Do komunikacji między pracownikiem a pracodawcą i innymi współpracownikami wykorzystuje się przeważnie internet i telefon.
Zobacz: Co to jest coaching? To specyficzna formą wsparcia i rozwoju
Zapewnienie niezbędnego sprzętu, jego ubezpieczenie oraz wszystkie koszty związane z instalacją, serwisem czy eksploatacją i konserwacją należą do obowiązków pracodawcy.
Dodatkowo musi on zapewnić telepracownikowi pomoc techniczną i niezbędne szkolenia w zakresie obsługi sprzętu. Chyba że oboje ustalili inaczej.
W odrębnej umowie można określić m.in. sposób potwierdzania obecności pracownika na stanowisku pracy oraz sposób i formę kontroli jego obowiązków przez pracodawcę. Do takich kontroli pracodawca ma bowiem prawo.
Zobacz: Zadowolony pracownik jest lepszym pracownikiem
Zdaniem wielu osób, telepraca pozwala pracownikom na łatwiejsze pogodzenie obowiązków służbowych z osobistymi. A to zaleta takiego zatrudnienia zwłaszcza dla kobiet. Poza tym zyskujemy czas i pieniądze, które musielibyśmy przeznaczyć na dojazd do firmy.
Pracodawcy też na tym korzystają - m.in. poprzez redukcję kosztów wynajmu pomieszczeń biurowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?