Można już jeździć Aleją Solidarności w Opolu [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Ruch na drodze - która przecięła Malinkę - będzie możliwy dziś po godzinie 15.30. W przyszłości aleją mają jeździć miejskie autobusy.

Budowa alei Solidarności w Opolu trwała dwa i pół miesiąca. I jak na warunki opolskie to ekspresowe tempo, które osiągnięto dlatego, że drogę budowano również w niedziele, a prace rozpoczęto z obu końców ulicy.

Aleja - która kosztowała 2,7 mln zł i powstała także dzięki rządowej dotacji - łączy aleję Witosa z ulicą Wiejską.

Na razie miasto zbudowało pierwszy etap drogi i dlatego aleja jest tylko jednojezdniowa.

Co więcej, chodnik oraz asfaltowa ścieżka rowerowa (o szerokości 2 metrów) powstały tylko po jednej stronie jezdni.

Z powodu oszczędności zrezygnowano także z budowy ronda na skrzyżowaniu alei z ulicą Witosa.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janekstaff

Sophie!
Nie byłoby mojej opinii pod tym artykułem, gdyby nasze przepisy odnośnie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne w całości uwzględniały "Prawa Przyrody" i dział nauki zwanej "Ergonomią".Przez kilka lat projektowałem stanowiska pracy i linie produkcyine w przemyśle maszynowym i tam musiałem dostosować stanowiska pracy do fizjologi człowieka, a podczas konstruowania przedmiotów myślano o ich technologiczności. Natomiast w "Infrastrukturze Miejskiej" bardzo często nie stosuje się nowych słusznych rozwiązań światowych opartych na Ergonomi. W centrum Miasta Ustroń potrafią wykonać: krawężnik,trawnik,ogranicznik chodnika i chodnik na tym samym poziomie. Wyjeżdzając z Warszawyw kierunku Gdańska i Olsztyna potrafili wykonać trawnik rozdzielający przeciwstawny ruch który ma niewysoki ogranicznik, a wysokość trawnika nie przekracza wysokości ogranicznika trawnika. Trawnik robi wrażenie gładkiego zielonego dywanu. Również w Olsztynie jest dużo trawników przy drogach powstałych w ostatnim trzydziestoleciu które są w lepszej kulturze, a obowiazujace przepisy są te same co w Opolu. Podczas moich rozmów z decydentami dochodze do wniosku, że dużym utrudnieniem w poprawie wygladu naszej infrastruktury są nieżyciowe przepisy ktore ustala nasz parlament,który jest liczebnie porównywalny z największymi parlamentami na świecie. Dlaczego tak się dzieje? Czy na stanowiskach decydenckich jest brak wykształconych inżynierów praktyków, którzy podczas podróży zagranicznych potrafią poddać analizie każde rozwiazanie konstrukcyjne infrastruktury drogowej? Więcej na Google. www.sitk.opole.pl infrastruktura pdf.

d
daman

Kiedy ruszy budowa supermarketu w pobliżu Alei Solidarności?

J
Janekstaff

Te wady o których napsałem popraednio dla inżyniera są oczywiste. Nie trzeba robić pomiarów, żeby to widzieć i wiedzieć. Ponadto jeżdzę: na rowerze,rolkach i koszę trawnik.

s
sophie
"Przypadkowo jechałem tamtędy około godziny 15-tej.Scieżka asfaltowa gładka.Chodnik z betonowego bruku. "
Jak na przypadkowy przejazd jesteś zbyt spostrzegawczy z tymi wyliczeniami błędów. zdążyłeś nawet pomiary zrobić- cóż za prędkość.
M
MAR

mieszkam na przeciwko aleji solidarności i nie widziałem żadnego dnia aby prace były wykonywane z obu stron, zaczęli od witosa i skończyli na koszlińskiej

J
Janekstaff

Przypadkowo jechałem tamtędy około godziny 15-tej.Scieżka asfaltowa gładka.Chodnik z betonowego bruku. Natomiast przekrój poprzeczny od krawęznika jezdni aż do ogranicznika zewnętrznego chodnika przypomina stare PRL-owskie wykonanie.
1. Niepełne wypełnienie ziemi na trawniku. Jeżeli oprzemy liniał o krawężnik i ogranicznik ścieżki rowerowej to wolna przestrzeń nad ziemią nie powinna być wieksza niż jeden centymetr.
2.Wypiętrzony chodnik względem ścieżki rowerowej. W tym miejscu kłania się "BHP" i "Ergonomia Człowieka".
3.Ogranicznik chdnika jest wyżej niż chodnik.W tym miejscu również kłania się projektantom,wykonawcom i inspektorom "Ergonomia Człowieka" i "BHP".
4. Uskok pionowy krawężnika jezdni i ogranicznika ścieżki względem trawnika spowoduje zwiększony koszt koszenia trawnika, gdyż tam nie będzie można kosić kosiarkami o dużej wydajności,a tylko podkosiarkami. Ponadto wygląd estetyczny trawnka jest niewłaściwy.
Projektantowi, wykonawcy i inspektorowi odbioru robót proponuję wsiąsć na rower i przejecać się po wspólnym dziele w jedną stronę, a spowrotem na rolkach. natomiast w czerwcu przyszłego roku proszę spróbować skosić trawnik między jezdnią i ścieżka,oraz trawnik za chodnikiem. Nic tak nie nauczy jak serwis eksploatacji ulic.

r
roperfur water-

Droga była przejezdna już o 15:00 Parę minut przed 15 jakiś człowiek sam ściągał znaki blokujące przejazd.

r
realista

Ciekawe też kiedy tam sklepy postawią, bo póki co to niezła pustynia jest. Kupiłem tam mieszkanie matce, a okazało się, dopiero po fakcie, że ani jednego sklepu spożywczego na osiedlu Słonecznym nie będzie. W sąsiedztwie też nie ma, więc nie jest zadowolona. Inni pewnie też.

0polanka

Ciekawe w jak dalekiej przyszłości będą tam kursować autobusy?...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3