Na przebudowie Niemodlińskiej w Opolu zyskają piesi, rowerzyści i kierowcy

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Remont Niemodlińskiej rusza 9 stycznia 2017 roku.
Remont Niemodlińskiej rusza 9 stycznia 2017 roku. Sławomir Mielnik
9 stycznia na plac budowy mają wejść robotnicy, którzy zajmą się poszerzeniem ul. Niemodlińskiej w Opolu. Prace prowadzone będą od mostu na kanale Ulgi do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego i Hallera.

Zapadły już decyzje w sprawie przebudowy ulicy Niemodlińskiej od mostu nad kanałem Ulgi do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego i Hallera. Robotnicy firmy Skanska, która wygrała przetarg, na plac budowy mają wejść 9 stycznia.

W poniedziałek ma być podpisana umowa na remont. - Roboty ruszą zgodnie z planem - mówi Piotr Rybczyński, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.

Na początku prace będą polegały na przełożeniu instalacji i zdjęciu chodników itp. Utrudnienia będą czekały więc przede wszystkim pieszych, potem również i kierowców. Dzięki pracom wspomniany odcinek Niemodlińskiej zostanie poszerzony do czterech pasów (po dwa w każdą stronę).

Drogowcy zbudują również nowe, węższe chodniki oraz ścieżki rowerowe, zaplanowane po obu stronach jezdni.

Stanąć mają także nowe lampy, w tym również takie, które dodatkowo oświetlą kilka przejść dla pieszych. Inwestycja będzie kosztować 14,8 miliona złotych i potrwa 13 miesięcy.

MZD planuje poszerzyć też do czterech pasów odcinek Niemodlińskiej od skrzyżowania z Wojska Polskiego i Hallera aż za ul. Domańskiego tak, by cała ta droga była już czteropasmowa (od sklepu Biedronka w stronę Chmielowic są już po dwa pasy w każdą stronę).

Te prace opolscy drogowcy chcą już jednak połączyć z budową centrum przesiadkowego przy stacji Opole Zachodnie. Ma ono powstać na placu pomiędzy ul. Niemodlińską a Wróblewskiego. W jego ramach powstaną tam m.in. zatoki autobusowe, wypożyczalnia rowerów, parking oraz teren zielony. Pieniądze na to zadanie mają pochodzić z Aglomeracji Opolskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gandharwa

Zgodnie ze szczegółowym opisem do działania 6.1 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (z tego programu są te miliony na Niemodlińską, dofinansowanie 85%) ideą inwestycji ma być polepszenie sytuacji transportu zbiorowego (autobusy nie mają stać w korkach) oraz "zmniejszenie zatłoczenia samochodowego w centrum miast".

 

Ten drugi cel można uzyskać nie przez stworzenie szerszego wjazdu samochodom do centrum ale odwrotnie - stworzenie takiego systemu, gdzie autobusem będziesz szybciej u celu niż samochodem. Dlatego korki są w to wkalkulowane. Gdyby korków nie było wcale to i poszerzanie ulicy byłoby bez sensu, prawda?

 

Ja nie twierdzę, że dyr. Rybczyński nie może zrobić nic dla kierowców. Może, ale za pieniądze miejskie, przeznaczone na drogi. Może nawet zbudować autostradę. Ale jeżeli chce za pieniądze unijne przeznaczone na gospodarkę niskoemisyjną i komunikację zbiorową to buspas musi być.

 

Kto daje ten wymaga.

 

W dniu 16.12.2016 o 14:55, Blop napisał:

Ustanowienie jednego pasa ruchu tylko dla autobusów w żaden sposób nie zmniejszy emisji spalin bo samochody będą stać w korku na jednym pasie podczas gdy drugi będzie radośnie obsługiwał jeden autobus co 15 min.

B
Blop

Ustanowienie jednego pasa ruchu tylko dla autobusów w żaden sposób nie zmniejszy emisji spalin bo samochody będą stać w korku na jednym pasie podczas gdy drugi będzie radośnie obsługiwał jeden autobus co 15 min.

G
Gandharwa

Zastanawia mnie, że w artykule ani razu nie pojawiło się słowo "buspas"

Czyli te poszerzenie Niemodlińskiej, które miało służyć gospodarce niskoemisyjnej (na to EU daje pieniądze) to tylko ściema dla Brukseli a chodzi o zwiększenie przepustowości ulicy?

 

Oj, panie dyrektorze, jak się Bruksela o tym dowie...

No chyba że dziennikarz NTO zawalił sprawę.

Z
Zbychu

No i pewnie ubędzie kolejnych, już i tak niewystarczających, miejsc do zatrzymania przy ul. Niemodlińskiej, bo na ciągach rowerowych parkować nie wolno.

G
Gość

Należałoby panie Rybczyński zaprojektować i wybudować rondo na skrzyżowaniu Niemodlinskiej i Domańskiego,,a także przebudować skrzyżowanie Spychalskiego Niemodlińska, jak również przejście podziemne przed skrzyżowaniem Hallera z Niemodlińska w stronę Dambonia. Miejsca jest na tyle na tych śmiesznych trawniczkach. Jak zrobić to już kompleksowo i przy jednym bałaganie. Aha planowo wszystko się zaczyna tylko jakoś później są problemy (most).

Z
Zbychu

Co niby zyskają piesi - węższe chodniki i 4 pasy ruchu do przejścia ?

b
bylejakie miaato

maskara !! to juz wogle sie nie przejedzie, winne MZD i urzednicy z ratusza 

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie