Na linii kolejowej E 30 należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego Niemcy, Polskę i Ukrainę, na odcinku Legnica - Wrocław - Brzeg - Opole, zamontowany zostanie Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym ERTMS drugiej generacji, który ma wpłynąć na podwyższenie bezpieczeństwa jazdy pociągami.
- Jest on też niezbędny do podnoszenia prędkości na trasie kolejowej - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Lnie Kolejowe w Warszawie. - Maszynista, który prowadzi pociąg z prędkością 160 km/h ma ograniczoną możliwość bezbłędnego dostrzeżenia wszystkich sygnałów i ostrzeżeń znajdujących się przy torze. Zadanie to przejmują właśnie urządzenia, których montaż rozpocznie się niebawem.
Dzięki ERTMS kierujący pociągiem całą sytuację na linii kolejowej może śledzić na monitorze w kabinie lokomotywy. Ponadto, otrzyma od systemu wiele istotnych informacji, m.in. o maksymalnej dopuszczalnej prędkości na danym odcinku czy o zajętości toru przez inne składy.
- Co istotne, w przypadku stwierdzenia odstępstw od założeń, np. przekroczenia maksymalnej prędkości, system będzie mógł sam reagować i dostosować jazdę pociągu do panujących warunków - mówi Mirosław Siemieniec.
Inwestycja o wartości ponad 120 mln zł przewiduje zaprojektowanie, montaż i uruchomienie systemu do końca 2015 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?