MIB: PKP będzie uruchamiać nieużytkowane dziś linie kolejowe

Redakcja
MIB: PKP będzie uruchamiać nieużytkowane dziś linie kolejoweKażda realizowana inwestycja ma mieć jedną, konkretną osobę odpowiedzialną za projekt
MIB: PKP będzie uruchamiać nieużytkowane dziś linie kolejoweKażda realizowana inwestycja ma mieć jedną, konkretną osobę odpowiedzialną za projekt Mariusz Kapała
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa rozpoczęło prace nad tzw. specustwą kolejową, która uprości proces inwestycyjny i przyspieszy realizację projektów kolejowych, a także zmniejszy ryzyko niewykorzystania środków unijnych przeznaczonych na rozwój polskiej kolei poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (MIB).

- Zwróciliśmy się do branży kolejarskiej z prośbą o pomoc w przygotowaniu takich zmian w prawie, które znacząco przyczynią się do zwiększenia tempa realizacji inwestycji na kolei. Naszym celem jest maksymalne wykorzystanie wszystkich środków zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym – podkreślił minister Andrzej Adamczyk.

Minister Adamczyk zapowiedział, że do przygotowania i realizacji każdego projektu zostanie wyznaczona odpowiedzialna za niego konkretna osoba.

- Każda realizowana inwestycja będzie odtąd miała swoje imię i nazwisko – osoby, która bezpośrednio odpowiada za jej przygotowanie, a później realizację – podkreślił minister Andrzej Adamczyk.

Jednym z celów, jakie MIB stawia przed nowym zarządem PKP PLK, jest także poszukiwanie możliwości uruchomienia nieużytkowanych dziś linii kolejowych oraz wzmocnienia tych szlaków, które dziś nie są w pełni wykorzystywane.

- Polska kolej ma się rozwijać, dlatego PKP PLK nie będzie podejmowała działań prowadzących do likwidacji linii kolejowych – dodał minister Adamczyk.

 

W środę został też powołany nowy prezes i zarząd PKP PLK S.A. Nowym szefem spółki został Ireneusz Merchel.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Materiał oryginalny: MIB: PKP będzie uruchamiać nieużytkowane dziś linie kolejowe - Polska Times

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
odcięci - pl 2016
NIESTETY, ale niektórzy nie chcą wyciągnąć własciwych wniosków z faktu ,że pociągi jeżdżą tylko po torach. W ciągu ostatnich lat PKS zlikwidował wiekszość połączeń i teraz już mało gdzie można dojechać, bo "busiarze" jeżdżą tylko po bardzo opłacalnych trasaach. ABY TO ZMIENIC NIE SĄ POTRZEBNE WIELKIE MILIONY ZŁ. - WYSTARCZY ZMIENIC ART. 20 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, w zakresie wewnątrz wojewódzkiego transportu drogowego i w drodze przetargu publicznego, zacząć udzielać prawa wyłącznego na daną sieć połączeń - takie rozwiązanie funkcjonuje w wielu krajach UE, ( WE nr. 1370 / 2007 , art.1 ust. 1 zdanie 2 ) - nie są potrzebne żadne dopłaty.
p
pytek
Odbudowy zaknietych linii będą chcyba tylko po to aby złomiarze mieli znów pełno roboty. Mało mają doswiadczeń z liniami co odbudowali i po pół roku zamknęli bo kilka osób jeździło. Lepiej przystosować te co jeszcze istnieją i cos po nich jeździ do cywilizowanych prędkosci i przepustowosci. 
Dodaj ogłoszenie