Matematycznie w Jedynce

red.
Matematyka jest trudna, ale da się ją polubić i znaleźć przyjemność w rozwiązywaniu zadań.
Matematyka jest trudna, ale da się ją polubić i znaleźć przyjemność w rozwiązywaniu zadań. Fot. I LO
Konkurs “Matematyka bez granic” to jedno z wielu działań angażujących uczniów.

Marzec upłynął w Liceum Ogólnokształcącym Nr I pod znakiem matematyki. Klasa zgłoszona do XXVIII edycji międzynarodowego konkursu „Matematyka bez granic” przystąpiła do etapu treningowego 1 marca 2017, a finał konkursu odbył się w szkole 7 marca.

Uczniowie musieli przez 90 minut przebywać w sali lekcyjnej, pracować w grupach bez kontaktu ze światem. Pierwsze z trzynastu zadań musieli przetłumaczyć, zapisać na karcie tłumaczenie, odpowiedzi i rozwiązanie w wybranym przez klasę języku obcym (angielski, francuski, niemiecki, włoski lub inny). Oceniana była również strona graficzna i estetyka. Ten konkurs ma nie tylko ciekawą formułę , ale i nietypowe zadania. Dodatkowym wyzwaniem było wykazanie się znajomością języka obcego (najczęściej angielskiego). Można powiedzieć, że dzień ten był świętem języków uniwersalnych: matematyki i języka angielskiego.

14 marca głośno obchodzono „Dzień liczby Pi”. Konkursy, gazetki, prezentacje i filmy tematyczne nie pozwoliły w tym dniu zapomnieć o Ludolfinie.

Od wielu lat szkoła bierze udział w Kangurze Matematycznym. Tego roku 16 marca do rozwiązywania zadań zasiadło wielu gimnazjalistów i licealistów. Koniec marca to w LO Nr I czas dla maturzystów. Już od piętnastu lat uczniowie klas trzecich biorą udział w Maratonie Matematycznym organizowanym przez szkołę - w sobotę rozwiązują zestawy maturalne i gimnazjalne oraz listy zadań powtórzeniowych. Stałym elementem przygotowań do egzaminu jest też matura próbna z matematyki. W jej kolejnej odsłonie w tym roku uczniowie klas trzecich wzięli udział w dniu... wagarowicza.

Przygotowanie młodzieży do konkursów matematycznych to już tradycja w tej szkole. Wkład pracy uczniów i nauczycieli znajduje odzwierciedlenie w dużym naborze do klas matematycznych. Różne formy pracy, z użyciem tablicy interaktywnej włącznie, dają sukcesy na maturze i konkursach przedmiotowych.

Doświadczeni nauczycieli matematyki, wśród nich Bernarda Zarzycka, wiedzą merytoryczną i odpowiednią dydaktyką potrafią tak pracować z młodymi ludźmi, aby nie postrzegali oni tego trudnego przedmiotu jako dziedziny nielubianej, ale jako przedmiot, który kształci wieloaspektowo. i uczy logicznego myślenia niezbędnego na rynku pracy.

Zobacz: Matematyczni geniusze. Jak polubić i zrozumieć matematykę?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska