Studyjny E-Up! rozwija prędkość 135 km/h, a do setki rozpędza się w 11,3 s. Ten czteroosobowy samochód jest napędzany silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 60 kW (moc ciągła: 40 kW). Wbudowany z przodu silnik napędza przednie koła i rozwija maksymalny moment obrotowy 210 Nm. Bieg do przodu i wsteczny kierowca włącza pokrętłem na konsoli środkowej.
Niewielka masa całkowita autka (1085 kilogramów) jest tym bardziej godna uwagi, że 240 kilogramów przypada na baterię litowo-jonową. Przy pojemności 18 kilowatogodzin (kWh) zależnie od stylu jazdy można pokonać odległość nawet 130 kilometrów, zatem wystarczająco jak na wypad do miasta lub dojazd do pracy nawet z przedmieści.
E-Up! "tankuje" się w domu w garażu, na parkingach lub po drodze przy miejskich "dystrybutorach prądu", które mają się wkrótce pojawić w Europie i z których będzie można czerpać prąd korzystając z karty chipowej. W zależności od aktualnego stanu naładowania, w czasie około jednej godziny będzie można naładować do 80 procent całkowitej pojemności baterii.
Jeżeli baterie będą ładowane w domu z normalnej sieci 230 V, ładowanie potrwa maksymalnie pięć godzin. Z reguły może to następować w nocy przy korzystniejszych taryfach opłat za energię elektryczną.
Wymiary E-Up! to 3,19 metra (długość) x 1,64 m (szerokość) x 1,47 m (wysokość). Rozstaw osi wynosi 2,19 m.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?