Młode firmy dostały wiatr w żagle

Redakcja
Młodzi biznesmeni mają teraz znacznie większe możliwości rozwoju. Od lewej: Adam Zasadny, Piotr Skwira, Michał Różański, Marek Procek i Patryk Suliga.
Młodzi biznesmeni mają teraz znacznie większe możliwości rozwoju. Od lewej: Adam Zasadny, Piotr Skwira, Michał Różański, Marek Procek i Patryk Suliga. Sławomir Mielnik
Cztery młode opolskie firmy wygrały po 100 tysięcy złotych w ogólnopolskim konkursie na rozwój biznesowych pomysłów. Trzy z nich działają przy Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości WSB.

Marek Procek przyszedł do inkubatora WSB w Opolu z pomysłem na założenie firmy świadczącej bezpłatne usługi ksero dla studentów. Tam zobaczył plakat firmy Patryka Suligi, który wcześniej wpadł na ten pomysł. Postanowili zrealizować go razem.

W ubiegłym tygodniu ich firma Suldus znalazła się w gronie ponad 20 szczęśliwców, którzy dostaną po 100 tys. zł na wdrożenie pomysłów biznesowych.

W zamian za to będą musieli stworzyć spółkę, a 15% udziałów w niej oddać inwestorowi - AIP Seed Capital (seed - oznacza inwestycje w najwcześniejszej fazie rozwoju). Konkurs dla innowacyjnych pomysłów biznesowych organizowały Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, które zdobyły dofinansowanie na ten cel z programu unijnego.

- Podpisaliśmy do tej pory 30 umów na świadczenie bezpłatnych usług ksero w istniejących już punktach w kraju, a dzięki dofinansowaniu rozwiniemy sieć do 100 punktów - informuje o planach Patryk Suliga. - W umiejętnym sprzedaniu naszej wizji podczas finału konkursu pomógł nam dr Łukasz Dymek z Politechniki Opolskiej.

Oprócz Suldusa uznanie jury konkursowego zdobył pomysł biznesowy Adama Zasadnego i Jana Doleczka, którzy stworzyli portal społecznościowy All Your Lives, skupiający avatary (postaci wirtualne).

100 tys. zł dostaną także Michał Różański, dyrektor AIP WSB w Opolu, twórca firmy HugeBoom zajmującej się wizualizacją pokazów pirotechnicznych oraz Piotr Skwira i Andrzej Hyla, twórcy volleyclub.pl - menager siatkówki w internecie.

- Stworzyliśmy go z myślą o sympatykach siatkówki. Ideą serwisu było stworzenie kibicom klubu w sieci - wyjaśnia Piotr Skwira. - Pomysł sprawdził się.

Pieniądze z AIPSeed Capital przeznaczą na marketing i promocję serwisu. - Stworzymy nową szatę graficzną, chcemy też wejść na rynek europejski, na początek przynajmniej do trzech krajów - zdradza plany Piotr Skwira.

- Poza dokapitalizowaniem nowe pomysły będą miały wsparcie ekspertów, którzy będą podpowiadali najkorzystniejsze rozwiązania, m.in. w zakresie prawa, księgowości, marketingu i PR, rozwiązań IT - relacjonuje Michał Różański, dyrektor AIP WSB.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska