Masz wykupione wczasy? Podpowiadamy, jak odzyskać pieniądze za wycieczkę AKTUALIZACJA

Mirela Mazurkiewicz
Mirela Mazurkiewicz
Fot. Lukasz Kaczanowski/Polska Press
Udostępnij:
Zagraniczne wakacje na wiele tygodni stanęły pod znakiem zapytania. Rzeczniczka konsumentów radzi, co zrobić, by nie stracić pieniędzy. Uwaga: Rozmowa wideo została zarejestrowana przed wejściem w życie specustawy. Klienci, którzy zrezygnowali z wyjazdów po 31 marca, muszą otrzymać zwrot pieniędzy w ciągu 180 dni, a nie - jak dotąd - w ciągu 14 dni.

- Jeszcze kilka dni temu klienci, rezygnując z wyjazdu zorganizowanego przez biuro podróży, w ciągu 14 dni musieli otrzymać zwrot pełnej kwoty, jaką wpłacili - wyjaśnia Małgorzata Płaszczyk-Waligórska, rzecznik konsumentów. - Dotyczyło to nadzwyczajnych, nieprzewidzianych okoliczności, a z taką sytuacją mamy niewątpliwie do czynienia w związku z pandemią koronawirusa.

Sytuacja równie trudna jest dla touroperatorów. Wyjazdy zostały zawieszone, a biura podróży mierzą się z gigantycznymi stratami. Dlatego rząd znacząco wydłużył - za pomocą specustwy - czas, jaki touroperator ma na zwrot pieniędzy niedoszłym turystom. Nowe prawo weszło w życie 1 kwietnia 2020 roku.

- Rzeczywistość jest dynamiczna, a rezygnacja z wyjazdów - w oparciu o przepisy mówiące o nadzwyczajnej sytuacji - wchodzi w grę jedynie w przypadku imprez zaplanowanych na najbliższe tygodnie. Nie wiemy, jak długo potrwa zagrożenie i czy ta przesłanka za kilka miesięcy nadal będzie istnieć. Tymczasem z wyjazdów coraz częściej chcą zrezygnować ci, którzy mieli zaplanowany urlopy późną jesienią - mówi rzecznik konsumentów.

  • Część biur podróży oferuje klientom wakacje w innym terminie, ale za dopłatą. Co na to rzecznik konsumentów?
  • Czy niedoszli turyści mogą dostać odszkodowanie za zmarnowany urlop?
  • Na co mogą liczyć ci, którzy chcieli podróżować na własną rękę?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polskie all inclusive. To się opłaca; KOMENTARZ

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Postanowiłam przełoży lot enterem do Turcji o kilka miesięcy. Na razie nie rezygnuje. Jak sytuacja będzie taka że ten 2 termin też jest zagrożony to będę się starała o zwrot

O
Owalny

Nie za późno ta publikacja? Od kilku dni obowiązuje 180 dniowy czas na zwrot kasy.. się mirela obudziła..

Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie