Mieszkańcy Myśliny protestowali podczas otwarcia obwodnicy. Wywalczyli sygnalizację świetlną [WIDEO]

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Obwodnica Myśliny na drodze krajowej nr 46.
Obwodnica Myśliny na drodze krajowej nr 46. fot. Mirosław Dragon
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu podpisała umowę na zamontowanie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na obwodnicy Myśliny. Domagali się tego mieszkańcy.

5 listopada uroczyście otwarto obwodnicę Myśliny, czyli ponad 3-kilometrowy ostatni odcinek obwodnicy Dobrodzienia na drodze krajowej nr 46.

Dzięki obwodnicy zbudowanej w nowym korytarzu drogowym droga krajowa nr 46 nie przebiega już przez środek wsi.
Ale przy okazji nowa obwodnica oddzieliła od reszty wioski domy przy ul. Parkingowej.

Mieszkańcy tej części wsi protestowali podczas otwarcia obwodnicy.

- Nie jesteśmy przeciwni tej obwodnicy, ale naszym zdaniem nie zadbano o nasze bezpieczeństwo i naszych dzieci. Pasy dla pieszych są w tym miejscu bardzo niebezpieczne! - alarmowali mieszkańcy Myśliny.

Problem w tym, że od strony Dobrodzienia jest zakręt, za nim prosty odcinek z górki i przejście dla pieszych.
- 40-tonowy tir nie wyhamuje na 80-metrowym odcinku przed tymi pasami, jeśli nie będzie mieć czerwonego światła - argumentują mieszkańcy Myśliny.

Już w dniu otwarcia protestujący załatwili jedną rzecz: w rejonie przejścia dla pieszych stanął znak ograniczenia prędkości do 50 km/h.

Dostali też konkretną obietnicę:
- Wdrożymy działania, żeby wprowadzić tu sygnalizację świetlną. Nie obiecujemy gruszek na wierzbie, pójdzie to sprawnie - obiecała Lidia Markowska, szefowa p.o. dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.

Obietnica została spełniona. 23 grudnia w GDDKiA w Opolu podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę sygnalizacji świetlnej w ciągu DK 46 w Myślinie.

- Umowa na zaprojektowanie i budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, zlokalizowanym na obwodnicy Myśliny, została podpisana z firmą BITUM Sp. z o.o. na kwotę 158.670 zł brutto - informuje Agata Andruszewska, rzecznik GDDKiA w Opolu. - Budowa ma na celu podniesienie bezpieczeństwa pieszych na istniejącym przejściu.

Mieszkańcy Myśliny chcieli też, aby na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 46 z ul. Parkingową zbudowano rondo.

To jednak jest niemożliwe. Ronda na buduje się tam, gdzie wiele pojazdów skręca w lewo czy w prawo. Na obwodnicy Myśliny większość kierowców jedzie prosto, skręcają właściwie tylko mieszkańcy wioski. A po to zbudowano przecież obwodnicą, żeby ruch tranzytowy wyprowadzić z terenu zabudowanego.

Budowa obwodnicy Myśliny kosztowała 51,3 miliona zł, z czego aż 35,5 miliona zł wyniosła dotacja z Unii Europejskiej.

To niejedyna obwodnica, którą będzie mieć Dobrodzień. W 2020 roku zakończy się budowa obwodnicy miasta na drodze wojewódzkiej nr 901.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska