- Prosimy o radar na ul. Warszawskiej koło Polanu, bo tam kierowcy zasuwają bardzo ostro! - mówi Sławek, mieszkaniec Praszki.
- Za instalowanie i obsługę masztów z fotoradarami odpowiada obecnie Główny Inspektor Transportu Drogowego - odpowiada Michał Wandrasz, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu. - Wyspy spowalniające spowodują jednak, że fotoradar nie będzie potrzebny.
Na remontowanej ulicy Warszawskiej - od budowanego ronda do wylotu w stronę Rudnik - będą aż cztery wyspy spowalniające.
- Będą to 3 azyle dla pieszych, w tym jeden przy zakładzie Polan, a pozostałe dwa na odcinku od ronda do skrzyżowania z ul. Rolniczą, tam będzie także pas lewoskrętu - wyjaśnia Michał Wandrasz. - Ostatnia wyspa spowalniająca zostanie wybudowana na wjeździe do Praszki od strony Rudnik.
Podczas przebudowy powstanie planowane od lat rondo przy ul. Warszawskiej.
- Średnica zewnętrzna tego ronda będzie wynosić 35 metrów (dla porównania w Bierdzanach na DK nr 45 średnica ronda wynosi 30 m) - mówi Michał Wandrasz.
Wznowiona została także przebudowa odcinka Dębina-Praszka. Na odcinku niebezpiecznym odcinku Karłów - Gorzów Śląski nie będzie ścieżki rowerowej, ponieważ pas drogowy jest tam zbyt wąski.
- Ponadto natężenie ruchu na tym odcinku wynosi zaledwie 3288 pojazdów na dobę, przy średniej dla dróg krajowych naszego województwa wynoszącej ponad 7 tysięcy pojazdów na dobę - dodaje Michał Wandrasz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?