacji skrajnego ubóstwa wśród dzieci. Polski rząd jest chwalony za ten program na całym świecie. Dziwi mnie, że Pani/Pan nie cieszy się z tego, że w Polsce mamy mniej dzieci żyjących w skrajnej biedzie. Żeby rozwiać ew.podejrzenia nie jestem beneficjentem żadnego z rządowych programów socjalnych i od lat powodzi mi się ponadprzeciętnie dobrze. Chciałbym jednak, aby jak najszybciej podobnie żyło się wszystkim Polakom. Pozdrawiam!

Brawo nic dodać nic ująć. Pozdrawiam i cieszy mnie fakt, że w Opolu coraz więcej ludzi patrzy na Polskę z przychylnością i nie powiela TVN propagandy.

j
jaka szkoda

Jakie przedstawicielki KO, jak KO już nie istnieje?!

D
Darek

Panie z PO-KO mają pomysły na zmianę edukacji. No to pytam, dlaczego nie wprowadziły tych zmian podczas 8 lat rządów koalicji PO-PSL Jedyne, co w oświacie zrobiła koalicja PO-PSL to likwidacja wielu szkół. Przypominam, że min. Zalewska była (jest) nauczycielem, więc postulat, aby reformy edukacji przygotowywali nauczyciele jest delikatnie mówiąc chybiony.

D
Darek
2019-07-19T09:37:48 02:00, Gość:

Zalewska zrobiła bajzel w oświacie i zwiała do Brukseli. Pytana o skutki swojej nieudolności, które dotkną przede wszystkim dzieci i młodzież, udaje głupią zaś winę zwala na opozycję.

W wielu innych sektorach działalności państwa jest identycznie po 4 letnich rządach PIS.

Ale co tam. Ważne że jest 500 plus.

Pani/Pan żyje chyba w jakiejś wirtualnej rzeczywistości wykreowanej przez Gazetę Wyborczą i TVN. Zawsze było tak, że jaka część młodzieży nie dostawała się do klas pierwszego wyboru, bo zwyczajnie miała za mało punktów. Robienie z tego tematu sporu politycznego pokazuje po raz kolejny, że opozycja nie jest opozycją merytoryczną, tylko totalną. 500 przyczyniło się m.in. do likwidacji skrajnego ubóstwa wśród dzieci. Polski rząd jest chwalony za ten program na całym świecie. Dziwi mnie, że Pani/Pan nie cieszy się z tego, że w Polsce mamy mniej dzieci żyjących w skrajnej biedzie. Żeby rozwiać ew.podejrzenia nie jestem beneficjentem żadnego z rządowych programów socjalnych i od lat powodzi mi się ponadprzeciętnie dobrze. Chciałbym jednak, aby jak najszybciej podobnie żyło się wszystkim Polakom. Pozdrawiam!

G
Gość

Zalewska zrobiła bajzel w oświacie i zwiała do Brukseli. Pytana o skutki swojej nieudolności, które dotkną przede wszystkim dzieci i młodzież, udaje głupią zaś winę zwala na opozycję.

W wielu innych sektorach działalności państwa jest identycznie po 4 letnich rządach PIS.

Ale co tam. Ważne że jest 500 plus.

G
Gość
2019-07-19T08:19:52 02:00, Gość:

Te dwie Panie to pewno z Nowoczesnej bo tylko tam sa geniusze.Sznowne Panie co roku są zaiedzeni którzy niedostają się do wymarzonych szkół.Czemu ?Czy z powodu refomy?Nie z powodu głupoty.Tak samo jest w tym roku.Ponieważ brakuje wam tematów wyborczych to bijecie pianę w temacie mało poważnym.Ciekawe co pannki by powiedziały jak by wprowadzone z powrotem egzaminy wstępne a niejakieś nieporównywalne konkursy świadectw

ogrom błędów w tym tekście tylko potwierdza pogrążanie się edukacji. Powrót do 8 klas, deprecjonowanie wysiłku i wartości nauczycieli, mierzonej choćby w wys. wynagrodzenia, wystarczająco,dodatkowo, to potwierdzają.

G
Gość
2019-07-19T07:25:29 02:00, Sprycha:

Zajmijcie się prawdziwymi problemami które są w szkołach, nie szukajcie dziury w całym. Ja też w życiu nie dostałam się do szkoły i nie robiłam z tego afery, jak się chce coś w życiu osiągnąć zawsze znajdzie się sposób. Teraz wszyscy chcieliby mieć wszystko i natychmiast bez przeszkód. A potem byle problem jest tragedią. Zajmijcie się przemocą, narkotykami w szkole, to są ogromne problemy którymi należy się zająć.

2019-07-19T08:15:36 02:00, Gość:

Powtarzasz frazesy o przemocy czy narkotykach - a to chyba problemy wyniesione z domu?

To w twoim domu też jest problem z narkotykami?Typowy opozjonista nie ma nic do powiedzenia ale innych obrażać potrafi.Papatrzcie na ten przypadek i zastanówcie się nad kartką wyborczą.Czy coś takiego warto wybierać i darować dobrą posadkę z dobrą kasą w sejmie.Prześpi taki 4 lata i nic nie wniesie

B
Barbara
2019-07-19T07:25:29 02:00, Sprycha:

Zajmijcie się prawdziwymi problemami które są w szkołach, nie szukajcie dziury w całym. Ja też w życiu nie dostałam się do szkoły i nie robiłam z tego afery, jak się chce coś w życiu osiągnąć zawsze znajdzie się sposób. Teraz wszyscy chcieliby mieć wszystko i natychmiast bez przeszkód. A potem byle problem jest tragedią. Zajmijcie się przemocą, narkotykami w szkole, to są ogromne problemy którymi należy się zająć.

2019-07-19T07:41:20 02:00, Gość:

Zgadzam się

Ja też się zgadzam.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3