Na zakupy? Tak, ale samemu

(oprac. dora)
fot. archiwum
fot. archiwum
33 proc. klientów centrów handlowych to osoby w wieku 16-25 lat. Kobiety dominują w statystykach.

Na zakupach spędzamy nawet powyżej trzech godzin, i co zaskakujące, aż 41 proc. z nas wybiera się na nie w pojedynkę, bez życiowego partnera, bądź znajomych. Jednocześnie bywamy w centrach handlowych także po to aby… nawiązać nowe znajomości - wynika z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC dla Silesia City Center w Katowicach.

Zobacz: Prezentowy boom na początku grudnia

Kobiety i młodzi opanowali centra handlowe

60 proc. odwiedzających centrum handlowego to kobiety. 60 proc. z nich ma mniej niż 35 lat. W sumie 1/3 klientów to osoby bardzo młode i młode. Aż 33 proc. klientów to osoby w wieku 16-25 lat, 27 proc. to osoby w przedziale wiekowym 26-35 lat, 16 proc. – 36-45 lat, 11 proc. – 46-55 lat oraz 12 proc. – 56 lat i więcej.

- Mężczyźni coraz bardziej dbają o swój wygląd, coraz częściej interesują się modą i chcą ubierać się według panujących trendów. Ale mimo wszystko to kobiety częściej odwiedzają centra handlowe i to nie tylko ze względu na zakupy związane z ubraniami, modą czy kosmetykami, ale także w celu zrobienia zakupów podstawowych, spożywczych.

Natomiast 60 proc. kobiet poniżej 35 roku, systematycznie odwiedzających centrum handlowe, to bez wątpienia panie, które świat mody znają na wylot.

- Doskonale też wszyscy zdajemy sobie sprawę, że wiele z nas to po prostu zakupoholiczki – śmieje się Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

Zobacz: Dżinsy lepsze niż seks. Zaczęły się letnie wyprzedaże

Mimo, że spora część klientów to osoby do 25 roku życia, to i tak ogółem aż 43 proc. robiących zakupy w centrum handlowe legitymuje się wykształceniem wyższym. 40 proc. ma ukończoną szkołą średnią, tylko 10 proc. zawodową, a 7 proc. stanowią osoby z wykształceniem podstawowym.

Z partnerem na zakupy? Niekoniecznie

O tym, że kochamy zakupy w centrach handlowych, świadczą kolejne statystyki opracowane przez MillwardBrown dla Silesia City Center. Ankietowani deklarują średni wydatek rzędu 150 zł podczas jednej wizyty.

Tylko 10 proc. klientów przebywa w centrum handlowym krócej niż godzinę. Aż 40 proc. przebywa na zakupach średnio do 2 godzin, 32 proc. z nas aż do 3 godzin. Powyżej 180 minut w centrach handlowych przebywa 13 proc. klientów.

- Zakupy, które zamykamy w ciągu godziny, to przeważnie produkty spożywcze. Jeśli przebywamy w centrum handlowym więcej niż godzinę, dwie, czy nawet trzy, to bez wątpienia spędzamy ten czas kupując ubrania, buty, akcesoria albo spotykamy się ze znajomymi w restauracji czy kawiarni – mówi Musialik.

Ciekawostką jest natomiast, że aż 41 proc. ankietowanych do centrum handlowego przychodzi samodzielnie, bez swojej drugiej połówki czy znajomych. Z mężem/żoną bądź partnerem/partnerką na zakupy wybiera się tylko 31 proc. z nas. 19 proc. chętnie na zakupy wybiera się ze swoimi znajomymi.

Jednocześnie na pytanie, czy „Przychodzisz do centrum handlowego by poznać nowe osoby?”, 14 proc. odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a 41 proc. „raczej tak”. Tylko 11 proc. odpowiedziało „zdecydowanie nie”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska