Najdłuższa i najciekawsza ścieżka rowerowa na Opolszczyźnie. Tak wygląda trakt rowerowy między Większycami a Polską Cerekwią

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Tak wygląda ścieżka rowerowa między Większycami a Polską Cerekwią. Przewijaj kolejne slajdy.
Tak wygląda ścieżka rowerowa między Większycami a Polską Cerekwią. Przewijaj kolejne slajdy. Tom
Udostępnij:
Liczy blisko 18 kilometrów długości i biegnie szlakiem dawnej linii kolejowej Koźle-Baborów. Najdłuższa i najciekawsza ścieżka rowerowa na Opolszczyźnie codziennie przyciąga wielu amatorów ruchu na świeżym powietrzu.

Linię kolejową z Koźla do Baborowa budowano etapami od 1882 roku. Została ukończona na początku XX wieku. Miała służyć aktywizacji obszarów rolniczych na terenie obecnych powiatów kędzierzyńsko-kozielskiego i głubczyckiego.

Została jednak zamknięta po pamiętnej powodzi w 1997 roku. Przez lata zastanawiano się, co zrobić ze starym torowiskiem. Miejscowe samorządy wpadły na pomysł, aby w miejsce nieczynnej linii kolejowej powstała jedna z najdłuższych i najciekawszych ścieżek rowerowych w tej części Polski. To był strzał w dziesiątkę.

Ścieżkę wybudowano niecałe dwa lata temu, a dziś jest jednym z najchętniej wykorzystywanych tego typu traktów w województwie opolskim. Zaczyna się na granicy Większyc i Koźla. Dalej prowadzi przez Reńską Wieś, Długomiłowice, Sukowice, Zakrzów aż do Polskiej Cerekwi. Na terenie Reńskiej Wsi wiedzie wąwozem, by potem iść wzdłuż licznych pól. Po drodze można oglądać między innymi nieczynne już od 1997 roku stare dworce czy rampy kolejowe. Przy ścieżce powstały parkingi, ławeczki, wiaty a także place zabaw.

Wzdłuż ścieżki mogą zobaczyć wiele ciekawych obiektów, w tym remontowany niedawno dworzec w Reńskiej Wsi. Jest także miejsce pamięci po największej katastrofie kolejowej w historii Śląska.

19 listopada 1939 roku na szlaku Długomiłowice – Zakrzów Opolski (Sukowice) doszło do zderzenia czołowego dwóch składów pasażerskich, w wyniku czego 80 osób zostało rannych, a 48 osób zginęło na miejscu. W miejscu katastrofy umieszczono krzyż, stojący po dziś dzień, przypominający o tragedii z tamtego okresu.

Jadąc drogą zobaczymy też malownicze pola i niewielkie stawy. Całość robi duże wrażenie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rządowa dopłata do węgla

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie