reklama

Most na Niemodlińskiej w Opolu będzie zamknięty dla tirów

Archiwum / SMZaktualizowano 
Konieczna jest m.in. naprawa płyty głównej mostu (to po  niej jeżdżą samochody), a także podpór mostu i nawierzchni oraz modernizacja odwodnienia.
Konieczna jest m.in. naprawa płyty głównej mostu (to po niej jeżdżą samochody), a także podpór mostu i nawierzchni oraz modernizacja odwodnienia. Archiwum / SM
Mostem na ulicy Niemodlińskiej nie będą już mogły jeździć samochody o ciężarze większym niż 20 ton. Jedna z najważniejszych przepraw w mieście jest w coraz gorszym stanie.

Do końca tygodnia przed mostem pojawią się zakazy wjazdu dla samochodów o masie większej niż 20 ton. Nie będą jednak dotyczyć miejskich autobusów.

- Postawiamy znaki, bo chcemy przedłużyć żywotność mostu, a to jest możliwe jeśli zostanie odciążony - ocenia Mirosław Pietrucha, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu. - Trudno dziś określić, na ile wydłuży to czas jego użytkowania, ale nie ma co ukrywać, że ten most wymaga remontu i jest on jednym z naszych priorytetów.

Co ciekawe, prawie 140-metrowy most z lat 70. przeznaczony był do remontu już w 1997 roku. Wówczas przyszła powódź i uznano, że przeprawa może jeszcze poczekać, bo inne mosty są w gorszym stanie.

Wyczekiwanie trwa do tej pory, a most wygląda coraz gorzej.

Ostatnia ekspertyza techniczna jest dla niego bardzo niekorzystna i w MZD - gdzie zdaje sobie sprawę, że samymi znakami mostu nie obronią - pojawił się pomysł, aby remont ruszył już w przyszłym roku.

Jak słyszymy w MZD, na czas remontu most trzeba zamknąć i to być może nawet na rok.

Konieczna jest m.in. naprawa płyty głównej (to po niej jeżdżą samochody), a także podpór mostu i nawierzchni oraz modernizacja odwodnienia.

Koszt prac szacowany jest na około 4 mln złotych. Szacowany, bo MZD do tej pory nie ma ostatecznego kosztorysu, choć projekt remontu jest gotowy. - Projekt jest "zaaresztowany" przez sąd - przyznaje Mirosław Pietrucha.

Drogowcy są w sporze sądowym z wykonawcą projektu, który chce więcej pieniędzy, niż zapisano w pierwotnej umowie.

MZD musi dojść do porozumienia z projektantem, jeśli chce, aby remont ruszył już w przyszłym roku. W przeciwnym wypadku trzeba będzie jeszcze raz zlecić projekt.

Rozważana jest jeszcze jedna koncepcja. Remont lub budowa nowego mostu na ulicy Niemodlińskiej mogą ruszyć już po wybudowaniu dodatkowej przeprawy przez Odrę, która byłaby częścią trasy przez wyspę Bolko lub Pasiekę.

- Bez tej trasy i bez mostu na Niemodlińskiej przejazd z centrum na Zaodrze może przypominać koszmar - ocenia Mirosław Pietrucha.

Ostateczna decyzja jeszcze jednak nie zapadła, a MZD zapowiada, że będzie wnioskować do prezydenta o pieniądze na remont mostu już w 2013 roku.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
olka

następuje eskalacja postępowań przyjętych przez firmy uduś wygrywających przetargi, które jak wykonują inwestycję to zawsze kończy się na żądaniu milionowych dopłatach w trakcie lub przy końcu inwestycji nie tylko drogowych to znaczy jakaś firma niby tania bo taką wybiera hamulcowy opola realizuje inwestycje i po caniacku w konsekwencji dostaje więcej kasy niż najdrożsi oferenci startujący w przetargach. prokuratura umarza zgłaszane postępowania o niegospodarności itp. no ale jak wszyscy z wierchuszki spotykają się na imprezach integracyjnych między innymi w mańczoku to wszystko wydaje się być jasne kto wie i siedzi w temacie to nie będzie tym niekonkretnym wpisem conajmniej zdziwiony.

S
Szwarcenejger
a co to tir?

tir?? po niemiecku:
ZWIERZE!!
f
fooka

widze mm że mało orientujesz się w tej materii. poczytaj , poprzeglądaj fachowe pisma a potem udzielaj wypowiedzi na forum ... a sprawę...gdzie, jak zostaw budowlańcom, specjalistom , saperom itd.....errare humanum est

m
mm
Dlaczego nieudolny prezydent nie odpowiada za umowe ktora podpisal .. wszelkie roszczenia do prezydenta i niech doplaci z wlasnej kieszeni ..

Co ty za glupoty piszesz?To raczej śmieszny jest projektant.Zawarł umowę a teraz po robocie chce więcej pioeniędzy.potem się okaże że tak jak każdy w Opolu projekt jest skopany i trzeba dopłacać wykonawcą.
Dzisiejsi projektanci to analfabeci
m
mm
to teraz Partyzancka sie zakorkuje

Oj foka foka.prawdziwa z ciebie foka.A gdzie niby ten most zastepczy ma powstać?Pewnie tylko w twojej głowie
f
fooka

nie widzę żadnego problemu z przeprawą na drugą stronę i odwrotnie, sztucznie nadmuchiwany temat. jeśli ktoś jest w temacie to wie że wtedy stawia się mosty ( tymczasowe, zastępcze ) i po kłopocie . a nie jakieś wymysły na temat budowy nowej przeprawy

q
qwsaa

to teraz Partyzancka sie zakorkuje

m
mieszkaniec

Dlaczego nieudolny prezydent nie odpowiada za umowe ktora podpisal .. wszelkie roszczenia do prezydenta i niech doplaci z wlasnej kieszeni ..

K
Ktoś
Dobrze że Gierek go postawił, bo byście wpław przechodzili Odrę. Jakby go opchnąć ?

No ale komuna to było be. Teraz jest modne opluwanie jej, ludzi w niej żyjących, a prawda jest taka, że to był kraj z godłem, flagą, uznawany przez Europę i powstały na wniosek Europy. To co komuna zbudowała, to teraz jest sprzedawane. A gdyby jej nie było, to co panowie "ekonomiści", którzy zaciągnęliście większe długi niż komuna?
E
EWA

RATOWANIE =====A4.=====ZLODZIEJSKIE I BANDYCKIE ZACHOWANIE DROGOWCOW.TAK WLASNIE OKRADA SIE POLACZKOW.DO OTWARCIA KAS NA A4 BYL SPRAWNY.CZYZBY GO TAliby najechaly.

g
gość z daleka

Dobrze że Gierek go postawił, bo byście wpław przechodzili Odrę. Jakby go opchnąć ?

m
mieszkaniec Zaodrza

Może w ogóle należy pomyśleć nad zakazem jazdy tzw. TIRów ulicą Niemodlińską? Zgodnie z prawem, do końca czerwca miasto musi podjąć decyzję w jaki sposób ograniczyć hałas, który przy skrzyżowaniu z ulicą Wrocławską przekracza dopuszczalne normy. Ponadto w pobliskich mieszkaniach na skutek wstrząsów wywoływanych przez przeładowane pojazdy pękają ściany. Czyżby miasto znów zapomniało o mieszkańcach?

b
bolo
Most przez Zatokę Hangzhou – częściowo podwieszany most zbudowany nad Zatoką Hangzhou na wschodnim wybrzeżu Chin. Połączył Szanghaj z miastem Ningbo w prowincji Zhejiang i jest najdłuższym mostem transoceanicznym na świecie.
Budowę mostu rozpoczęto 8 czerwca 2003, oddano do użytku 1 maja 2008. Cały most ma długość 36 km. Poprowadzone po nim jest 6 pasów drogi ekspresowej (po 3 pasy w każdym kierunku). Jest to drugi najdłuższy most świata, zaraz za mostem Lake Pontchartrain Causeway w USA w stanie Luizjana. Ma dwa główne przęsła długości 448 i 318 metrów. Planowana dopuszczalna prędkość na moście wynosić będzie 100 km/h, a przewidywana trwałość budowli – 100 lat. Koszt budowy zaplanowano na 11,8 miliarda yuanów. 35% tej kwoty uzyskano od prywatnych firm w Ningbo, natomiast 59% stanowią kredyty w chińskich bankach.
Początkowe plany zakładały budowę mostu z miejscowości Jinshan, przedmieściu Szanghaju. Po proteście wniesionym przez lokalne władze Szanghaju, lokalizację przeniesiono na południe do prowincji Zhejiang. Realizowany projekt zakłada połączenie miasta Cixi zlokalizowanego na zachód do Ningbo z Jiaxing. Dotychczasowa trasa drogowa między miastami wynosiła 400 km naokoło zatoki. Po zbudowaniu mostu długość trasy zmniejszyła się o 320 km, do około 80 km. Dzięki temu port morski Ningbo będzie mógł wspomóc port Pudong w Szanghaju. Ponadto przewiduje się wzrost ruchu turystycznego w kierunku Ningbo.
Pośrodku mostu zlokalizowane będzie, na sztucznej wyspie, centrum obsługi pasażerów, z pasażami handlowymi, hotelami i centrami obsługi samochodów.
m
mari@@

dlatego należy rozpisać tak przetarg by wygrała go najbardziej gówniana za jak najmniejsze pieniądze i robiła to 5 lat !!

P
Pisz

Augustowski ruch obywatelski pod nazwa " TIR-y na tory ".
Tutaj godnym polecenia jest artykul w "Gosciu Niedzielnym", numer 38 przez 2010 rok, strona 44.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3