- Meeting Point powstał w efekcie projektu realizowanego ze studentami Programu Erasmus+ w ramach zajęć z przedmiotu Project Management - wyjaśnia prodziekan ds. dydaktyki dr inż. Brygida Klemens, opiekun merytoryczny projektu. - W ramach zajęć studenci opracowali koncepcję zagospodarowania przestrzeni, zaproponowali podział na strefy, skonstruowali budżet i uczestniczyli w aranżacji pomieszczeń, a naszą rolą było pozyskanie funduszy i realizacja tych zamierzeń.
Pani prodziekan dodaje, że Meeting Point ma tętnić życiem, wielokulturowością i rozbrzmiewać językiem angielskim. - W realizację projektu zaangażowanych było wiele osób pracujących na Politechnice Opolskiej, za co chcielibyśmy im serdecznie podziękować - mówił podczas otwarcia dziekan wydziału dr hab. Janusz Wielki.
Równolegle, na zajęciach z Zarządzania projektami, studenci III roku Ekonomii dokonali diagnozy potrzeb młodszych kolegów i koleżanek w zakresie dostępu do informacji oraz działań integracyjnych na Wydziale Ekonomii i Zarządzania. Przeprowadzili badanie ankietowe ze studentami I roku studiów oraz wywiady pogłębione: ze studentami kształcącymi się w ramach Programu Erasmus+ oraz kształcącymi się na ścieżce anglojęzycznej na kierunku Management.
Dzięki tym badaniom zdiagnozowali obszary problemowe, a efektem ich pracy są m.in.:
- - przewodniki dostarczające niezbędnych informacji o Wydziale Ekonomii i Zarządzania oraz mieście Opolu: jeden z nich, w języku polskim, dedykowany jest studentom polskojęzycznym rozpoczynającym studia na WEiZ, drugi, w języku angielskim, jest przewodnikiem dla studentów ścieżki anglojęzycznej oraz Programu Erasmus+;
- - stworzenie biblioteczki anglojęzycznej Floating Library będącej elementem Meeting Point, w której rozwoju mogą uczestniczyć wszyscy studenci - książki można czytać na miejscu, zabrać do domu, przynieść w zamian inne;
- - gra terenowa integrująca studentów z pierwszego roku studiów ze studentami ścieżki anglojęzycznej oraz Programu Erasmus+, która będzie wdrażana na początku nowego roku akademickiego.
- Część pomysłów studentów III Ekonomii będziemy rozwijać w kolejnych latach, gdyż w ramach tego projektu wygenerowaliśmy sporo ciekawych koncepcji na przyszłość. Dzięki temu, że przedmiot Zarządzanie projektami prowadzę zarówno ze studentami polskojęzycznymi, jak również anglojęzycznymi studiującymi u nas w ramach Programu Erasmus+, udało mi się połączyć te dwie grupy i stworzyć kompleksowy projekt - podkreśla dr inż. Brygida Klemens.
- Jednym z kluczowych działań, jakie podejmujemy na Wydziale Ekonomii i Zarządzania jest tworzenie przyjaznego klimatu do studiowania, a Meeting Point jest elementem tej strategii - uzupełnia prodziekan ds. współpracy i rozwoju, dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?