reklama

Myśliwy zastrzelił w lesie psa. Policja wszczęła śledztwo

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Zaktualizowano 
Policjanci muszą sprawdzić m.in., do kogo należał pies, dlaczego znalazł się w lesie i z jakiego powodu myśliwy strzelił do niego.
Policjanci muszą sprawdzić m.in., do kogo należał pies, dlaczego znalazł się w lesie i z jakiego powodu myśliwy strzelił do niego.
Do incydentu doszło w niedzielę w lesie koło Praszki. Postrzelony z broni myśliwskiej pies nie żyje. Policjanci zabezpieczyli strzelbę.

W niedzielę ok. godz. 13.00 w lesie w okolicy wioski Przedmość (gm. Praszka) członek koła myśliwskiego strzelił do psa, który biegał po lesie.

Na miejsce wezwano weterynarza oraz policję. Postrzelony z broni myśliwskiej pies nie żyje.

- W tej sprawie wszczęliśmy dochodzenie, została zabezpieczona broń, z której myśliwy postrzelił psa - informuje mł. asp. Stanisław Filak, rzecznik komendy policji w Oleśnie.

W ubiegłym roku do podobnego incydentu doszło w Radawiu (w gminie Zębowice). Tam z broni śrutowej zastrzelony został pies sołtysa. Sołtys podejrzewał, że zastrzelenie jego psa mogło być zemstą. Sprawa została jednak umorzona z powody niewykrycia sprawcy.

- Tutaj sprawa jest inna: wiadomo, kto strzelił. Zabezpieczona została broń. Policjanci badają wszelkie okoliczności tej sprawy - dodaje mł. asp. Stanisław Filak.

Policjanci muszą sprawdzić m.in., do kogo należał pies, dlaczego znalazł się w lesie i z jakiego powodu myśliwy strzelił do niego.

Ustawa o ochronie zwierząt mówi, że kto bezprawnie zabija zwierzę, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Jeżeli sprawca działa ze szczególnym okrucieństwem, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Z drugiej strony, Kodeks wykroczeń określa, że kto w lesie puszcza luzem psa (poza czynnościami związanymi z polowaniem),
podlega karze grzywny albo karze nagany.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 110

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wienio
W dniu 08.12.2015 o 10:09, zdrowo myślacy obywatel RP napisał:

Pies biegający w luzem po lesie, to pies do odstrzału.... i tyle w temacie.

Takich chorych ludzi jak ty należy eliminować

W
Wienio
W dniu 08.12.2015 o 09:12, Enter napisał:

Wprawdzie mysliwi nie sa moimi oblubiencami ale wolno latajacy pies po lesie jest klusownikiem.... takim samym jak mysliwy.

Już się zaczyna pochwalanie zabijania. Downy 

G
Gość

Od dawień dawna było tak przyęte że pies nie może latać samopas, nie tylko w lesie ale nawet na polu, oddalonym więcej niż 100 metrów od zabudowań.Chyba nie trzeba nikogo uświadamiać że wolno biegające psy czynią spustoszenie wsród dźikiej zwierzyny.Zeby było jasne, nie  jestem myśliwym ani żadnym fesztrem, ale porządek muśi byc.Mam dom na skraju wsi i widzę co czynią bezpańskie psy.Zasada est taka że myśliwy po zastrzeleniu takiego psa, odcina mu uszy i za to dostaje zwrot za utracony nabój.

E
Eurofighter
W dniu 10.02.2016 o 14:19, Gość napisał:

Popieram. Ale zauważ: myśliwym nie jest jakiś rolnik po zawodówce- to elita UPRZYWILEJOWANA. To ludzie o specjalnych prawach. To jest prywatne Państwo a nam nic do NICH.

Wypowiados sie chocby zes cos wiedziol, wiella ty znosz Mysliwych? Bo jo znom takich co som Rolnikami ze Szkolom Zawodowom i bez takyj. Niymo w tym Przipadku zodnego znaczynia. Prywtne Panstwo? Niyma takygo czegos.

G
Gość
W dniu 04.02.2016 o 12:04, Wienio napisał:

Ci co popierają myśliwego są dla mnie gównem. Zasługują na popieszczenie prądem. Chętnie bym takich posadził na krześle elektrycznym i włączył powoli prąd głośno się śmiejąc 

Popieram. Ale zauważ: myśliwym nie jest jakiś rolnik po zawodówce- to elita UPRZYWILEJOWANA. To ludzie o specjalnych prawach. To jest prywatne Państwo a nam nic do NICH.

E
Eurofighter

Mysliwy zastrzelol tego Gizda i bardzo dobrze, po jakygo Pierona szwyndol sie po Lesie Szkodnik?!

E
Eurofighter
W dniu 04.02.2016 o 12:04, Wienio napisał:

Ci co popierają myśliwego są dla mnie gównem. Zasługują na popieszczenie prądem. Chętnie bym takich posadził na krześle elektrycznym i włączył powoli prąd głośno się śmiejąc 

Jo tys Strzylom niekedy w tym Regionie Opolskim do Zwierzyny Lesnyj jako "Dewizowiec", tyj ktoro powoduje Szkody glowniw w Uprawach Rolnych, ale i na Drogach!

To co ty bys chyntnie gupku zrobiol to moz yno w swoim Lebie, ale jak bys trefiol na mnie to ci wybija to z Leba, ze ani nie zdonzys pierdnonc, Lebrze!

W
Wienio

Ci co popierają myśliwego są dla mnie gównem. Zasługują na popieszczenie prądem. Chętnie bym takich posadził na krześle elektrycznym i włączył powoli prąd głośno się śmiejąc 

A
Agata z ul. Biskupskiej

Jaki bauer taki pies. To znaczy:pies za wykształcynie nic nie może.A ludzie sie z tego sprawy nie dowają, bo sami mają krótki rozum.

W
Wienio

Przecież to nie chodzi o zagrożenie ze strony psów. To co plotki i jakieś zdjęcia wałkowane przez kilka lat. Po prostu myśliwy ma cośz głową i musi sobie postrzelać. 

W
WIDZĘ DUŻO

Niestety słysząc takie głosy trudno nie odnieść do takiej wypowiedzi. MYŚLIWY NIE MA PRAWA ODSTRZELIĆ PSA. Jeśli zauważy psa (dzikiego) musi to zgłosić to odpowiednim organom. Myśliwy który narusza regulamin polowania powinien zostać ukarany. Pozbawiony pozwolenia na broń i wykluczony z PZŁ, ukarany przez Sąd oraz ponieść finansową konsekwencję swojego czynu (ŻYCZĘ ABY TAKI MYŚLIWY TRAFIŁ NA PSA MEDALOWEGO Z DOBREJ HODOWLI PEWNIE NIEŹLE ZAPŁACI). Zwyczajna głupota. 

G
Gość

Jak juz chcial strzelac do psa to niech przejdzie sie na Makowe Wzgorze w Praszce. Tam lata pies, atakuje przechodnia i czeka, aby do niego strzelac. B)

t
taki jeden
W dniu 10.12.2015 o 11:37, Wienio napisał:

Wejdźcie sobie na Facebook - Ludzie przeciwko myśliwym i obejrzyjcie sobie filmiki waszych kochanych myśliwych. 

 

Jeżeli Ty wyrabiasz sobie pogląd o łowiectwie na podstawie tego co serwują na Facebooku Ludzie przeciw Myśliwym to szkoda nafty na dyskusje z Tobą.

 

Psy powinne być wyprowadzane tylko na smyczy a jak chcecie by sobie swobodnie pochasały, to proszę bardzo, ale tylko w terenie ogrodzonym.Takie specjalne wybiegi dla psów widziałem na Zachodzie.Tam nie spotkasz psa biegajacego luzem, a jeżeli już, to tylko psy posłuszne, które sluchają komend swojego właściciela.Milo popatrzec jak taki pies wykonuje polecenia swojego pana.

 

U nas niestety to jeszcze muzyka przyszłości.

Psy na spacerze na smycz a ich goowna do toreb - tak to powinno się odbywać.

P
Pogryziony

Olesno Śląskie, Ul. Biskupicka tam jest agresywny pies. Często wieczorami i rankiem można go spotkać tak od ok 7:00. Jak ktoś może niech go załatwi bo Straż Miejska i Policja nie przejmują się tym psem i mają tą sprawę gdzieś.

E
Eurofighter

Nieumiys go kopnoc tak pozondnie ze padnie na miyjscu?! Kaj jest ta Droga?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3