Mercedes C-klasy to solidny samochów

Sławomir Draguła
- Mój samochód cenię za komfort jazdy i bezawaryjność - mówi pan Arkadiusz. (fot. Andrzej Jagiełła)
- Mój samochód cenię za komfort jazdy i bezawaryjność - mówi pan Arkadiusz. (fot. Andrzej Jagiełła)
Mercedesy C-klasy na rynku zadebiutowały w 1993 roku, trzy lata później koncern ze Stuttgartu wprowadził wersję kombi.

C-klasa powstała przede wszystkim z myślą o młodych ludziach. Samochód miał dość przestronną kabinę, ale nieduży bagażnik, bo o pojemności 430 litrów (w wersji sedan). W 2000 roku na rynku pojawiła się kolejna generacja C-klasy, z charakterystycznymi owalnymi lampami.

- To bardzo fajny samochód - zapewnia pan Arkadiusz, mieszkaniec powiatu namysłowskiego, który jest właścicielem mercedesa z 2004 roku. - Cenię go przede wszystkim za komfort jazdy i bezawaryjność.

Samochód pana Arkadiusza napędzany jest silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM. Ma on 4 cylindry, 16 zaworów i doładowany jest turbosprężarką z chłodnicą powietrza.

Jego największymi zaletami są wysoka kultura pracy i niski poziom hałasu oraz drgań. Auto wyposażone w taki motor jest szybkie i zrywne. Według danych producenta pierwsza setkę osiąga po 10,3 s. Jego prędkość maksymalna wynosi ponad 220 kilometrów na godzinę. Również zużycie paliwa nie jest wysokie i w mieście nie przekracza dziewięciu litrów na 100 km. Na trasie natomiast potrafi zadowolić się niespełna pięcioma litrami.

Jak każdym mercedesem, także C-klasą podróżuje się komfortowo.

- Za kierownicą ma się wrażenie, że samochód płynie, a nie toczy się kołami po asfalcie - mówi pan Arkadiusz.

To prawda, zawieszenie mercedesa zadziwiająco dobrze radzi sobie z nierównościami naszych dróg, a komfort podróżowania podnosi niski poziom hałasu. Pojazd stabilnie zachowuje się na drodze. Ma na to wpływ wielowahaczowe zawieszenie tylne i układ kontroli stabilności toru jazdy ESP, który instalowany jest seryjnie.

Teraz kilka słów o wnętrzu. Nie odkryjemy Ameryki, pisząc, że wszystkie materiały użyte do wykonania tapicerki, foteli czy deski rozdzielczej są najwyższej jakości.

Wszystkie elementy są też dobrze spasowane. Nawet po dziewięciu latach od rozpoczęcia produkcji deska rozdzielcza wciąż wygląda na nowoczesną.

Typowa dla Mercedesa jest natomiast spora ilość różnego rodzaju przycisków i pokręteł na konsoli środkowej. Jednak gdy zapoznamy się z ich położeniem i przeznaczeniem, obsługa staje się prosta.

Samochód jest też bogato wyposażony. Jadący nim mają do dyspozycji m.in. pełną elektrykę, automatyczną klimatyzację, radio z CD czy tempomat.

Wnętrze pojazdu jest wystarczająco przestronne dla czterech osób. Najwygodniej podróżuje się oczywiście na przednich siedzeniach. Z tyłu bez problemów mieszczą się natomiast dwie dorosłe osoby. Trzecia, siedząca pośrodku, na dłuższych trasach może mieć problemy z powodu tunelu, który kryje wał napędowy.

Na polskim rynku jest wiele używanych mercedesów C-klasy. Przed kupnem warto je sprawdzić w autoryzowanym serwisie. Ze względu na wysoką cenę nasi handlarze często sprowadzali rozbite egzemplarze.

Ceny samochodów używanych

2000 rok, przebieg 150 000 km, moc 163 KM, silnik 2,0 benzyna+LPG, wyposażenie: ABS, el. szyby, klimatyzacja, skórzana tapicerka, szyberdach, ASR, radio/CD, komputer, ksenony, tempomat. Cena 36 900 zł.

2001 rok, przebieg 183 450 km, moc 120KM, silnik 2,2 diesel, wyposażenie: ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, ASR, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio/CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka, tempomat, czujnik deszczu, ESP. Cena 44 500 zł.

2003 rok, przebieg 230 000 km, silnik 2,2 diesel, moc 125 KM, wyposażenie: ABS, hak, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, system nawigacji, szyberdach, ASR, centralny zamek, poduszka powietrzna, radio/CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka. Cena 43 700 zł.

2005 rok, przebieg 114 000 km, silnik 2,2 diesel, moc 130 KM, wyposażenie: ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, skórzana tapicerka, alufelgi, ASR, radio/CD, wspomaganie kierownicy, komputer, tempomat, podgrzewane fotele. Cena 51 000 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska