Miasto przejęło dworzec PKS w centrum Opola [WIDEO]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Sławomir Mielnik
Porozumienie z właścicielem spółki PKS oznacza, że w centrum Opola będzie mogło powstać centrum przesiadkowe i wielopoziomowy parking. Koszt tej inwestycji oszacowany jest wstępnie na 30 mln zł.

Centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia było planowane od dawna, ale brakowało porozumienia z właścicielem dworca i spółki PKS, którym jest opolski biznesmen Ryszard Wójcik.

Dziś prezydent Arkadiusz Wiśniewski wspólnie z przedsiębiorcą, poinformowali, że negocjacje zostały zakończone, a dworzec stał się własnością miasta. Rozmowy na ten temat trwały półtora roku.

- Ostatecznie zdecydowaliśmy się zamienić z panem Wójcikiem na grunty, które mają taką samą wycenę i powierzchnię, jak teren pod obecnym dworcem o wartości około 2 milionów złotych - powiedział prezydent Wiśniewski.

Opole oddało przedsiębiorcy dwie działki. Jedną przy ulicy Szpitalnej, a drugą w rejonie Ozimskiej i Plebiscytowej, gdzie kiedyś działała fabryka FSO, a w przyszłości mają powstać biurowce oraz Centrum Usług Publicznych.

- Zamieniamy się gruntami, ale zyskujemy możliwość budowy centrum przesiadkowego - podkreśla Wiśniewski.

Na razie jednak do jego budowy daleko. Wprawdzie miasto jest bliskie zlecenia projektu nowego dworca, ale inwestycja może wystartować najwcześniej w 2018 roku. Wstępnie koszt centrum przesiadkowego oszacowano na 30 mln zł.
- To już zadanie na kolejną kadencję, chcemy je sfinansować w dużej części z pieniędzy unijnych, ale jeśli ich nie będzie, to myślę, że to tak ważny temat, że miasto będzie musiało się go podjąć samodzielnie - ocenił prezydent.

Inwestycja może być realizowana etapami, a docelowo planowany jest trzypiętrowy parking nadziemny. Jego ważną częścią będzie osiem stanowisk dla autobusów wraz z taką infrastrukturą jak: ławki, gabloty na standardowe rozkłady jazdy, elektroniczne tablice, informujące o odjazdach autobusów.

Obecna koncepcja zakłada też wykonanie hali obsługi podróżnych oraz dziewięciu stanowisk dla komunikacji miejskiej plus 50 miejsc postojowych dla rowerów, a także ich wypożyczalnię. Planowany jest również pasaż handlowy.

- To będzie miejsce, gdzie spotkają się autobusy miejskie z tymi, którzy przyjeżdżają do Opola. Takie centrum pozwoli nam także zlikwidować przystanki na ulicy Kołłątaja i Reymonta - mówił Wiśniewski. - Dodatkowo chcielibyśmy w przyszłości zagospodarować teren pomiędzy dworcem a skrzyżowaniem dróg 1 Maja i Krakowskiej, dziś niedostępny dla opolan.

Warto pamiętać, że obecnie dla pasażerów, korzystających z dworca, nic się nie zmienia. Kiedy jednak zacznie się inwestycja, to wówczas obiekt będzie musiał być wyłączony z użytkowania.

Na razie jednak nie ma pomysłu, gdzie powstanie tymczasowy dworzec PKS.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 29

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotrek

Pan Wójcik juz dobrze wyssie co sie da . jak wysysa swoich klientów i biura sprzedajace dla nich bilety

k
kaczy s-n
Przyszła kaczka na skraj lasu i rzekła o qur.a co to jest a niJaki OB. rzekł to je metropolia ŁO---pola
H
Heniek
W dniu 17.03.2017 o 14:46, 27:1 napisał:

Należy jeszcze mocniej wojować z UE, to na pewno środki na takie inwestycje się znajdą...

a moze kaczor pomorze
r
rew
W dniu 18.03.2017 o 00:22, z Kędzierzyna napisał:

Opole to taka dziura, jak cale to województwo.

Jacy mieszkańcy, takie miasto. Z Tobą nawet Londyn byłby dziurą :D

s
sajmon

a mogło miasto przejąć PKS za darmo. A tak Wójcik zrobił dobry interes

O
Opolanin

Brawo !!! 

G
Gnido
W dniu 17.03.2017 o 20:29, Elżbieta Flisak napisał:

Zwykły ordynarny gigaparking i (dla oszukania kontrolera unijnego) "aż" 50 stanowisk dla rowerów, które i tak będą zaklejone samochodami, tak jak te przy ul. Horoszkiewicza, Hallera, Telesfora i - naturalnie - pod samiutkim Ratuszem. Autobusy nie będą się mogły przedrzeć przez zwały samochodów pchających się do tego gigaparkingu i na te nieszczęsne stojaki rowerowe. A wtedy wszyscy zawołają - róbmy tę trasę średnicową, już nam i tak wyrżnięto 400 drzew wzdłuż torów! Wyburzmy kamienice przy 1 Maja, są poniemieckie, a co poniemieckie, to be! Zlikwidujmy ciąg pieszo-rowerowy przy Armii Krajowej, i tak ile razy się tam pójdzie, tyle razy na człowieka szarżuje samochód albo dwa naraz!Podatniku, obudź się i wyjdź na ulice, póki jeszcze możesz. Na razie rewolucję za Ciebie robią Dobrzenianie i bezrobotni. 

Weź Ty se Elka kubeł wody na łeb wylej to ci para odejdzie,albo lepiej wbij łeb w ten kubeł i nie wyjmuj :P

G
Gość

Brawo Panie Prezydencie! Ten plac to wstyd dla miasta. Obojętnie co tam powstanie to będzie lepsze od obecnego stanu. Opole musi szybko nadrabiać "smutę" po 12 letnich rządach poprzednika.

G
Gość
W dniu 18.03.2017 o 00:22, z Kędzierzyna napisał:

Opole to taka dziura, jak cale to województwo.

juz dawno powinni te wies zaorac to jest sens

G
Gość
W dniu 17.03.2017 o 15:05, tomasz napisał:

trochę bez sensu w centrum miasta

cicho arek ma wizje juz powiekszyl sobie a mu nie wyszlo

z
z Kędzierzyna

Opole to taka dziura, jak cale to województwo.

b
bleee

Zamiana moim zdaniem jest na całkiem korzystnych warunkach. Może prywatny inwestor prędzej zabuduje grunty przy Ozimskiej, niż miasto.

Natomiast mam nadzieję, że zamiast betonkloca parkingowego obok dworca powstanie jakiś ciekawy budynek handlowo-usługowy z parkingiem podziemnym.

Parking nadziemny w samym centrum miasta to marnowanie bardzo cennej działki! Parking można zrobić po drugiej stronie dworca na pustym terenie PKP i połączyć z dworcem tunelem dla pieszych.

o
opolanin

czy ty kobieto jesteś normalna?

Przecież to Flisak, chora psychicznie kobieta, która publicznie pisze, że wymordowałaby kierowców, a za popularyzacją motoryzacji stoi Adolf H, który chciał przez to eksterminować ludzkość (to cytat).

z
zenon
W dniu 17.03.2017 o 19:46, opolanin napisał:

PKS sprzedał Skarb Państwa w 2011 roku za 8mln zł. Co więc chciałeś udowodnić?

Za 8 mln sprzedano nie tylko dworzec ale również całą bazę przy ul. Rodziewiczówny oraz wszystkie autobusy ( o ile się nie mylę to ok 100 sztuk)

A
Alessio
W dniu 17.03.2017 o 20:29, Elżbieta Flisak napisał:

Zwykły ordynarny gigaparking i (dla oszukania kontrolera unijnego) "aż" 50 stanowisk dla rowerów, które i tak będą zaklejone samochodami, tak jak te przy ul. Horoszkiewicza, Hallera, Telesfora i - naturalnie - pod samiutkim Ratuszem. Autobusy nie będą się mogły przedrzeć przez zwały samochodów pchających się do tego gigaparkingu i na te nieszczęsne stojaki rowerowe. A wtedy wszyscy zawołają - róbmy tę trasę średnicową, już nam i tak wyrżnięto 400 drzew wzdłuż torów! Wyburzmy kamienice przy 1 Maja, są poniemieckie, a co poniemieckie, to be! Zlikwidujmy ciąg pieszo-rowerowy przy Armii Krajowej, i tak ile razy się tam pójdzie, tyle razy na człowieka szarżuje samochód albo dwa naraz!Podatniku, obudź się i wyjdź na ulice, póki jeszcze możesz. Na razie rewolucję za Ciebie robią Dobrzenianie i bezrobotni. 

czy ty kobieto jesteś normalna?

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie