Nadjeżdża nowe renault laguna

fot. Renault
fot. Renault
Samochód ma zmodernizowane wnętrze, silniki i karoserię.

Wnętrze

Zmiany dotyczą wszystkich wystrojów wnętrza. W podstawowej wersji dominuje ciemnografitowa kolorystyka. Standardowe wyposażenie obejmuje pokrytą skórą kierownicę, podłokietnik na tylnej kanapie oraz możliwość regulacji przednich foteli (wysokość siedzenia pasażera, podparcie lędźwiowe siedzenia kierowcy). Klamki i zewnętrzne listwy ochronne są w tej wersji lakierowane w kolorze nadwozia.
Nowa seria limitowana Tech Run jest seryjnie wyposażona w nawigację Carminat TomTom, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik światła i deszczu, automatyczny hamulec postojowy oraz aluminiowe felgi 16".
Wersja Dynamique jest wyposażona w elementy, które wpłynęły na sukces GT: specjalny zderzak przedni i tylny, obudowy lusterek bocznych pokryte czarnym, błyszczącym lakierem, przyciemniane klosze reflektorów, wspomaganie parkowania tyłem, spryskiwacze reflektorów. W seryjnym wyposażeniu jest również dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czujnik światła i deszczu oraz automatyczny hamulec postojowy. W wyposażeniu opcjonalnym na polskim rynku dostępny jest pakiet Sport obejmujący listwy z aluminium w desce rozdzielczej oraz aluminiowe nakładki na pedały. W wersji Privilege pojawiają się nowe siedzenia o wzmocnionym podparciu bocznym, a w wersji Initiale skórzana, perforowana tapicerka.

Silniki

- Silnik dCi 110 (81 kW) - bardzo ceniony ze względu na niskie zużycie paliwa (na poziomie 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym, co teoretycznie daje zasięg nawet 1200 km przy jednym tankowaniu) oraz dynamikę. Dzięki niskiemu poziomowi emisji spalin (130 g CO2/km) ze względu na obowiązujące przepisy dotyczące ochrony środowiska oraz regulacje podatkowe w wielu krajach jest to atrakcyjna propozycja zarówno dla klientów flotowych, jak i indywidualnych.
- Silnik wysokoprężny 2.0 dCi obecnie dostępny w trzech wersjach: dCi 130, dCi 150 i dCi 180 (96, 110 i 131 kW). Dzięki zastosowaniu elektrycznego układu o zmiennej sile wspomagania (GEP), nowym nastawom silnika oraz wydłużonemu zestopniowaniu skrzyni biegów (na 4, 5 i 6 biegu) komfort prowadzenia jest jeszcze lepszy.

Nowa Laguna w wersji Dynamique - teraz jeszcze bardziej sportowa, została wyposażona w silniki dostępne poprzednio w Lagunie GT: mocny i wyróżniający się doskonałą sprawnością silnik benzynowy 2.0T 205 (150 kW) oraz wysokoprężny dCi 180 (131kW) osiągający moment obrotowy 400 Nm, zapewniający - w połączeniu z układem 4Control - niezwykły komfort jazdy.

System 4Control

Układ jezdny wyposażony w cztery koła skrętne (4Control) charakteryzuje się doskonałą zwrotnością, zarówno w mieście jak i na krętych drogach, godną małych samochodów miejskich (promień skrętu taki jak w Clio). Układ ten zdecydowanie poprawia stabilność i zapewnia trzymanie się drogi typowe dla sportowych aut, a do tego gwarantuje niezrównane bezpieczeństwo (podczas prób ominięcia przeszkody, hamowania w przypadku nierównej przyczepności kół na śliskiej nawierzchni, optymalna regulacja ESP). 4Control, opracowany przez Renault Sport Technologies, jest dostępny z silnikiem dCi 180 i 2.0T 205, a samochód w niego wyposażony oznaczony jest nowym, charakterystycznym logo 4Control umieszczonym na środkowym słupku.

Ceny

Za najtańszą nową lagunę trzeba zapłacić 71 900 złotych. Za takie pieniądze mamy samochód z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM. Najtańszy diesel to wydatek 83 500 zł. Samochód taki napędzany jest 1,5 litrowym silnikiem o mocy 110 KM. Najdroższa laguna (wersja kombi) kosztuje 130 500 zł. Wyposażona jest w dwulitrowego diesla o mocy 180 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska