Z ich bezpłatnych usług mogą skorzystać przedsiębiorcy lub osoby prowadzące małe firmy rodzinne, które mają wątpliwości, jak płacić składki do ZUS w nowym roku lub chcą się dowiedzieć, czy nie mają zaległości.
Nowa usługa to efekt gruntownych zmian w opłacaniu składek. - W styczniu, przedsiębiorcy po raz pierwszy dokonywali wpłat na indywidualny numer rachunku składkowego. Poza uproszczeniem sposobu wpłaty, zmianie uległ sposób ich księgowania w ZUS - informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Opolu.
U części przedsiębiorców mogło to spowodować niedopłatę, bo w przypadku zaległości na koncie płatnika, styczniowe wpłaty pokryły najpierw zadłużenie, a w następnej kolejności bieżące zobowiązania.
Doradca płatnika odpowie na wszystkie pytania z zakresu ubezpieczeń i składek. Na przykład wyjaśni dokładnie z czego wynika niedopłata i jak ją usunąć. Z usług doradcy każdy płatnik może skorzystać całkowicie za darmo.
- Doradcami płatnika zostali najbardziej doświadczeni pracownicy, którzy są po specjalnych szkoleniach i testach. Te osoby mają nie tylko przekazywać wiedzę, ale być dla właścicieli firm przewodnikiem w dziedzinie e-składki i w ogóle rozliczeń z ZUS – dodaje rzecznik. - Przez to zaś gwarantujemy, że każdy z naszych płatników nie tylko otrzyma fachową odpowiedź na pytania, ale też pomoc w wypełnieniu dokumentów czy założeniu indywidualnego konta na portalu PUE ZUS.
Doradców płatnika można znaleźć na sali obsługi klientów w każdej placówce ZUS w województwie opolskim. Na ekranie biletomatu w sekcji „Składki/Ubezpieczenia”, pojawiła się nowa funkcja: „Doradca płatnika”.
- Jeśli masz już konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, wizytę u doradcy możesz zarezerwować przez Internet. Nie musisz wtedy czekać w sali obsługi na swoją kolejność - podpowiada Sebastian Szczurek.
Jak to zrobić? Należy wejść na stronę www.zus.pl i zalogować się na PUE; w panelu głównym PUE, po lewej stronie ekranu, wybrać opcję „Rezerwacja wizyt”, następnie placówkę ZUS, „Wybierz grupę spraw”, potem „Składki/Ubezpieczenia”, później „Doradca płatnika” i następnie „Dalej”, na koncu wybieramy dzień i godzinę wizyty u doradcy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?