Miasto ma zezwolenie na budowę dalszej części obwodnicy piastowskiej. Którędy będzie przebiegać?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Pierwszy etap obwodnicy piastowskiej ma być do końca roku. Miasto na razie nie ma pieniędzy na drugi.
Pierwszy etap obwodnicy piastowskiej ma być do końca roku. Miasto na razie nie ma pieniędzy na drugi. Piotr Guzik
Drugi etap trasy będzie mieć 3,6 km długości. Droga zaczynać będzie się na węźle na ul. Niemodlińskiej i kończyć rondem, jakie powstanie na ul. Krapkowickiej. Nie wiadomo jednak kiedy powstanie. Trwa poszukiwanie pieniędzy na realizację inwestycji.

W tym roku zakończyć ma się budowa pierwszego odcinka obwodnicy piastowskiej. Ma około 4 km długości. Zaczyna się od węzła na obwodnicy północnej, po czym przebiega nad ul. Wrocławską, przechodzi obok cmentarza na Półwsi, by łączyć się z węzłem drogowym na ul. Niemodlińskiej. Koszt budowy tej drogi to 119 mln zł, z czego około 100 mln zł stanowi unijna dotacja.

Niedawno Miejski Zarząd Dróg uzyskał od wojewody dokumenty – konkretnie zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, w skrócie ZRID – które umożliwiają miastu rozpoczęcie budowy drugiego odcinka obwodnicy piastowskiej.

Ten odcinek będzie liczył 3,6 km długości. Zaczynać będzie się w rejonie węzła na ul. Niemodlińskiej, a następnie będzie kierował się łukiem na południowy wschód.

Realizacja będzie wymagała wykonania wiaduktu nad linią kolejową Opole-Nysa, przejazdów nad ulicami Wasylewskiego i Urbana, estakady nad ul. Prószkowską oraz mostu nad rzeczką Olszanką. Całość kończyć będzie się rondem na ulicy Krapkowickiej w rejonie skrzyżowania z ulicą Wawrzynka. Z drogi nie będzie dodatkowych zjazdów.

Jak wskazuje Adam Leszczyński, rzecznik MZD, realizacja drugiego odcinka obwodnicy piastowskiej wiązać będzie się również z wykonaniem tras serwisowych, dróg pieszo-rowerowych, ekranów akustycznych oraz urządzeń do podczyszczania wód opadowych.

- W ramach inwestycji powstanie też nowe oświetlenie. Konieczna będzie również przebudowa urządzeń i instalacji kolidujących z nową drogą, takich jak sieci wodociągowe i kanalizacyjne, kable teletechniczne czy linie energetyczne – wylicza.

Kwestią otwartą pozostaje, kiedy drugi odcinek obwodnicy południowej będzie zrealizowany. W kasie miasta nie ma bowiem pieniędzy na to zadanie, a szacunkowe koszty są zbliżone do kwoty, jaką pochłania budowa pierwszego odcinka tej obwodnicy.
- Będziemy się starali pozyskać zewnętrzne wsparcie z pieniędzy unijnych. Dopiero gdy inwestycja będzie miała zapewnione finansowanie, będziemy mogli ogłosić przetarg na realizację tego zadania – stwierdza Adam Leszczyński.

Przypomnijmy, że trwają też prace nad dokumentacją pierwszego odcinka obwodnicy południowej, która ma połączyć ulice Krapkowicką i Popiełuszki. W jego ramach miałby powstać nowy most nad Odrą. Dokumentacja ma być gotowa do końca roku. Kosztuje 2,5 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska