Na Opolszczyźnie wybudują ronda, lewoskręty, chodniki i ścieżki rowerowe

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
„Grzybek” w Karczowie, czyli skrzyżowanie dróg krajowych nr 46 i 94, należy do najniebezpieczniejszych miejsc tego typu w regionie. Wkrótce ma zostać przebudowane.
„Grzybek” w Karczowie, czyli skrzyżowanie dróg krajowych nr 46 i 94, należy do najniebezpieczniejszych miejsc tego typu w regionie. Wkrótce ma zostać przebudowane. Mario [O]
Rząd ogłosił Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na polskich drogach. Na Opolszczyźnie to m.in. niesławny „grzybek” i skrzyżowanie w Praszce.

Budowa nowych i poprawa stanu istniejących dróg, działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także poprawa spójności komunikacyjnej kraju to cele, których osiągnięcie ma być możliwe dzięki inwestycjom realizowanym między innymi w ramach ogłoszonego właśnie Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych (PLMN). Chodzi o realizację 448 zadań, takich jak np. przebudowa skrzyżowań, budowa azylów dla pieszych, zatok autobusowych, lewoskrętów, chodników i ciągów pieszo-rowerowych. Łączne wydatki na zadania poprawiające bezpieczeństwo w 2016 roku wyniosą ponad 600 mln zł. Pieniądze trafią również na Opolszczyznę.

- Na pewno będziemy chcieli przebudować skrzyżowanie dróg krajowych nr 46 i 94 w Karczowie oraz skrzyżowanie drogi krajowej nr 45 z Szosą Gańską w Praszce - mówi Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Na ukończeniu są dokumentacje obu przedsięwzięć. Wystąpiliśmy też już do wojewody o dokument zwany zgodą na realizację inwestycji drogowej i jak tylko będą pieniądze, ruszamy z pracami.

W obu miejscach powstaną ronda.

- Wreszcie, bo wyjechanie od Karczowa w stronę Opola graniczy z cudem - mówi Tadeusz Kuncewicz, kierowca z Brzegu. - To bardzo ruchliwe miejsce, a kierowcy do tego jeżdżą bardzo szybko.
Pan Tadeusz mówi o popularnym „grzybku”(przed laty stały tam ławki i stół dla podróżnych przykryte daszkiem w kształcie kapelusza muchomora - stąd zwyczajowa nazwa), czyli skrzyżowaniu DK 46 z DK 94. To jedno z najruchliwszych miejsc w regionie. To tędy idzie ruch na autostradę, do Nysy i dalej na Kłodzko oraz do Brzegu i Wrocławia. Rondo w Karczowie ma mieć cztery zjazdy - na Brzeg, w stronę autostrady, na Opole oraz do pobliskiej strefy ekonomicznej. Ma być tak zaprojektowane, żeby później można było zbudować nad nim estakadę. To ważne, bo w planach droga krajowa 46 ma być dwujezdniowa, a wówczas potrzebne będzie tam skrzyżowanie bezkolizyjne.

Wśród miejsc znajdujących się na liście Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych jest również droga krajowa nr 45 w Jełowej. Chodzi o przebudowę skrzyżowań z drogami na Tuły i Kobylno.

- Planujemy wykonać tam m.in. lewoskręty - wyjaśnia Michał Wandrasz.

Na tym nie koniec. W programie ujęta jest jeszcze m.in. przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 46 z wojewódzką 382 w Paczkowie (budowa sygnalizacji świetlnej), przebudowa na rondo skrzyżowania drogi krajowej nr 94 i drogi powiatowej na Tarnów Opolski i Ozimek w okolicy Walidróg oraz budowa lewoskrętu na drodze krajowej nr 94 w Skorogoszczy (zjazd na Lewin Brzeski).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska