Szkoła może liczyć również na modernizację bazy warsztatowej, aby dostosować ją do rzeczywistych warunków pracy. Uczniowie biorący udział w stażach i praktykach zawodowych w firmach współpracujących ze szkołami mogą liczyć na stypendia, jak również brać udział w pilotażowych zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych przez zewnętrznych ekspertów, którzy są pracownikami nowoczesnych firm.
Projekt zakłada również wsparcie systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego tak, aby sprostać oczekiwaniom dynamicznego rynku pracy. Na dokształcenie mogą także liczyć nauczyciele przedmiotów zawodowych i instruktorzy praktycznej nauki zawodu.
Kilkudziesięciu uczniów Gzowskiego postanowiło wykorzystać tę propozycję i rozwinąć swą wiedzę oraz umiejętności w ramach stażu zawodowego. W okresie wakacyjnym staże odbyło 43 uczniów, a obecnie na stażu przebywa 32.
Uczniowie pracują firmach branżowych, w których nabywają umiejętności praktyczne, dopełniające wiedzę teoretyczną, przyswojoną w sali lekcyjnej. Staże trwają 4 tygodnie (uczeń - stażysta musi przepracować 150 godzin). Stażysta jest traktowany tak, jakby był pracownikiem. Dzięki temu uczniowie zdobywają pierwsze doświadczenie branżowe i poza wpisaniem tego doświadczenia do CV, zwiększają swoje szanse na rynku zatrudnienia.
Magdalena Wróbel odbywa staż w laboratorium. gdzie m.in. wykonuje badania materiałów budowlanych pod względem fizycznym i chemicznym. Jej kolega z klasy, Jacek Warzyc, trafił do firmy budowlanej, która stawia budynki od podstaw do stanu surowego. - Obecnie jesteśmy na etapie wykonywania stropu gęstożebrowego teriva. Układam bloczki, docinam pręty, nauczyłem się zbroić oraz wykonywać szałunek. W krótkim czasie dostałem „bombę wiedzy praktycznej”, która przyda mi się w zawodzie - mówi.
Z kolei Dawid Szmechta szlifuje swoje umiejętności w biurze projektowym.
- Za pomocą programu komputerowego AutoCAD pomagam tworzyć nowe budynki - mówi Dawid.
Justyna Horbowy z klasy architektury krajobrazu, odbyła staż w szkółce drzew i krzewów „Mularz”.
- Codziennie pracowałam na części produkcyjnej oraz w punkcie sprzedaży roślin. Sadziłam i etykietowałam trawy, wykonywałam też prace pielęgnacyjne przy produkcji pnączy, przygotowywałam sadzonki - mówi dziewczyna. - Bardzo polecam udział w stażu, ponieważ można sprawdzić czy nadajemy się do pracy, w kierunku której kształcimy się w szkole - dodaje.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?