Mnóstwo wiedzy praktycznej, czyli staże uczniów Gzowskiego w Opolu

red
Dawid Szmechta szlifował swoje umiejętności w biurze projektowym, gdzie pomagał projektować nowe budynki.
Dawid Szmechta szlifował swoje umiejętności w biurze projektowym, gdzie pomagał projektować nowe budynki. Gzowski
Gzowki bierze udział w projektach, dzięki którym uczniowie mogą uczestniczyć w stażach zawodowych. To jednak nie jedyne profity, jakie płyną z zaangażowania się szkoły w projekty związane z kształceniem zawodowym.

Szkoła może liczyć również na modernizację bazy warsztatowej, aby dostosować ją do rzeczywistych warunków pracy. Uczniowie biorący udział w stażach i praktykach zawodowych w firmach współpracujących ze szkołami mogą liczyć na stypendia, jak również brać udział w pilotażowych zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez zewnętrznych ekspertów, którzy są pracownikami nowoczesnych firm.

Projekt zakłada również wsparcie systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego tak, aby sprostać oczekiwaniom dynamicznego rynku pracy. Na dokształcenie mogą także liczyć nauczyciele przedmiotów zawodowych i instruktorzy praktycznej nauki zawodu.

Kilkudziesięciu uczniów Gzowskiego postanowiło wykorzystać tę propozycję i rozwinąć swą wiedzę oraz umiejętności w ramach stażu zawodowego. W okresie wakacyjnym staże odbyło 43 uczniów, a obecnie na stażu przebywa 32.

Uczniowie pracują firmach branżowych, w których nabywają umiejętności praktyczne, dopełniające wiedzę teoretyczną, przyswojoną w sali lekcyjnej. Staże trwają 4 tygodnie (uczeń - stażysta musi przepracować 150 godzin). Stażysta jest traktowany tak, jakby był pracownikiem. Dzięki temu uczniowie zdobywają pierwsze doświadczenie branżowe i poza wpisaniem tego doświadczenia do CV, zwiększają swoje szanse na rynku zatrudnienia.

Magdalena Wróbel odbywa staż w laboratorium. gdzie m.in. wykonuje badania materiałów budowlanych pod względem fizycznym i chemicznym. Jej kolega z klasy, Jacek Warzyc, trafił do firmy budowlanej, która stawia budynki od podstaw do stanu surowego. - Obecnie jesteśmy na etapie wykonywania stropu gęstożebrowego teriva. Układam bloczki, docinam pręty, nauczyłem się zbroić oraz wykonywać szałunek. W krótkim czasie dostałem „bombę wiedzy praktycznej”, która przyda mi się w zawodzie - mówi.

Z kolei Dawid Szmechta szlifuje swoje umiejętności w biurze projektowym.
- Za pomocą programu komputerowego AutoCAD pomagam tworzyć nowe budynki - mówi Dawid.
Justyna Horbowy z klasy architektury krajobrazu, odbyła staż w szkółce drzew i krzewów „Mularz”.

- Codziennie pracowałam na części produkcyjnej oraz w punkcie sprzedaży roślin. Sadziłam i etykietowałam trawy, wykonywałam też prace pielęgnacyjne przy produkcji pnączy, przygotowywałam sadzonki - mówi dziewczyna. - Bardzo polecam udział w stażu, ponieważ można sprawdzić czy nadajemy się do pracy, w kierunku której kształcimy się w szkole - dodaje.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska