- Prace rozpoczęły się na dwudziestokilometrowym odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Po rozbiórce torów, rozjazdów i obiektów inżynieryjnych wykonawca przystąpił do wymiany tych wyeksploatowanych elementów.
Rewitalizacja obejmuje także 22 obiekty inżynieryjne: mosty, wiadukty, przepusty. Obecnie odnawiany jest największy, bo 60 metrowy most na Kanale Gliwickim. Czyszczona i malowana jest olbrzymia kratownica. Konstrukcja będzie także wzmocniona. Roboty zakończą się wiosną.
Na półmetku jest remont stacji w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Wymieniono już stare rozjazdy. Nowe urządzenia są wyposażone w automatyczne napędy elektryczne. Dzięki temu poprawi się sprawność i bezpieczeństwo obsługi pociągów towarowych.
- Przebudowany odcinek odciąży także linie osobowe - dodaje Mirosław Siemieniec.
Trasa ze stacji Toszek Północ do Starego Koźla jest jedną z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Tędy jest transportowany na północ, m.in. węgiel z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.
Dzięki odnowieniu infrastruktury pociągi towarowe pojadą o 30 km szybciej, z prędkością 90 km/h. Z analiz wynika, że po rewitalizacji, linia będzie mogła przejąć nawet połowę pociągów towarowych z tej łączącej Bytom i Wrocław Główny (nr 132) oraz Katowice – Legnica (nr 137).
Koszt inwestycji to ponad 181 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany w 85% przez Unię Europejską. Zakończenie prac planowane jest w 2019 roku.
GDZIE DIABEŁ NIE MOŻE. NOWY PROGRAM NTO
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?