Masz problem ze wstaniem z łóżka w poniedziałkowy poranek? Wypróbuj te sposoby i budź się z energią każdego dnia

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Marzysz o tym, żeby wstawać wyspanym i gotowym do działania? Wypróbuj metody, które ułatwią szybkie zasypianie oraz budzenie się w pełni sił.
Marzysz o tym, żeby wstawać wyspanym i gotowym do działania? Wypróbuj metody, które ułatwią szybkie zasypianie oraz budzenie się w pełni sił. Miriam Alonso / Pexels
Chcesz się budzić w pełni sił i w dobrym humorze? Jednak po co całej nocy snu, czujesz się, jak po krótkiej drzemce? Prawdopodobnie nie przestrzegasz zasad, które sprawią, że na dźwięk budzika wstaniesz wyspany i zadowolony. Zobacz, co robić, aby każdy poranek, a w szczególności poniedziałkowy, witać z uśmiechem i energią.

Spis treści

Dlaczego nienawidzimy poniedziałków?

Poniedziałkowe poranki należą zazwyczaj do najtrudniejszych momentów w tygodniu. W szczególności, kiedy za oknem jest jeszcze ciemno, a w perspektywie mamy znikomy kontakt ze słońcem.

Co jest przyczyną poniedziałkowego bluesa? Lekarza przypuszczają, że może za nim stać weekendowe odpuszczacie dobrych nawyków, zarówno dotyczących żywienia, jak i rytmu dnia. Problem może też stanowić bycie w ciągłej gotowości zawodowej zarówno w sobotę, jak i niedzielę, przez co nie dajmy sobie możliwości prawdziwego odpoczynku.

Jednak początek tygodnia można także powitać z uśmiechem – wystarczy przestrzegać regularnie kilku zasad i nie rezygnować z ich nawet w weekendy. Warto także zadbać o to, aby poniedziałek nie był dniem o bardzo napiętym harmonogramie, co zamortyzuje nasze wejście w nowy tydzień.

Co robić, aby budzić się codziennie z uśmiechem? Zadbaj o higienę snu przez cały tydzień

Aby rano wstać wyspanym i pełnym energii, należy przestrzegać stałych pór kładzenia się do łóżka i zaplanować wcześniejszą pobudkę, żeby mieć czas na poranny rozruch, a nie robienie wszystkiego w pędzie. Tego zwyczaju należy trzymać się także w weekendy, aby nie zaburzać swojego dobowego rytmu.

Zasady, które ułatwią zasypianie i wstawanie

Szykując się do snu powinno się mieć opracowany rytuał sprzyjający wyciszeniu – wybrać to, co lubimy najbardziej. Może być to relaksująca kąpiel, czytanie książki lub słuchanie muzyki. Należy zrezygnować w tym czasie z korzystania z elektroniki, ponieważ emitowane przez ekrany niebieskie światło może utrudniać zasypianie zmniejszając produkcję melatoniny – hormonu ułatwiającego zasypianie.

Nie zapominaj o diecie! Ważne jest regularne nawadnianie i jedzenie

Niewielkie posiłki, jedzone regularnie przez cały dzień sprzyjają dobremu samopoczuciu. Nie należy zapominać o śniadaniu, ale także o kolacji. Powinna być lekkostrawna i zjedzona mniej więcej 2-3 godziny przed snem. Należy pamiętać także o odpowiednim poziomie nawodnienia i unikaniu w godzinach wieczornych picia napojów z kofeiną.

Przed snem nie jest wskazane picie alkoholu – regularne sięganie po drinka wieczorem może obniżyć jakość snu, a także skutkować uzależnieniem. Ponadto trzeba pamiętać, że alkohol działa moczopędnie, co może dodatkowo wybudzać w środku nocy.

Wyśpij się wygodnie

Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Katastrofa śmigłowca pod Kijowem. Zginęło kierownictwo MSW Ukrainy

Materiał oryginalny: Masz problem ze wstaniem z łóżka w poniedziałkowy poranek? Wypróbuj te sposoby i budź się z energią każdego dnia - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie